בוטל טקס הפולחן הנוצרי בכותל הדרומי - סרוגים

בוטל טקס הפולחן הנוצרי בכותל הדרומי

בהוראת המשטרה בוטל היום טקס הפולחן הנוצרי שהיה מתוכנן להתקיים בשער חולדה באזור הכותל הדרומי של הר הבית. רבני דרך אמונה מברכים "יש להודות לה' על כך"

author-image
בוטל טקס הפולחן הנוצרי בכותל הדרומי
  למצולמים אין קשר לכתבה (פלאש90)
בהוראת המשטרה בוטל היום טקס הפולחן הנוצרי שהיה מתוכנן להתקיים בשער חולדה באזור הכותל הדרומי של הר הבית.

כפי שפורסם בסרוגים, היום (ד') יום הושענא רבה תכננו ארגונים נוצרים לקיים תפילה /פולחן המוני לכ-500 איש למרגלות שערי חולדה, במימון משרד התיירות. ארוע זה הנו חלק מתכנית כנס סוכות הנוצרי, המאורגן ע"י השגרירות הנוצרית הבינלאומית ירושלים, בשותפות ארגונים נוצריים אחרים ביניהם מיסיונריים.

הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, יצאו בקריאה לביטול אירוע תפילה נוצרי המתוכנן כשכתבו במכתב פומבי "הן אמת, כי לא ניתן למנוע ממאמיני כל הדתות להתפלל על פי אמנותם, אבל כאשר מדובר בטקס שמטרתו ערבוב בין האמונות באופן הפוגע במאמיני הדת האחרת, אין לאפשר את קיומו. הכבוד ההדדי בין הדתות צריך להישמר בדרך שאין בה פגיעה של דת אחת באחרת, ובמקרה זה לא מתקיים האיזון הזה", כתבו הרבנים.

אמש, החליטה המשטרה בהתייעצות עם גורמים בממשלה, שלא לאפשר את קיום הפולחן, בין השאר מסיבות בטחוניות. האירוע עצמו עבר למרכז המסיונרי בירושלים ולא יתקיים מול הר הבית. ארגון רבני 'דרך אמונה' שעמד בחזית המאבק ברך על הודעת הביטול "שמחים ומודים לד', על החלטת משטרת ישראל והגורמים הממשלתיים המוסמכים, אשר קיבלו את דברינו וביטלו את הכנס הנוצרי שהיה אמור להתקיים בשערי חולדה, בכותל הדרומי בהושענא רבה" מסרו הרבנים לסרוגים, "אנו מודים לרבנים הרבים אשר פעלו בנושא, ולממשלת ישראל אשר שמה ליבה לשמירת הצביון היהודי ברחבי העיר העתיקה.

"תפילה נוצרית-יהודית זו היתה פותחת מסורת של שנים, לנוכחות אלפי צליינים בכותל הדרומי, ולהתחזקות אחיזת הכנסיה במקומות חדשים בעיר העתיקה, במקומות שעד היום לא נכחה שם. התפילה הפתוחה היתה אמורה לעסוק בתחייתו של אותו האיש, כחלק מתהליך חזרת הנצרות לארץ הקודש. הדבר חמור מאין כמותו, יש להודות לד' על כך שהתבטלה התפילה הציבורית בגבול הר הבית. כפי שכתבנו בעבר, הגויים כולם מוזמנים להתפלל בירושלים ובכותל לד' אלוקי ישראל, אולם לא כהתאגדות נוצרית המבקשת לבסס אחיזה במקומות אלו ולהטות לבבות ישראל אחרי ע"ז. המאבק מול הכנסיה המבקשת לבסס את העבודה הזרה בקבר דוד והר ציון, ימשך במלא העוז, וכפי שסוכלה התכנית שלהם להיאחז בהר בית ד', כך לא יצליחו ברצונם לשלוט על מקומות נוספים וחדשים בעיר העתיקה.

אנו מודים לרבנים הראשיים לישראל הגר"ד לאו והגר"י יוסף שליט"א, אשר הטילו את מלא כובד משקלם למאבק זה. אשרינו שיש לנו רבנות ראשית הדואגת ליהדותה של המדינה וליהדותה של ירושלים"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ה' שומע תפילות!!!הודו ל יהוה כ-טוב, כי לעולם חסדו!!!!!!
מרים | 15-10-2014 13:41