ראש העיר מעלות תרשיחא מוטי בן דוד מוסר הערב כי הלוויתו של סגן יאיר שושן תתקיים מחר (שלישי) ב-13:00 בהר הרצל בירושלים
וכך נמסר בהודעה: "מעלות תרשיחא כולה כואבת הערב ואבלה בצערה הכבד של משפחת שושן עם נפילתו בעזה של בן העיר סרן יאיר יעקב שושן הי"ד, בנם של מיכאל והדס שושן אותם אנו מכירים שנים רבות. יאיר הגיבור גדל והתחנך בעיר, לחם בגבורה במלחמה האחרונה ואף קיבל בקיץ האחרון מראש הממשלה והרמטכ"ל תעודת הצטיינות במהלך סיום קורס קצינים. גבורתו עומדת מול עינינו.
קהילת העיר מעלות תרשיחא כולה מחבקת את המשפחה היקרה בשעתה הקשה ושולחת את תנחומיה הכנים מלב שבור. הלוויתו תיערך מחר (יום שלישי, י"ד טבת, 14.1) בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי הר הרצל בירושלים. יהי זכרו היקר ברוך".
בנוסף, בשעה 9:00 במקביל ליציאת המשפחה לירושלים, יקיימו תושבי העיר ותלמידים שיירת דגלים לאורך רחוב מ"ג המעפילים לכיוון יפה נוף, בכדי להצדיע ולחזק את המשפחה בצאתם מהעיר.
בנוסף, משפחותיהם של חמשת החללים מסיירת הנח״ל עודכנו כי נבדקת האפשרות שהחמישה נפלו בתאונה מבצעית, במהלכה התפוצץ עליהם אמל״ח של כוחותינו. המבנה שקרס עליהם בבית חאנון – כתוצאה מפיצוץ האמל״ח ההנדסי שהכוח השתמש בו עבור משימה מבצעית. נסיבות הפיצוץ מתוחקרות, כך מדווח דורון קדוש.
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
יוני
תגובות מזעזעות כנגד טובי בנינו!!! אתר סרוגים הפך להיות אתר הבית של החמאס!!!
11:08 14.01.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
"מַחֲזה שדַּי יֶחזה"
אָמַר רַבִּי אַחְוָה בְּרֵיהּ דְּרַבִּי זֵירָא, הָעֹלָם, הָעֳלַם מֵהֶם שֵׁם הַמְפֹרָשׁ. מָשָׁל לְמֶלֶךְ שֶׁעָשָׂה סְעוּדָה, זִמֵּן אוֹרְחִים, מִשֶּׁאָכְלוּ וְשָׁתוּ אָמְרוּ לוֹ תֵּן לָנוּ חֲרָבוֹת וּרְמָחִים וּנְשַׂחֵק בָּהֶם, נָתַן לָהֶם שַׁבֵּישְׁתָּא...
אָמַר רַבִּי אַחְוָה בְּרֵיהּ דְּרַבִּי זֵירָא, הָעֹלָם, הָעֳלַם מֵהֶם שֵׁם הַמְפֹרָשׁ. מָשָׁל לְמֶלֶךְ שֶׁעָשָׂה סְעוּדָה, זִמֵּן אוֹרְחִים, מִשֶּׁאָכְלוּ וְשָׁתוּ אָמְרוּ לוֹ תֵּן לָנוּ חֲרָבוֹת וּרְמָחִים וּנְשַׂחֵק בָּהֶם, נָתַן לָהֶם שַׁבֵּישְׁתָּא דַּהֲדַס, וְהִכּוּ אֵלּוּ אֶת אֵלּוּ וּפָצְעוּ אֵלּוּ אֶת אֵלּוּ. אָמַר הַמֶּלֶךְ וּמָה אֲנִי נָתַתִּי לָכֶם שַׁבִּישׁוּתֵהּ שֶׁל הֲדַס כָּךְ עֲשִׂיתֶם, אִלּוּ נָתַתִּי לָכֶם חֲרָבוֹת וּרְמָחִים עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה. כָּךְ אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וּמָה אִם שָׁעָה שֶׁהֶעֱלַמְתִּי מֵהֶם שֵׁם הַמְפֹרָשׁ הֵם הוֹרְגִים בְּכִנּוּי, אִלּוּ נָתַתִּי וְגִלִּיתִי לָהֶם שֵׁם הַמְפֹרָשׁ עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה. עוֹבָדָא הֲוָה בְּחַד אִינְתָּא פַּרְסִיָּיא דְּאַקְלַת בְּרָהּ בַּחֲדָא מִילָה מִן שְׁמָא מְפָרְשָׁא, שְׁמָעָהּ שְׁמוּאֵל, אֲמַר זִיל אַתְקֵין לֵיהּ תַּכְרִיכִין. רַבִּי חֲנִינָא הֲוָה בְּיָדוֹ שֵׁם הַמְפֹרָשׁ, כַּד אָתֵי מִידְמַךְ אֲמַר אִית הָכָא בַּר נַשׁ דְּמִימְסוֹר לֵיהּ, אָמְרִין אִית הָכָא עֵנֵינִי בַּר נַחְשׁוֹן, שְׁלַח בַּתְרֵיהּ וַאֲתָא, וַעֲלַל בְּרֵיהּ וְאִעטְמַר תְּחוֹת עַרְסָא, כַּד אָתֵי מִימְסוֹר עָטוֹשׁ הַהוּא יְנוּקָא, אֲמַר אֲבוּי פּוֹק לָךְ מִן תַּמָּן, אַתְּ לָא זְכֵית לְמִשְׁמַע וְדֵין לָא זְכָה לְמִיקַבְּלָהּ. חַד אַסְיָיא בְּצִפּוֹרִי הֲוָה בְּיָדוֹ שֵׁם הַמְפֹרָשׁ, כַּד בְּעָא לְמִידְמַךְ אֲמַר אִית הָכָא בַּר נָשׁ דְּמִימְסוֹר לֵיהּ, אָמְרִין אִית הָכָא רַבִּי פִּנְחָס בַּר חָמָא, שְׁלַח בַּתְרֵיהּ וַאֲתָא, וּשְׁאֵיל יָתֵיהּ וַאֲמַר לֵיהּ נְסִיבְתְּ מִן יְהוּדָאֵי כְּלוּם מִן יוֹמָיךְ, אֲמַר לֵיהּ נְסֵיבִית מַעֲשֵׂר, וְלָא קַבֵּל עֲלֵיהּ מִימְסַר לֵיהּ מִימְסַר, אֲמַר דִּילְמָא תָּבַע גַּבֵּי בַּר נָשׁ כְּלוּם וְלָא יָהֵיב לֵיהּ וְכָעֵס עֲלוֹי וּקְטַל לֵיהּ. תָּנָא אֵין מוֹסְרִין אֶת הַשֵּׁם לְכָל אָדָם וְלֹא לָעוֹמֵד בַּחֲצִי יָמָיו, אֶלָּא לְמִי שֶׁיָּצְאוּ רֹב שָׁנָיו. וְאֵין מוֹסְרִין אוֹתוֹ אֶלָּא מְעֻמָּד, וְאֵין מוֹסְרִין אוֹתוֹ אֶלָּא בְּמָקוֹם טָהוֹר וְעַל הַמַּיִם. בָּרִאשׁוֹנָה הָיוּ מוֹסְרִין אוֹתוֹ לְכָל אָדָם וּכְשֶׁרַבּוּ הַפּוֹשְׁעִים הִתְקִינוּ שֶׁלֹא יְהוּ מוֹסְרִין אוֹתוֹ אֶלָּא לַצְּנוּעִים שֶׁבַּכְּהֻנָּה, וְהַצְּנוּעִים שֶׁבַּכְּהֻנָּה הָיוּ מַבְלִיעִין אוֹתוֹ בְּתוֹךְ נְעִימַת הַכֹּהֲנִים. אָמַר רַבִּי טַרְפוֹן פַּעַם אַחַת עָלִיתִי עִם שִׁמְשׁוֹן אֲחִי אִמָּא עַל הַדּוּכָן וְהִטֵּיתִי אָזְנִי כְּלַפֵּי כֹּהֵן גָּדוֹל וְהִבְלִיעוֹ בְּתוֹךְ נְעִימַת הַכֹּהֲנִים. וְאָמַר רַבִּי טַרְפוֹן פַּעַם אַחַת שָׁמַעְתִּי וְנָפַלְתִּי עַל פָּנָי. הַקְּרוֹבִים שֶׁכְּשֶׁהֵם שׁוֹמְעִין אוֹתוֹ, נוֹפְלִים עַל פְּנֵיהֶם וְאוֹמְרִים בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד. אֵלּוּ וָאֵלּוּ לֹא הָיוּ זָזִין מִשָּׁם עַד שָׁעָה שֶׁנִּתְעַלֵּם מֵהֶם, שֶׁנֶּאֱמַר (שמות ג' ט"ו): "זֶה שְּׁמִי לְעֹלָם", לְעֶלֶם כְּתִיב. וְכָל כָּךְ לָמָּה, מִבְּלִי אֲשֶׁר לֹא יִמְצָא הָאָדָם אֶת הַמַּעֲשֶׂה אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים מֵרֹאשׁ וְעַד סוֹף (קהלת רבה פ"ג סי"א). אָמַר רַב יְהוּדָה אָמַר רַב: שֵׁם בֶּן אַרְבָּעִים וּשְׁתַּיִם אוֹתִיּוֹת אֵין מוֹסְרִין אוֹתוֹ אֶלָּא לְמִי שֶׁצָּנוּעַ וְעָנָיו, וְעוֹמֵד בַּחֲצִי יָמָיו, וְאֵינוֹ כּוֹעֵס, וְאֵינוֹ מִשְׁתַּכֵּר, וְאֵינוֹ מַעֲמִיד עַל מִדּוֹתָיו, [וְדִבּוּרוֹ בְּנַחַת עִם הַבְּרִיּוֹת], וְכׇל הַיּוֹדְעוֹ, וְהַזָּהִיר בּוֹ וְהַמְשַׁמְּרוֹ בְּטׇהֳרָה - אָהוּב לְמַעְלָה, וְנֶחְמָד לְמַטָּה, וְאֵימָתוֹ מוּטֶּלֶת עַל הַבְּרִיּוֹת, [וְתַלְמוּדוֹ מִתְקַיֵּם בְּיָדוֹ], וְנוֹחֵל שְׁנֵי עוֹלָמִים - הָעוֹלָם הַזֶּה וְהָעוֹלָם הַבָּא (קידושין עא/א). וְתִשְׁפַּע עָלָיו רוּחַ הַקֹּדֶשׁ, וְצָרִיךְ לוֹ גַּם כֵּן שֶׁיִּהְיֶה בָּקִי מְאוֹד בְּסִתְרֵי תּוֹרָה וּבְחָכְמָה כְּדֵי שֶׁיַּכִּיר מַה שֶׁיָּבוֹא לוֹ בְּגַלְגַּלֵּי הַצֵּרוּף, וְיִתְעוֹרֵר לִבּוֹ בְּחָשְׁבוֹ הַצִּיּוּר הַשִּׂכְלִי הָאֱלֹהִי הַנְּבוּאִי. וּבִתְחִלָּה מִמַּה שֶׁיַּעֲלֶה לוֹ מִן הַצֵּרוּף בְּהִתְבּוֹדְדוּתוֹ תִּתְחַדֵּשׁ עָלָיו פַּחַד וּרְעָדָה, וְיַעַמְדוּ שַׂעֲרוֹת רֹאשׁוֹ וְיִזְדַּעְזְעוּ אֲבָרָיו. אַחַר כָּךְ אִם יִזְכֶּה תַּעֲבֹר עָלָיו רוּחַ אֱלֹהִים חַיִּים (יְשַׁעְיָה י"א ב') "וְנָחָה עָלָיו רוּחַ יְיָ רוּחַ חָכְמָה וּבִינָה רוּחַ עֵצָה וּגְבוּרָה רוּחַ דַּעַת וְיִרְאַת יְיָ". וִידַמֶּה לוֹ כְּאִלּוּ מָשְׁחוּ כָּל גּוּפוֹ מֵרֹאשׁוֹ וְעַד רַגְלָיו בְּשֶׁמֶן הַמִּשְׁחָה, וְיִהְיֶה מְשִׁיחַ ה' וּשְׁלוּחוֹ, וְיִקָּרֵא מַלְאַךְ הָאֱלֹהִים, וִיכֻנֶּה שְׁמוֹ כְּשֵׁם רַבּוֹ וְהוּא 'שַׁדַּי' אֲשֶׁר כִּנּוּהוּ מְטַטְרוֹן שַׂר הַפְּנִים. וְכָל הַיּוֹדֵעַ זֶה הַשֵּׁם הַמְפֹרָשׁ וּמְשַׁמְּרוֹ בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה לִכְבוֹד הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בָּרוּךְ הוּא לְבַדּוֹ, אָהוּב לְמַעְלָה וְנֶחְמָד לְמַטָּה וְתַלְמוּדוֹ מִתְקַיֵּם בְּיָדוֹ, וְנוֹחֵל שְׁנֵי עוֹלָמִים הָעוֹלָם הַזֶּה וְהָעוֹלָם הַבָּא, וְעָלָיו נֶאֱמַר (דְּבָרִים כ"ח י'): "וְרָאוּ כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ כִּי שֵׁם יְהוָֹה נִקְרָא עָלֶיךָ וְיָרְאוּ מִמֶּךָּ". הִזָּהֵר מְאֹד כַּאֲשֶׁר הִזְהִירוּךָ אֲבוֹתֶיךָ מִן הָאֵשׁ שֶׁלֹּא תִּשָּׂרֵף, וּמִן הַמַּיִם שֶׁלֹּא תִּטְבַּע בָּהֶם, וּמִן הָרוּחַ שֶׁלֹּא תַּזִּיקְךָ, שֶׁלֹּא תִּשְׁתַּמֵּשׁ בְּתָגָא. וְכָל הַמִּשְׁתַּמֵּשׁ בְּשֵׁם הַמְפֹרָשׁ לְצֹרֶךְ מִצָּרְכֵי עַצְמוֹ עוֹבֵר עַל מִצְוַת ה'. כִּי רָאוּי לְשַׁמֵּשׁ לִכְבוֹדוֹ יִתְבָּרֵךְ שְׁמוֹ לְבַד, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (יְשַׁעְיָה מ"ג ז'): "כֹּל הַנִּקְרָא בִשְׁמִי וְלִכְבוֹדִי בְּרָאתִיו יְצַרְתִּיו אַף עֲשִׂיתִיו". וְדַּע כִּי הַשֵּׁם הַנִּכְבָּד וְהַנּוֹרָא הַזֶּה, לֹא יִתְעוֹרֵר לֵב הָאִישׁ הַמַּזְכִּירוֹ אֶלָּא בְּעֵת שֶׁהוּא מַכִּירוֹ וְיוֹדֵעַ סוֹדוֹ וְנִסְתָּרוֹ. אֲבָל אִם הוּא עָרֵל וְטָמֵא וְהוּא אָטוּם וְעֵינָיו רוֹאוֹת הָאוֹתִיּוֹת אֵין תּוֹעֶלֶת לוֹ בְּכָךְ. כִּי הָעִקָּר שֶׁיִּהְיֶה חָכָם וּמֵבִין מִדַּעְתּוֹ וְיַכִּיר בִּמְעַט רֶמֶז עֹמֶק הַדָּבָר הַנִּגְלֶה לוֹ, עַד שֶׁלֹּא יִצְטָרֵךְ אֶל מְלַמֵּד מִמִּין אָדָם כִּי אִם לְסֵפֶר הַתּוֹרָה וּלְסִפְרֵי הַנְּבִיאִים וְהַחֲכָמִים, וְאֶל הַשֶּׁפַע הָאֱלֹהִים הַמֻּטְבָּע בּוֹ מֵהַשֵּׁם. וְיַכִּיר כּוֹחוֹת הַמְּצִיאוּת וְיֵדַע מֵהֶם מַה שֶּׁאֶפְשָׁר לְדַעְתּוֹ בְּכֹחַ אֱלֹהִי וֶאֱנוֹשִׁי. וְאָז יְלַמְּדֵהוּ הַמְלַמֵּד לָאָדָם דַּעַת (מִשְׁלֵי ב' ו'): "כִּי יְיָ יִתֵּן חָכְמָה מִפִּיו דַּעַת וּתְבוּנָה". וְזֹאת הַדֶּרֶךְ הַמְּעֻלָּה הִיא בִּתְחִלָּתָהּ מְעֻטָּה בְּשָׁפְעָה וְאַחַר כָּךְ עוֹד מִתְגַּבֶּרֶת וְעוֹלָה וּמַשְׁפִּיעָה בְּאִישׁ רוּחַ הַקֹּדֶשׁ, וּפוֹעֶלֶת בְּאִישׁ שֶׁפַע נִכְבָּד מְעֻלֶּה מִן הָרִאשׁוֹן, וְעוֹלָה וּמִתְעַלֶּה עוֹד וּמְבִיאָה בְּאִישׁ רוּחַ נְבוּאָה. וְאָמְנָם מִי שֶׁתִּפָּרֵד נִשְׁמָתוֹ מִמֶּנּוּ בְּעֵת הַהַזְכָּרָה יָמוּת בִּנְשִׁיקָה, וְעַל זֶה אָמְרוּ; רַבִּי עֲקִיבָא יָצְאָה נִשְׁמָתוֹ בְּאֶחָד, כְּמוֹ (שה"ש ה' ו'): "נַפְשִׁי יָצְאָה בְּדַבְּרוֹ", וְעַל זֶה נֶאֱמַר (דְּבָרִים ל"ג כ"ט): "אַשְׁרֶיךָ יִשְׂרָאֵל מִי כָמוֹךָ עַם נוֹשַׁע בַּיְיָ מָגֵן עֶזְרֶךָ וַאֲשֶׁר חֶרֶב גַּאֲוָתֶךָ וְיִכָּחֲשׁוּ אֹיְבֶיךָ לָךְ וְאַתָּה עַל בָּמוֹתֵימוֹ תִדְרֹךְ". * * * * *
המשך 09:12 14.01.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר