"הפיצוץ בפרצ'ין - כשלון של איראן" - סרוגים

"הפיצוץ בפרצ'ין – כשלון של איראן"

דוקטור עלי רזאן נוריזאדה, איש אופוזיציה איראני ויושב ראש המרכז ללימודי מדינות ערב ואיראן, התייחס בראיון מיוחד בגלי צה"ל לדיווח על הפיצוץ שאירע במתקן הצבאי פרצ'ין. "פר'צין הוא מתחם הצבא החשוב ביותר באיראן והשמור ביותר, ולכן מדובר בכישלון גדול למשמרות המהפכה ולמערכת הביטחון האיראנית".

author-image
"הפיצוץ בפרצ'ין - כשלון של איראן"
  כור גרעיני. (צילום: אילוסטרציה שאטרסטוק)

דוקטור עלי רזאן נוריזאדה, איש אופוזיציה איראני ויושב ראש המרכז ללימודי מדינות ערב ואיראן, התייחס בראיון מיוחד בגלי צה"ל  לדיווח על הפיצוץ שאירע במתקן הצבאי פרצ'ין.

לדבריו: "זה היה פיצוץ ענק, תושבי מזרח טהרן שמעו את קולות הנפץ וחשבו שמדובר בהפצצות אוויריות או משהו כזה. במשך שעות ניתן היה לראות את הלהבות ממרחק רב".

נוריזאדה טוען, כי העובדה שהמתקן בפרצ'ין נחשב למתקן שמור, מהווה כשלון למערכת הביטחון האיראנית: "פר'צין הוא מתחם הצבא החשוב ביותר באיראן והשמור ביותר, ולכן מדובר בכישלון גדול למשמרות המהפכה ולמערכת הביטחון האיראנית, ואני בטוח שהם יבדו סיפור מדהים אודות הפיצוץ הענק".

בנוגע לזהות מבצעי הפיצוץ אמר נוריזאדה כי כל איראני ממוצע יגיד שידה של ישראל בדבר: "התקשורת באיראן מנסה להציג מצג שווא שהתרחשה טעות קטנה בניסוי, אבל עיתונאים באיראן ואישים ממערכת הביטחון איתם דיברתי סבורים שמדובר בחבלה חיצונית, ואם תשאל את האדם ברחוב הוא יגיד לכם שלא משנה מה קרה – ישראל אשמה".

על זהות ההרוגים ועל הדיווח לפיו שני אנשים נהרגו בפיצוץ אמר נוריזאדה: "אני לא חושב שהיו שני הרוגים, אלא עשרה או שמונה הרוגים. אין לי ספק שהם מסתירים מידע לגבי הכל".

 

כאמור, אתמול (שני) כלי תקשורת באיראן דיווחו כי במתקן הגרעין פרצ'ין התרחש פיצוץ, וכתוצאה ממנו נהרגו לפחות שני בני אדם.

על-פי הדיווח, השריפה פרצה ביחידה לייצור חומרי נפץ שבכור.

בדיווח נמסר כי שני פועלים נהרגו. כלי תקשורת נוסף דיווח כי הפיצוץ נראה עד למרחק של כמה קילומטרים ממיקום הכור.

כזכור, לפני מספר חודשים שידרה רשת טלוויזיה איראנית סרטון שמציג תקיפה של איראן במתקנים האסטרטגים של ישראל.

בסרטון, שנקרא "הסיוט של אוכלי הפגרים", נראה מל"ט איראני תוקף במקומות שונים בישראל, כאשר בכל "מתקפה" של המל"ט נכתב בתחתית המסך המיקום בו הוא מפציץ בשפות ערבית ועברית.

בסרטון נראה המל"ט האיראני מפציץ מתקנים אסטרטגיים בישראל, בין היתר, בכור הגרעיני בדימונה, בסיס חיל האוויר בפלמחים, מגדלי עזריאלי ונמל התעופה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו