וואו: נתניהו דרש הצבעה שמית בהצעת אי-אמון - סרוגים

וואו: נתניהו דרש הצבעה שמית בהצעת אי-אמון

באופן חסר תקדים ביקשה הממשלה הצבעה שמית על הצעות האי-אמון של האופוזיציה. הסיבה: החשש של נתניהו כי חברי 'יש עתיד' ו'התנועה' יצביעו נגד הממשלה

author-image
וואו: נתניהו דרש הצבעה שמית בהצעת אי-אמון
  לא מאמין ללפיד. נתניהו (פלאש90)

הצעות האי-אמון של סיעות האופוזיציה נפלו היום במליאת הכנסת בזו אחר זו.

ההצעה "הממשלה לא מטפלת ברווחה וישראל תקועה בתחתית ה- OECD" (העבודה) נדחתה ברוב של 38 תומכים לעומת 58 מתנגדים. ההצעה "הממשלה מתנכרת מעושק שליש מהעובדים השכירים וממאנת להיענות לתביעות הצודקות לחלצם ממעגל המצוקה באמצעות העלאת גובה שכר המינימום" (ש"ס) נדחתה ברוב של 36 תומכים לעומת 57 מתנגדים.

ההצעה "הממשלה מתפרקת ולא מתפקדת" (יהדות התורה ומרצ) נדחתה ברוב של 37 תומכים לעומת 57 מתנגדים. ההצעה "חוק הלאום – כישלון נוסף של ממשלת נתניהו" (חד"ש רע"מ-תע"ל-מד"ע ובל"ד) נדחתה ברוב של 35 תומכים לעומת 57 מתנגדים.

באופן חסר תקדים, דווקא הממשלה דרשה הצבעה שמית על הצעות האי-אמון של מפלגת העבודה, צעד ששייך בדרך כלל לאופוזיציה ומטרתו הבכת הממשלה. הסיבה לדרישה היא ככל הנראה רצון של נתניהו לוודא כי חברי סיעות 'יש עתיד' ו'התנועה' לא מצביעים נגד הממשלה.

השר יובל שטייניץ (ליכוד) אמר בסיכום הדיון: ראש הממשלה עושה מאמץ לבוא בדברים עם מנהיגי הקואליציה ואני מקווה שבשעות ובימים הקרובים תימצא הדרך להחזיר את ההרמוניה הנדרשת לעבודת הממשלה. יחד עם זאת, יש קלקולים בקואליציה שצריך לתקן, מפלגות הקואליציה צריכות להכיר שיש לא רק ממשלה בישראל אלא גם ראש ממשלה. הצלחת הממשלה תלויה בהכנסת סדר ומשמעת, אי אפשר לחיות במצב שכל מנהיג מפלגה, הישר בעיניו יעשה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו