אורי אריאל הוא הבולדוזר של הציבור החרדי/ תגובה - סרוגים

אורי אריאל הוא הבולדוזר של הציבור החרדי/ תגובה

ח"כ משה גפני האשים אתמול את השר אורי אריאל בכך שהוא פועל נגד החרדים. אריק בן שמעון סבור כי דווקא אריאל הוכיח שהוא אחד הידידים הגדולים ביותר של הציבור החרדי בממשלה, לא רק בכנסת ובתחומי החקיקה אלא גם בשטח בבניה. המחויבות שלו למציאת פתרונות היא לכלל הציבור ובפרט לציבור החרדי שסובל ממצוקה קשה עוד יותר

אורי אריאל הוא הבולדוזר של הציבור החרדי/ תגובה
  הבולדוזר של החרדים. אריאל (פלאש90)

תחילת כהונתו של שר חדש מאופיינת בדרך כלל במתן כמה ימי חסד. למידת המשרד והתאקלמות הן צורך הכרחי, ומובן מאליו שלא ניתן לראות שינויים משמעותיים בחודשים הראשונים לכניסת שר לתפקיד.

היה ברור לשר אורי אריאל, שלא יינתנו לו יותר מידי ימי חסד במציאות של משבר דיור, ובכל זאת אי אפשר לומר שלא הופתענו במשרד ממאמר חריף שהופיע באחד מהעיתונים הנפוצים במגזר החרדי, כארבע חודשים לאחר כניסתו לתפקיד. המאמר תקף את השר אריאל כמי שמפריח הבטחות באוויר ואינו מקיים. בין היתר צוין במאמר כי בעת ביקורו בעיר ביתר הוא הבטיח דברים מעורפלים שלא היה להם כיסוי, ובפועל שוחררו רקק 36 יח"ד.

השר אורי אריאל הוכיח שהוא אחד הידידים הגדולים ביותר של הציבור החרדי בממשלה, לא רק בכנסת ובתחומי החקיקה אלא גם בשטח בבנייה. המחויבות שלו למציאת פתרונות היא לכלל הציבור ובפרט לציבור החרדי שסובל ממצוקה קשה עוד יותר. והמספרים, הם מדברים בעד עצמם. רק בעיר ביתר עילית (כן, כן, שעליה הזדעקו בכתבה) שוחררו לשיווק עוד 238 יח"ד בשנת 2013 ובשנת 2014 עוד 630 יח"ד (!) במצטבר.

בגבעת זאב שוחרו 257 יח"ד ברמת שלמה בירושלים יותר מ 1000 יח"ד ברמת בית שמש מאות יח"ד וטרם הזכרנו את שחרור העצום שהיה תקוע במשך שנים באחיסמך שבלוד – 3,000 יח"ד. ומה עם המאבק הציבורי המתוקשר של השר אריאל שגם הצליח כנגד ניסיון הדרת הציבור החרדי מתכנית מע"מ 0  של שר האוצר? וכל אלו כמובן לצד שיווקים בקרית מלאכי, בצפת, בנצרת עילית, בערד ועוד.

הבשורות הטובות לא נעצרות בכך: על פי תכנית העבודה נשווק במהלך השנה הקרובה דירות נוספות ונגיע בעזרת השם לכ 5,000 יח"ד בשנה לטובת הציבור החרדי: בביתר עילית, בנצרת עילית, באלעד, בחריש, בקריית מלאכי בערד ועוד, במקביל אנו מסיימים תכנון של כ 13,000 יח"ד בבית שמש שישווקו משנת 2015 והילך,

לפני מספר ימים אושר במועצת רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) 'מחזיר מטרה'  שקובע את מחיר הדירה הסופי, ובניגוד מע"מ 0 אין כאן קריטריונים ואין אפליה. בכל מקום שנוכל לשווק ב 'מחיר מטרה' נעשה זאת.

עם זאת אנו מבינים שהמצוקה החרדית היא קשה מנשוא ושהשיווקים שנמצאים בקנה לא מספקים את הביקוש הרב. המציאות שבה אברכים ומשפות גרים בתת תנאים בחניונים ובמקלטים לא יכולה להימשך, ועל כן השר אריאל נמצא בקשר ישיר עם היזמים החרדים, במטרה לתת מענה לכל בעיה שצצה, ובמקביל הקים פורום נציגים במשרד הבינוי והשיכון בשיתוף עם חברי הכנסת שמתכנסים מעת לעת למציאת פתרונות נוספים למצוקת הדיור החרדי.

אני לא חושב שיש מישהו בציבור החרדי, כולל כותב המאמר שהזכרנו, שלאר מבין היום שבמשרד הבינוי והשיכון יושב בולדוזר. בולדוזר שמזיז הרים כדי שגם אברכים יוכלו לרכש דירה במחיר הגון.

==

אריק בן שמעון הוא יועץ שר הבינוי והשיכון אורי אריאל. המאמר פורסם בעיתון 'במשפחה'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
חבל שהוא לא דואג לציבור שבחר בו. אריאל - הביתה.
איתן | 11-08-2014 15:38
2
אריאל תמיד דבר גבוהה גבוהה וברגע האחרון לא עשה כלום
| 11-08-2014 19:02
אבל זה רק כשזה נוגע לחרדים הוא נגוע בקשקשת ובאנטי עשיה החל בחוק הגיוס ובהרבה דברים.
3
היועץ איננו מבין שלעולם לא ישביע את תאבונם של החרדים, ו
שלמה | 11-08-2014 22:22
וחבל על כל מילה שלו. מה שיעשה - הם יתלוננו.
4
כתבה מגמתית ולא נכונה
יוסי | 12-08-2014 10:02
אריאל לא שיחרר כלום, בינתיים הכל כותרות, וכדרכו מדבר הרבה ועושה כלום
5
יחצנ"י אורי אריאל עובדים שעות נוספות
עובדות לא נכונות/ לא מדויקות | 12-08-2014 23:26
פרויקט "אחיסמך" תקוע כשהיה (גם בגלל ראש העיר הדל"י). "רמת בית שמש" - בתכנית האב מדובר על סדר גודל של 15000 יחידיות, כך ש1000 יחידות הן לעג לרש, וגם הן לא הופשרו בזכות "מגן החרדים" "ביתר" 230 יחידות דיור - פשששששש. (לא לשכוח שזה משרת את האג'נדה של כבוד השר הרואה בהגדלת ההתנחלויות את עיקר תפקידו.
6
כגודל הציפיה גודל האכזבה
דני | 20-08-2014 2:42
היתה ציפיה מאורי שיהיה רגיש יותר לצרכי הציבור החרדי, אבל נאדה, אני לא מדבר על ההצמדות כבלוק לכל החלטות הקואליציה נגד החרדים, על כיסוח התקציב לישיבות באמצעות הגדלת הניקוד למגזר הדל"י וריקון הקופה שגם כך היתה ריקה, אבל אפילו בתחום שלו משרד השיכון החרדים מענינים את האחוריים שלו, אחיסמך תקוע ברמבש מגלחים מכל תבע שליש מהדירות וכן הלאה וגם מה שכבר כן קורה באמת לא קשור אליו, חבל.