המחבל רצה לחסל את החלום של יהודה גליק - סרוגים

המחבל רצה לחסל את החלום של יהודה גליק

המחבל שירה ביהודה גליק רצה להפסיק את הפעילות שלו.שהיא להזכיר ישראל את מה שהם מנסים לשכוח: שיש לנו חזון, ויש לנו חלום, להקים את ממלכת ישראל ואת המקדש בהר הבית

המחבל רצה לחסל את החלום של יהודה גליק
  מה כל כך מפחיד בו? יהודה גליק (פלאש90)

הפגיעה ביהודה גליק בשבוע שעבר הייתה תוצאה של הסתה פרועה. באתרים ערביים רבים כבר חודשים רבים מופיעה תמונתו של יהודה גליק כשהיא מוקפת בעיגול אדום, אגב הודעות על כך שהאיש מסוכן. סביב התמונות הופרחו רמזים עבים מאד המורים לפגוע בו. רמזים כ"כ עבים, שקשה להאמין שהיה מי שלא הבין אותם. בכל מקרה, המחבל שפעל אתמול, כנראה הבין היטב.

אבל לא רק אתרים ערביים הסיתו לפגוע ביהודה גליק. גורמים ישראלים רשמיים הגדירו אותו כאיש המסוכן ביותר במזרח התיכון. לא פחות. כך בדיוק הם ניסחו. כך שכל השומע אותם יכול להבין מיד שמדובר על אדם יותר מסוכן מנסראללה, מאחמדינג'אד, מאיסמעיל הניה וממוחמד דף. אם מדובר על אדם כה מסוכן, מה הפלא שמישהו התנדב להתנקש בו?

10408810_347916988666226_5245214251131312059_n

יהודה גליק עם שאר פעילי הר הבית הנמצאים על הכוונת

מה כ"כ מסוכן באיש הזה? מה בסך הכל הוא רצה?

הוא רצה את מה שכל יהודי רוצה. כל יהודי מבקש שלש פעמים ביום "ולירושלים עירך ברחמים תשוב ותשכון בתוכה כאשר דברת". כל יהודי מבקש שלש פעמים ביום "והשב את העבודה לדביר ביתך, ואשי ישראל ותפלתם באהבה תקבל ברצון". כל יהודי פונה שלש פעמים ביום לכוון מקום המקדש ומתפלל. למעשה, ללא אותה תפילה וללא הזיקה למקום הזה שהיתה לעם ישראל לדורותיו, לא היתה קמה התנועה הציונית ולא מדינת ישראל. אז מה כ"כ מסוכן באיש הזה?

זה בדיוק מה שמסוכן בו. הוא מזכיר לעם ישראל את מה שהם מנסים לשכוח: שיש לנו חזון, ויש לנו חלום, להקים את ממלכת ישראל ואת המקדש בהר הבית.

ממה פוחדים הערבים? זה ידוע: הם פוחדים מתחייתו המחודשת של עם ישראל. אבל ממה פוחדת משטרת ישראל? ממה פוחד השלטון הישראלי?

כנראה גם הוא פוחד מתחייתו המחודשת של עם ישראל. הוא פוחד מהקדושה. כבר אלפים שנה אנחנו מצפים שיבנה המקדש, אבל כשנראה שזה באמת עומד לקרות – פתאום אנחנו נבהלים.

רגע לפני היעד חטפנו רגליים קרות

צעדנו במסע ארוך מאד. מסע שנמשך אלפי שנים. היום אנחנו עומדים שני מטרים מהיעד, ופתאום חטפנו רגליים קרות. פתאום אנחנו לא בטוחים שאנחנו באמת רוצים לצעוד את שני המטרים הנותרים. עם ישראל לא היה חוזר לארצו, ולא היה מקים את המדינה, אלמלא בכה במשך אלפיים שנה וזעק: "לשנה הבאה בירושלים", "ולירושלים עירך ברחמים תשוב", "יבנה המקדש עיר ציון תמלא" וכו' וכו'.

עם ישראל שמר על החלום גם כאשר הוא נראה רחוק ובלתי מציאותי. גם כאשר עם ישראל היה מפוזר בגלות ומי שדיבר על שיבה לארץ נראה לא ריאלי. עם ישראל האמין שישוב לירושלים, אל מקום המקדש.

היום החלום קרוב מתמיד. עוד שני מטר והגענו. הנה זה עומד אחר כתלנו. אבל זה מפחיד. זה מאיים על הזהות שלנו. מילא שאנחנו ארצו של העם היהודי. אבל מקדש? זה מאד קדוש ומאד מפחיד. נתניהו אינו ראש ממשלה שנכנע לאלימות או לתכתיבים. הוא גם יודע היטב שאם הערבים ירצו להבעיר את המזרח התיכון הם יעשו זאת עם או בלי קשר להר הבית. והערבים יודעים היטב שאם ראש הממשלה ירצה לדכא את ההתקוממות שלהם – הוא יעשה זאת. הבעיה היא אחרת: הוא לא רוצה. הוא פוחד. הקדושה הגדולה מרתיעה אותו. רגע לפני היעד חטפנו רגליים קרות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
“יש שמקווים שבעזרת השם יודא גליק לא יחזור לתפקוד”
| 03-11-2014 21:53