לפיד: עזה תשוקם רק אם יהיה פירוז - סרוגים
מבצע צוק איתן

לפיד: עזה תשוקם רק אם יהיה פירוז

את הדברים אמר שר האוצר בביקור שערך במועצה האיזורית אשכול: "מבצע צוק איתן לא יכול להסתיים בהפסקת אש. אם רוצים לשקם את עזה, הם צריכים להבין שהם יצטרכו להתפרק מנשקם"

לפיד: עזה תשוקם רק אם יהיה פירוז
  שיקום תמורת פירוז. לפיד (פלאש90)

שר האוצר וחבר הקבינט מדיני-בטחוני, יאיר לפיד (יש עתיד) סייר היום (חמישי) במועצה האיזורית אשכול והתייחס לתנאים לשיקום רצועת עזה.

לדבריו: "הפסקת האש היא רק התחלתו של החלק השני במבצע צוק איתן – החלק המדיני שיוביל לפירוז עזה. מבצע צוק איתן לא יכול להסתיים בהפסקת אש. בחודש ספטמבר הקרוב מתכנסות המדינות התורמות ולא יכול להיות שמכל העולם יגיע כסף לעזה, לשיקום, בלי שיהיה פירוק ופירוז חמאס מנשקו".

עוד הוסיף שר האוצר: "אנחנו נוביל לוועידה אזורית שהמטרה שלה היא להכניס פנימה את הרשות הפלסטינית ואת מדינות ערב – הסעודים ומדינות המפרץ, כדי להגיע להסכם שאומר פירוז תמורת שיקום. אם רוצים לשקם את עזה, הם צריכים להבין שהם יצטרכו להתפרק מנשקם".

לתושבים עימם נפגש במהלך הסיור, אמר לפיד: "חזרנו עתה, ראש המועצה ואני, מניחום אבלים בביתו של זאביק עציון, שיובא למנוחות מאוחר יותר היום. תושבי מדינת ישראל לא יכולים להמשיך לחיות ככה. התושבים נמצאים אחרי מלחמה קשה, אחרי 50 יום של מערכה. הילדים צריכים ללכת לבית הספר ואנשים צריכים לבנות מחדש את חייהם וביתם. תפקידנו לעזור להם ואנו עובדים לשם כך. משרד האוצר וממשלת ישראל מגוייסים לגמרי לשיקום עוטף עזה ויישובי הדרום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו