הנציב הפורש מבקר: "בצער רב נסגרים שערי הנציבות"
נציב תלונות הציבור על השופטים היוצא, השופט בדימוס אורי שהם, נפרד מעובדי לשכתו וכותב ביקרות על התנהלות המדינה שלא מינתה נציב חדש ובכך למעשה סגרה את שערי הנציבות בפני הציבור
השופט בדימוס אורי שהם, שהיה נציב תלונות הציבור על שופטים כתב מכתב פרידה לעובדי לשכתו וביקר את התנהלות הממשלה שלא מינתה נציב חדש ובכך למשעה סגרה את הנציבות ואת הטיפול במאות התלונות שנפתחו.
"למרבה הצער, עד היום טרם מונה נציב חדש לתלונות הציבור על שופטים. כדבר הזה לא ארע מאז הקמת הנציבות בשנת 2003. משלא מונה נציב חדש, אין בידי הנציבות להשלים את טיפולה בתלונות בהן טרם ניתן החלטה; לטפל בתלונות חדשות שיוגשו לה; ולטפל בהצהרות הון ששופטים קאדים ודיינים מחוייבים להגיש לה על פי החוק".
"פעילות שנגדעת במחי יד ללא הצדקה"
עוד הוסיף שהם "משנת הקמתה בשנת 2003 ועד היום, במשך למעלה מ – 20 שנה, טיפלה הנציבות מידי שנה,בממוצע, בכ- 1000 תלונות לשנה. התלונות הוגשו על מגוון בתי המשפט ובתי הדין, למן הערכאות הנמוכות ועד לערכאות הערעור והערכאות העליונות.
התלונות נסובו על עניינים רבים ושונים ובהם התנהגות שופט, דרך ניהול המשפט על ידו, פגיעה בעיקריהצדק הטבעי, התמשכות ההליכים ועיכוב במתן פסקי דין. הן הוגשו על ידי בעלי דין, באי כוחם, עדים,מומחים, וכל מי מן הציבור שראה עצמו נפגע בשל התנהגותו של שופט לרבות דרך ניהול המשפט על ידו.
בירור התלונות הביא לתיקונן של תקלות רבות, קידום שמיעתם של תיקים ומתן פסקי דין, כמו גם לטיוב מערכת השפיטה. צר לי על שכלל פעילות זו נגדעת עתה במחי יד, וללא כל הצדקה, וכי אפשרויות נוספות שנבחנו לא צלחו".
ולבסוף הפטיר בכאב כי למעשה הנציבות סגורה "איני יודע מי יוכל ליתן מזור לתלונות שבפי הציבור, בין אם מדובר בעניינו הפרטני של בעל דין בהליך בו הוא משתתף, ובין אם מדובר בעניין מורכב או בשאלה מערכתית המטרידה את הציבור כולו. בעצם העובדה שלא מונה נציב חדש לתלונות הציבור על שופטים אני גם מוצא פגיעה קשה בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכת המשפט.
"מי יתן, ותקלה חמורה זו תמצא את פתרונה בכל ההקדם, ויפה שעה אחת קודם. לעת עתה, ובצער רב, נסגרים, אפוא, שערי הנציבות".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו