ח"כ הרב חיים אמסלם מקים "תנועת רעיונית" ששמה ייקרא "עם שלם". לא, הוא לא נותן גט כריתות לש"ס, אבל מדובר בהתחלה של תנועה שתייצג את "רוח ההלכה הספרדית".
"אני לא פורש מש"ס ולא מקים תנועת יחיד, זו קצת הסחפות", אמר הרב אמסלם בתוכנית הבוקר של אברי גלעד. "אני מקים תנועה רעיונית שאני מלווה אותה מבחינה רוחנית ונותן את ההדגשים אני אפילו לא מקים אותה"
היוזמה, טוען הרב אמסלם באה מהתמיכה שהוא מקבל מהציבור. "אנשים שלקחו יוזמה והדפיסו סטיקרים והדביקו אותם בת"א, אמסלם- העם איתך מאחוריך, אז כולם שולחים לי הודעות – 'יש לנו שם לתנועה שלך למפלגה העתידית', לא רציתי כי זה יותר מידי מזוהה איתי אבל אמרו לי אדרבא אתה היום מזוהה עם קו רעיוני שלא היה כל כך ידוע בחברה הישראלית: כן לשמור על האורתודוכסיה כמו שאני רוצה, ויחד עם זאת לתת למי שרוצה לחיות במדינה הזאת איך שהוא רוצה ולאפשר לו את כל הכלים בלי שתכפה דעתך עליו ובלי שהוא יכפה דעתו עליך."
מה גבולות הגזרה של הרב אמסלם? עד כמה הוא מוכן ללכת רחוק עם הפתיחות ההלכתית שלו? בראיון אמר ח"כ הסורר מש"ס כי הוא יילך לאן שההלכה מאפשרת:
"איפה שההלכה מאפשרת לי ללכת אני הולך. לדוגמא, אתמול מישהו שלח לי בקשה, 'כבוד הרב מה דעתך על קבורה אזרחית?' אמרתי לו ככה- מצוות הקבורה היא כבוד המת אבל כבודו של אדם רצונו ואם המת מצווה אותך לפני המות שהוא רוצה דבר מסויים יש הלכה יותר חזקה שמצווה לקיים דברי המת ולכן כשציווה שחקן הכדורגל אבי כהן לתרום את אבריו להצלת חיי נפש, שזו מצווה לכשעצמה, יש רבנים שאני לא יודע מי הסמיך אותם או מי נתן להם את הסמכות שאמרו לא לתרום את האברים – הם עברו על מצווה חשובה לשמוע את דברי המת. אני חושב שדרך הקבורה הכי טובה היא קבורה יהודית הלכתית אבל אם זה מה שהוא חפץ אני צריך לכפות דעתי עליו?"
בהמשך הראיון שאלך אותו אברי גלעד מה דעתו על נישואין אזרחיים: "אם אין מוצא אחר ואלטרנטיבה אחרת ודאי שצריך נשואים אזרחיים אחרת מה אתה רוצה להשאיר אנשים תלושים לא פה ולא שם? אני רוצה שכל מי שרוצה להתחתן במדינה הזו יעשה זאת בדרך ההלכתית המועדפת בשבילי, אבל אני לא רוצה תמיד להגיד 'לא' ולא למצא פתרון."
הרב אמסלם דיבר גם על גיורי העולים ואמר כי הרב עובדיה יוסף בפסיקתו ההלכתית הלך "רחוק" אפילו יותר ממנו.
"אני צעקתי כבר 3 שנים שהרב עובדיה יוסף עשה בדיוק אותו דבר ואפילו הלך רחוק יותר ממני. אני מיסדתי פרמטר שהוא חשוב לעם ישראל לעתיד- 'זרע ישראל'. אתה לא יכול להתייחס לעולים הללו שזורם בהם דם יהודי כסתם גויים כפי שהציבור הליטאי מכנה אותם, הם לא גויים הם אזרחי מדינת ישראל מזרע ישראל שמצווה עלינו לקרבם. אני אמרת את זה אז, דחקו אותי, אמרו עליי שאני רפורמי, אומרים את זה היום גם על הרב עאמר ועל הרב עובדיה יוסף".
מה דעתך בנושא?
12 תגובות
0 דיונים
מתן לקר
אין עלייך כבוד הרב אמסלם!! אתה פשוט הולך אחרי האמת! ככה צריך להיות! ישר כוח גדול!!! ככה מתנהג מנהיג אמיתיי וכמו שנאמר: " ככה מולדים מנהיגים אמיתיים!" בברכה ענקית והערכה אלייך: מתן לקר
17:21 05.06.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רון
סוף סוף יצוג אמיתי לדתיים אמיתיים ושפויים.
21:26 25.01.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אסף ויטמן
17:33 25.01.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שאול
אמסלם הולך בדרך הסלולה והבדוקה: רוצה שיאהבו אותך? תטיף להקלות בגיור, לנישואין אזרחיים, ל"איש באמונתו יחיה" וכו' וכו'. פופוליסט הוא כן, רב בטוח לא. מקווה שביום מן הימים הרבנות הראשית...
אמסלם הולך בדרך הסלולה והבדוקה: רוצה שיאהבו אותך? תטיף להקלות בגיור, לנישואין אזרחיים, ל"איש באמונתו יחיה" וכו' וכו'. פופוליסט הוא כן, רב בטוח לא. מקווה שביום מן הימים הרבנות הראשית תבטל את ההסמכה שלו.
המשך 16:09 25.01.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מלאך המוות
חוצפן אנטישמי בן בליעל תתביש לך טיפש מערות תחזור למערה שיצאת ממנה חולה נפש . שהקב'ה ישלם לך מידה כנגד מידה שודד פושע .
15:15 25.01.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אח של מוישה
אח שלי אתה צודק מאה אחוז! נמאס מהצביעות והשקרים של הרב עמאר, גם כשהכו את החבר של בתו בתוך ביתו הוא כביכול לא שמע ולא ידע, שקרן ונוכל.מנצל את הטרגדיה...
אח שלי אתה צודק מאה אחוז! נמאס מהצביעות והשקרים של הרב עמאר, גם כשהכו את החבר של בתו בתוך ביתו הוא כביכול לא שמע ולא ידע, שקרן ונוכל.מנצל את הטרגדיה של נכדו שהתברמץ אתמול והזמין רבנים כדי להצטלם אתם, האם זה אומר שהם מזדהים עם השקרים שלו? אם תשאלו אותם בטוח שיגידו לא. אמסלם, לך בכוחך זה ותושיע את ישראל.
המשך 13:47 25.01.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נשואין חד מיניים?
האם כבוד הרב מבין מה תהיינה תוצאות דבריו? אנשים שמאמינים בערך הנישואין המסורתיים יירדפו. זה לא ייגמר בנישואין אזרחיים או בברית הזוגיות אלא יגיע כפי שכיום מגיע בכל העולם...
האם כבוד הרב מבין מה תהיינה תוצאות דבריו? אנשים שמאמינים בערך הנישואין המסורתיים יירדפו. זה לא ייגמר בנישואין אזרחיים או בברית הזוגיות אלא יגיע כפי שכיום מגיע בכל העולם לנישואין חד מיניים ולהסברה על נישואין חד מיניים בבתי ספר- זה מה שקרה במסצ'וסטס שם מתחתנים גברים עם גברים. האם הוא מבין מה ההשלכות של לתת לכל אדם המתקרא רב בישראל בלי קשר לשמירת מצוות ולידע לגייר לצורך אזרחות. האם הוא מכיר את הבריחה של האליטה של הקונסרבטיבים והרפורמים בארה"ב מתנועות אלו? האם יש לו דרך לקרב את החילונים לדת? הרב אמסלם- יש לנו הערכה רבה כלפיך אך אתה תמים מאד ולא יודע עד כמה יכול העם לרדוף את שומרי ההלכה בשם הנאורות.
המשך 12:51 25.01.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אם היינו כמוהו לפני שנות דור, לא הייתה קמה מפלגת ש"ס ומצביעיו היו בתוכנו. יראת שמים אמיתית. האמת והשלום אהבו. ולא תגורו מפני איש. אני מצביע לו!
12:05 25.01.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מוישה אשכנזי
הרב אמסלם הפעם אני אתך. די לצביעות הזאת בשם התורה והדת! הרב עמאר חושש שאם יהיו נישואין אזרחיים הוא יפסיד את כל מאות הג'ובים שיש לו במערכת של נישואין ברבנות,...
הרב אמסלם הפעם אני אתך. די לצביעות הזאת בשם התורה והדת! הרב עמאר חושש שאם יהיו נישואין אזרחיים הוא יפסיד את כל מאות הג'ובים שיש לו במערכת של נישואין ברבנות, הוא לא חושש מהיתרים והלכות מחודשות, שהרי הוא אומן לחדש הלכות ולהתיר, מי גדול מהרב עמאר במציאת פתרונות לממזרים ולעגונות ולגויים? לכן מה שאתה מציע זה הפתרון!
המשך 11:48 25.01.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי אמיתי
זה לא פלא כיוון שהוא מגיע מבית היוצר של עובדיה יוסף הרפורמי ושלמה עמאר הקונסרבטיבי ....חחחח עם ישראל יסתדר בלעדיך ואגב זה לא מצווה לקיים את רצון המת אם זה...
זה לא פלא כיוון שהוא מגיע מבית היוצר של עובדיה יוסף הרפורמי ושלמה עמאר הקונסרבטיבי ....חחחח עם ישראל יסתדר בלעדיך ואגב זה לא מצווה לקיים את רצון המת אם זה עברה על ההלכה.כתוב למשל בשולחן ערוך שאם אדם ציווה
המשך 11:09 25.01.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר