מנכ"ל רשת אמי"ת, דר' אמנון אלדר, השתתף היום (שלישי) בכנס ירושלים ה-14 והתייחס לסוגיית לימוד הגמרא בישיבות התיכוניות, ותהה "האם יש סיכוי לאהבה בין הנוער הדתי לגמרא?".

בפתח דבריו אמר אלדר כי "הבגרות לא תורמת. לימוד גמרא לשמה הרבה יותר מעניין את התלמידים בחמ"ד". אלדר ציין כי " רק 15% אומרים שלימוד הגמרא משעמם אותם כולל הלימוד לבגרות. מרבית הזמן שמוקדש ללימוד גמרא לא מנוצל. כך טוענים 58% התלמידים בחמ"ד".

אלדר התייחס גם לתהליך העובר על התלמידים בכל הנוגע ללימוד הגמרה ואמר: "אנו רואים מה קורה כאשר מסיימים יב', מסיימים עם הבגרות ועוברים לישיבות ההסדר ולמכינות. שם מתרחשת התאהבות בלימוד הגמרא. שם מתקיימת בחירה של התלמידים. הם רוצים ללמוד גמרא. יש בית מדרש. יש לימוד חבורות. יש לימוד רב גילי וזה נותן את אותותיו.

"מה עושים? איך שומרים על הערך הזה של לימוד הגמרא?", תהה אלדר, והשיב: "אנחנו מציעים להתבסס על הרפורמה 'עוז לתמורה'. למורים יש יותר שעות בבית הספר ויותר שעות ללימוד עם התלמידים. ובכלל להביא פתרון הוליסטי. לא רק הערכות ומדידה. לא רק בית מדרש ולימוד רב גילי, אלא גם לנצל את הרפורמה הזאת של עוז לתמורה. יש שם את השעות ואת המורים לייצר דרכי למידה אלטרנטיביים ללימוד הגמרא שכאשר הוא נועד ללימוד בגרות הוא מוריד את המוטיביציה ללימוד גמרא".

בסוף דבריו אמר אלדר כי "הגיע הזמן לבנות את תרבות הלמידה ולא את תרבות הבחינה".