לפני שבועיים החל מיזם חדש של לימוד תורה בשם 'הדף השבועי' שנועד להגדיל את ציבור לומדי הגמרא בקביעות. מאות לומדים כבר הצטרפו למיזם, והשבוע הם ילמדו את דף ד' במסכת ברכות. לפני פחות מחודש החליטו במשרד החינוך לדחות את חופשת ל"ג בעומר מיום ראשון ליום שני כדי למנוע חילול שבת של הדלקת מדורות לפני צאת השבת.
לכאורה, אין קשר בין שני האירועים, אבל מי שמחפש עקבות מאחורי שתי היוזמות, ימצא שם את מחוז דרום של תנועת בני עקיבא. אנשי המחוז הזה הם אלו שהחלו את הקמפיין לדחיית חופשת ל"ג בעומר והם גם אלו שיזמו את מפעל לימוד התורה החדש של 'הדף השבועי'. לא הייתי טורח לספר זאת, אם לא הייתי קורא את המאמר של הרב קובי דביר שביקש לטעון שבני עקיבא איבדה את דרכה ושאין לה תרומה כתנועה דתית.
מי שמכיר את התנועה מקרוב יודע שאין שחר לטענות הללו. בני עקיבא מובילה בשנים האחרונות עשייה תורנית וחברתית בכל רחבי הארץ ושתי הדוגמאות שהבאתי, הן רק ממחוז אחד ומהחודש האחרון. אני מעז לטעון שהרב קובי דביר פשוט לא מכיר את התנועה והוכחה קטנה לכך היא שהוא מתפלמס במאמרו עם הסלוגן "תנועה של עם", שהיה הסלוגן של התנועה לפני יותר משבע שנים. זה לא שבני עקיבא כבר אינה 'תנועה של עם', אלא שמאז הסלוגן החשוב ההוא, התנועה כבר הספיקה להניף מגוון של סלוגנים, האחרון שבהם "ופרצת", מבטא את שאיפתה להעצים את פעולותיה בכל התחומים, במקביל להרחבת שורותיה.
אבל מה שבאמת מקומם במאמר של הרב דביר, הוא הסיפור החלקי שהוא מספר על סניף מצפה רמון. הרב דביר טוען שבני עקיבא רצתה להקים במצפה רמון 'סניף מעורב'. הוא שכח לציין שבמצפה רמון כבר פעל בעבר ופועל גם היום סניף בני עקיבא של ותיקי מצפה רמון, רק שהציבור שמזוהה עם ישיבת ההסדר המקומית לא סופר את הסניף הזה, או בגלל שהוא אינו נפרד מספיק עבורם, או בגלל שהוא אינו מספיק תורני לטעמם.
מצפה רמון הוא ישוב קטן והסניף הוותיק קטן גם הוא, אבל הציבור של ישיבת ההסדר רצה סניף אחר, לבנות בלבד. כמו שהרב דביר מספר, הסניף לבנות שהוקם לא השתתף באף אחד ממפעלי התנועה ולכן התנועה לא ראתה מקום להמשיך ולקיימו. לטענת הרב דביר, זו הוכחה לכך שבני עקיבא אינה מוכנה להכיל בתוכה סניפים נפרדים. אבל התיאור הזה פשוט אינו נכון. הרי גם הרב דביר יודע שבתנועת בני עקיבא יש היום עשרות סניפים שפועלים באופן נפרד. חניכי הסניפים הללו יוצאים למסעות ולמחנות נפרדים שהתנועה מקיימת במיוחד עבורם. אלא שגם מפעלי התנועה הנפרדים של בני עקיבא אינם מספקים את אנשי קהילת הישיבה במצפה רמון. רבניה הבהירו לאנשי בני עקיבא שרק כשהתנועה תהיה בדיוק כמוהם, סניף מצפה רמון ישתתף במפעליה.
בני עקיבא מסוגלת להכיל בתוכה גוונים רבים של סניפים, ודאי גם סניפים נפרדים, אבל היא לא מוכנה, ובצדק, להכיל סניף שמסרב להשתתף בכל מפעליה, ודורש מכל התנועה ליישר אתו קו. וכן, המילה 'קו', לא נכתבה כאן באופן אקראי.
=======
הכותב הוא חבר מליאת בני עקיבא
מה דעתך בנושא?
38 תגובות
7 דיונים
דוד
איפה בדיוק?? אשמח לשמוע פרטים, נשמע מפוברק...
15:06 05.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
סטיה מהעיקר
מי שומר על קשר עם החברה לאחר תיכון???
09:39 05.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בושה שלבוגר ישיבת הסדר מפוארת אין בראש ובראשונה מחויבות לשוע...חבל
07:55 05.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה נחמן
עד מתי תהיה חובבן משתלח ברבנים. הרב קובי הציב שאלות מאתגרות ואתה תוקף בלי קשר לכלום. לצערי זה קורה לך הרבה. תהיה בריא
00:59 05.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איציק
הוא לא חבר שלך מהסניף!
21:21 04.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תנועת פד צומות[על כל הוצאת זרע]
אלישיב הנחמד.עצם קירור היראה מקירוב לנשים בתור מבנה של חברת נוער באישור ה"גרבצ " הוא מיפתח לנזקי אין שיעור.ובגיל ההתבגרות........בתור מיצג של דרך דתית עם אידאלים? זה נזק נוראי. ודרך אגב כל הוצאת זרע פד תעניות מלמד קש וכו כו כו
18:25 06.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אמיר
אלישיב היקר, בוא ננסח מחדש את מה שכתבת, תנועת בני עקיבא יכולה להכיל את הזרם הפלורליסטי בלבד. היא לא מתיאמה למי שחושב שיש אמת מוחלטת. היא לא מתאימה למי...
אלישיב היקר, בוא ננסח מחדש את מה שכתבת, תנועת בני עקיבא יכולה להכיל את הזרם הפלורליסטי בלבד. היא לא מתיאמה למי שחושב שיש אמת מוחלטת. היא לא מתאימה למי שלוקח את ההלכה ברצינות. למי שאצלו הפרדה זה הפרדה. למי שאצלו יש הבדל בין רב לעיתונאי.
המשך 21:07 04.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
...
(לשעבר :-) מכיר היטב את סוגיית הסניף במקום, המתוארת באור שאינו לגמרי נכון (בלשון המעטה). נתחיל מזה שלפני הישיבה לא היה כלום! לא סניף ולא רבע סניף ואף אחד לא...
(לשעבר :-) מכיר היטב את סוגיית הסניף במקום, המתוארת באור שאינו לגמרי נכון (בלשון המעטה). נתחיל מזה שלפני הישיבה לא היה כלום! לא סניף ולא רבע סניף ואף אחד לא סגר אותו! הקהילה (שלוחה של הישיבה) ניסתה להקים סניף נפרד לבנות, מראש ומלכתחילה רצתה את תנועת בנ"ע (ולא אריאל, לא יודע למה) עד שזה כבר לא התאפשר. ודוקא מי שהקים מחדש את בנ"ע לציבור הרחב אלו חברה מהישיבה התיכונית ומהגבוהה שהבינו ורצו לתת מענה לחברה מסורתיים יותר בעירה הנחמדה!
המשך 20:04 04.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דני מרחובות
השנה הצטרפו סניף מגרון וסניף בני נצרים. סניפים נפרדים של בני עקיבא לתנועת אריאל. מעניין למה? האם גם הם ביקשו מבני עקיבא ליישר איתם קו? או כמו שהם טוענים שהם לא קיבלו מענה...
השנה הצטרפו סניף מגרון וסניף בני נצרים. סניפים נפרדים של בני עקיבא לתנועת אריאל. מעניין למה? האם גם הם ביקשו מבני עקיבא ליישר איתם קו? או כמו שהם טוענים שהם לא קיבלו מענה לצרכים היחודיים שלהם.
המשך 21:23 04.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קוניק
אין שום זכות לאלישב לפתוח פה על הרב קובי דעתו לא נחשבת למאומה ולפני שאתם שואלים אם הרב דביר מכיר את בני עקיבא תישאלו אם אלישיב מכיר מה זה תורה...
אין שום זכות לאלישב לפתוח פה על הרב קובי דעתו לא נחשבת למאומה ולפני שאתם שואלים אם הרב דביר מכיר את בני עקיבא תישאלו אם אלישיב מכיר מה זה תורה בכלל זה ברור שהרוח האמיתית של התורה לא מסקימה עם אימרה כזו שנותנת יד לבני עקיבא מעורב איפה ראיתם בכל התורה דרך שמסקימה עם הדרך הזאת
המשך 19:12 04.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עברי
מסכימה. בכ'. זה תיקון לשוני. אין לך מונופול על התורה, והיא לא שייכת רק לך ולהולכים בדרכך. זה תיקון מהותי.
10:08 05.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תנועת פגם הברית ועיינים והוצאת הזרע בני עקיבא{+נידה וכ]
ושוע הרחק מן הנשים מאוד מאוד זה מונופול הלכתי ומניעת נזק שלאז לא צריך תיקון--מהותי
18:28 06.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ששי
הרב היה חבר בבני עקיבא. הרב עשה ועושה המון למען התנועה מי שאומר אמירות כאלה לא מכיר בשום צורה את הרב. הרב מכוון במאמרו למי שיושב בראש בני עקיבה שלא...
הרב היה חבר בבני עקיבא. הרב עשה ועושה המון למען התנועה מי שאומר אמירות כאלה לא מכיר בשום צורה את הרב. הרב מכוון במאמרו למי שיושב בראש בני עקיבה שלא מביעים דעה חרוצה על התורה איך הם יכולים להיא את הרמטכ"ל לדבר בסימניריון של קומונריות שעושות שירות לאמי? למה לזה אתה לא מתייחס במאמר? ודרך אגב, איך זה הגיוני שתנועה של עם לא מסוגלת ליישר "קו" עם מי שדתיים לא מידי לדעתם ועם סניפם לא דתיים כן? (אני אומרת מידע-גם כיום אין מקום בתנועה לסניפים נפרדים) הדוגמאות שעולות במאמר הן רק ורק ביוזמתם של החניכים ועד הקומונריות, ולא מה שהיינו מצפים מראשי בני עקיבא. ו"פרצת"-(הפירוש שאמרו בבני עקיבא עצמם-להרחיב את התנועה)נושא חודש ארגון השנה-איפה תורה? א"י ע"מ?
המשך 18:06 04.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר