דוידי פרל: "אין רצון לבנות, יש פחד מגורמים בינלאומיים"

דוידי פרל: "אין רצון לבנות, יש פחד מגורמים בינלאומיים"

למרות ההחלטה שהתקבלה לפני כחודשיים על הפקעתם של 4,000 דונם באיזור גוש עציון, המהלך טרם יצא לפועל. דוידי פרל: "אין באמת רצון לבנות, יש פחד מגורמים בינלאומיים".

author-image
"אין רצון לבנות, יש פחד מגורמים בינלאומיים"
  אין באמת רצון לבנות. פרל (צילום: פלאש 90)

ההחלטה על הפקעתם של 4,000 דונם באיזור גוש עציון והכרזתם כאדמות מדינה, לפני כחודשיים, עוררה סערה רבתי במערכת הפוליטית ובקהילה הבינלאומית. אלא שכת נראה כי אמנם ההחלטה התקבלה אך לאיש אין כוונה לבצע אותה.

הבוקר דווח בגל"צ כי למרות ש-45 הימים הניתנים לערעור כבר חלפו והפלסטינים לא הגישו ערר על ההחלטה המנהל האזרחי החליט משום מה, להאריך את פרק הזמן הזה ולאפשר להגיש התנגדויות.

כזכור, ההחלטה על הפקעת השטחים התקבלה בחודש אוגוסט כתגובה לחטיפתם ולרציחתם של שלושת הנערים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח.

עם קבלת ההחלטה בירכו גורמים בגוש עציון וכבר תכננו להקים עיר כדוגמת אפרת על אותם שטחים. אך כאמור, מלבד ההחלטה שום דבר לא נעשה למעט מהארכת הזמן בו יוכלו הפלסטינים להגיש התנגדויות.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, אמר בריאיון לתכנית "בוקר טוב ישראל", המשודרת בגל"צ, כי "זאת שיטה קבועה של הפלסטינים להתיש את המערכת, להגיע בזמן האחרון ולבקש הארכה ואז להגיש חומרים לא רלוונטים ולמשוך את הזמן".

 

פרל אף האשים את המדינה וטען כי "אין באמת רצון לבנות, יש פחד מגורמים בינלאומים, אנחנו רואים הכרזות חוזרות ונשנות על בנייה ועוד פעם חוטפים מהקהילה הבינלאומית".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "לראש המנהל האזרחי הוגשה בקשה לארכה של ארבעה חודשים. לאחר שבחן אותה הוא החליט לאפשר למבקשים ארכה של 30 יום כדי למצות את זכות הטיעון".

כזכור, לאחר מאמצים של המועצה האזורית גוש עציון, והעומד בראשה דוידי פרל, שר הביטחון והמנהל האזרחי הודיעו על הכרזה של אדמות מדינה בשטח של 4000 דונם בגבעות, ההליך מתאפשר לאחר בדיקה מעמיקה של צוות קו כחול של המנהל האזרחי.

מתחם גבעות הממוקם בלב גוש עציון, בסמוך לגבעת הקרב בו נהרגו ל"ה הלוחמים במלחמת העצמאות. על מנת לשמור על הדרך המחברת את גוש עציון לגוש דן, ובכדי ליצור רצף טריטוריאלי בין גוש עציון לבין הקו הירוק, החליטה הממשלה בחסות ועדת שרים לענייני התיישבות, להקים בשנת 82' היאחזות נח"ל בגבעות. בסמוך לאזור זה התבצעה והרצח של שלושת הנערים :אייל יפרח, גל-עד שער, ונפתלי פרנקל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו