ארה"ב קוראת לישראל לבטל ההכרזה על הפקעת אדמות המדינה

ארה"ב קוראת לישראל לבטל ההכרזה על הפקעת אדמות המדינה

הממשל האמריקאי לא אהב את החלטת הממשלה לספח 4,000 דונם מאדמות גוש עציון ולהכריז עליהם כאדמות מדינה. "ההכרזה הזו, כמו אלו שקדמו לה, נוגדת את המטרה המוצהרת של ישראל"

ארה"ב נגד ההתנחלויות: בטלו את הפקעת האדמות
  ארה"ב נגד הרחבת גוש עציון (פלאש90)

לא מרוצים: החלטת הממשלה על סיפוח 4,000 דונם והכרזתם כאדמות מדינה, התקבלו במורת רוח אצל הממשל האמריקאי, שמנסה לבלום את המהלך וקורא לישראל לחזור בה מהחלטתה.

גורם רשמי ממחלקת המדינה האמריקנית אמר הלילה (שני): "הבהרנו לא אחת את ההתנגדות שלנו למפעל ההתנחלויות. ההכרזה הזו, כמו אלו שקדמו לה, נוגדת את המטרה המוצהרת של ישראל והיא משא ומתן עם הפלסטינים להגשמת פתרון שתי המדינות".

כאמור, לאחר מאמצים של המועצה האזורית גוש עציון, והעומד בראשה דוידי פרל, שר הביטחון והמנהל האזרחי הודיעו אתמול (ראשון) באופן רשמי על הכרזה של אדמות מדינה בשטח של 4000 דונם בגבעות, ההליך מתאפשר לאחר בדיקה מעמיקה של צוות קו כחול של המנהל האזרחי.

מתחם גבעות הממוקם בלב גוש עציון, בסמוך לגבעת הקרב בו נהרגו ל"ה הלוחמים במלחמת העצמאות. על מנת לשמור על הדרך המחברת את גוש עציון לגוש דן, ובכדי ליצור רצף טריטוריאלי בין גוש עציון לבין הקו הירוק, החליטה הממשלה בחסות ועדת שרים לענייני התיישבות, להקים בשנת 82' היאחזות נח"ל בגבעות. בסמוך לאזור זה התבצעה והרצח של שלושת הנערים :אייל יפרח, גל-עד שער, ונפתלי פרנקל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אל תירא, ישראל, אל תירא
יוספה | 01-09-2014 9:54