אם חלמתם על היום בו תוכלו לשמוע מוזיקה ביוטיוב, מבלי שאף פרסומת תטריד אתכם באמצע. אז בטח תשמחו מאוד לשמוע שיוטיוב הודיעה לאחרונה כי בכוונתה לבטל את פורמט הפרסומות הארוכות שמגיעות לפני הפעלת הסרטונים. הסיבה לביטול ככל הנראה לא נובעת מרחמים על הצופים המסורים, אלא ככל הנראה בזכות המתחרה פייסבוק.

יוטיוב עדכנה כי בכוונה לבטל את פורמט הפרסומות באורך 30 שניות, המופיעות בתחילת הסרטונים ולא מאפשרות לדלג עליהן. השינוי ככל הנראה לא יתרחש באופן מידי, בשל חוזי פרסום חתומים כבר, אם כי בחברה הודיעו כי הם מקווים שעד 2018 לא נאלץ עוד לצפות בפרסומות ארוכות טרם תחילת הסרטונים עצמם.

בגלל המתחרה פייסבוק?(צילום:שטארסטוק)

הסיבה ככל הנראה להודעת ביטול הפרסומות הארוכות נובעת מהתחרות עם הרשת החברתית הגדולה בעולם 'פייסבוק', שהודיעה לאחרונה על הכנסת פרסומות בזמן צפייה בסרטוני פייסבוק. כמובן שביוטיוב לא מוותרים לחלוטין על הפרסום, ובמקום פרסומות באורך חצי דקה נתבקש כנראה לצפות בכמות גדולה יותר של פרסומות באורך שש שניות.

על פי החברה, פורמט נוסף שיזכה לחיזוק במקום הפרסומות הארוכות יוחלף בפרסומות שניתן לדלג עליהן לאחר כמה שניות במידה והמשתמש איננו מעוניין לצפות בהן. לסיכום לא נוכל בקרוב לשמוע מוזיקה ללא הפרסומת של בירה או הרכב החדש אבל ללא ספק הפרסומות הכי ממרגיזות ביקום יופסקו לאלתר מתי שהוא, שזו כבר התחלה טובה.