הרב אברהם סתיו מספר על המורה למתמטיקה שראתה אותו | מיוחד לסרוגים - סרוגים

הרב אברהם סתיו מספר על המורה למתמטיקה שראתה אותו | מיוחד לסרוגים

לכבוד שנת הלימודים תשפ"ד הרב אברהם סתיו מספר לסרוגים על המורה למתמטיקה שראתה אותו: "זה דבר מאוד גדול, להבין כמה זה חשוב לתלמידים לדעת שאתה מכיר אותם" | מיוחד לסרוגים

איתי זלצמן, חדשות סרוגים
הרב אברהם סתיו על המורה למתמטיקה שראתה אותו
  (ללא קרדיט)

לכבוד שנת הלימודים תשפ"ד שמתחילה השבוע, שאלנו אנשי חינוך במגזר הדתי לאומי – מי אנשי החינוך שהכי השפיעו עליכם? בנוסף, גם ביקשנו מהם עצה לקראת השנה החדשה –  עצה אחת למורים ואחת לתלמידים.

הרב אברהם סתיו הוא איש חינוך, מחבר ספרים ומאמרים תורניים ופובליציסט ישראלי. הרב מלמד באולפנת נווה חנה, ובעבר לימד בישיבת הר עציון, בישיבת מחנים ובמדרשת מגדל עוז.

עוד באותו נושא

"להגיע הכי רחוק": חילי טרופר על התלמידים שלו

כאשר הרב נשאל על דמות חינוכית שהשפיעה עליו בלימודים, הוא מציין את המורה שלו למתמטיקה, מלכי רוזן, אשר לימדה אותו מכיתה ד'-ו'. "מה שהיה מיוחד, זה שהיא נתנה לי כל פעם דפים ללמידה שמאתגרת".

"כלומר, כשראתה שסיימתי את הדפים הרגילים, אז במקום לתת לי להשתעמם היא הייתה נותנת לי דפים של כיתה מתקדמות יותר ושל חידות מתמטיות. היא בעצם טיפחה את היכולות המתמטיות שלי בהשקעה אישית מאוד משמעותית. בסופו של דבר היא גרמה לי להתאהב בתחום הזה של מתמטיקה וגם להתקדם בו".

(צילום: פלאש90)

"זה היה איזה רגע של מורה שראה אותי" ממשיך הרב סתיו. "אני חושב שיש משהו בבית הספר היסודי, שבו השאלה אם מורה רואה אותך, אם הוא שם לב שאתה קיים, אם הוא משקיע בך, היא שאלה שהיא פעמים פחות ברורה. וזה רגע של מפגש ראשוני עם מורה, ומבחינתי זה היה מאוד משמעותי, אותה מורה".

ההיכרות האישית משפיעה פעמים רבות יותר מהשיעור

מה שחשוב זה המקום שבו המורה מצליח לראות כל תלמיד בתור תלמיד ולא רק את הכיתה, אומר הרב. "אני חושב שזה משהו מאוד חשוב. המקום בו אתה רואה כל תלמיד ומה הוא צריך. לא רואה את הכיתה כמשהו שצריך להעביר איזה שיעור, ובוא נתמודד עם האתגרים, ואם יש מישהו שהוא לא מצליח, אז זה מפריע".

"אלא באמת לראות כל תלמיד. מה בשבילו עכשיו הדבר הכי נכון, מה בשבילו הדבר הכי טוב. זה היה דבר מאוד מיוחד שבאמת השפיע עליי אחר כך לחיים".

"מי שלימד אותי דבר מאוד גדול היה המועמד לרב הראשי, הרב מאיר כהנא, שהיה הר"מ שלי בישיבת ירוחם. בחזרת הש"צ הוא היה מסתכל ימין ושמאל ומוודא שהוא זוכר את השמות של כל התלמידים. אם היה תלמיד שהוא שם לב שהוא לא זוכר את השם שלו, אז הוא היה שואל אחר כך איך קוראים לו".

עוד באותו נושא

הרב אברהם סתיו, הפתק האנונימי והרב מאיר כהנא


19

"זה היה דבר מאוד גדול, שיעור גדול למורים. להבין כמה זה חשוב לתלמידים לדעת שאתה מכיר אותם. שאתה יודע את השם שלהם, איפה הם גרים, מה ההורים שלהם עושים. כלומר, ההיכרות האישית היא משהו שמשפיע פעמים רבות, הרבה יותר מהאיכות של השיעור"

ומה בנוגע לתלמידים? הרב ממליץ לא לשחרר את המורים, בשנות הלימודים וגם לאחריהם. "אני יכול לתת טיפ לתלמידים, בתור זווית של מלמד, לבוא ולפנות אל המורים שלהם. לחלוב אותם, לשלוח להם שאלות, גם אחרי שעות הלימודים ואחרי שנות הלימודים".

"לדעת שהמורה תמיד רוצה ללמד, ומורה תמיד שמח ללמד, ואף פעם לא להתבייש ולבקש מעבר. הוא תמיד ירצה לתת יותר ממה שהתלמיד רוצה לינוק. זה דבר שבעיניי חשוב לתלמידים לדעת ולהכיר ולנצל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אואואואו
מוישה | 31-08-2023 16:11
כבר שלחתי מייל אדום שיומיים לא ראינו ולא שמענו את הילד. בה עכשיו אנחנו מסירים דאגה מליבינו.
2
אברהמל'ה מלמד !
מוישה | 31-08-2023 20:52
מרתק ! הסיפור עם המורה ! מרתק. שים איזה סיפור על הגרביים שלך ! זה יהיה יופי !
3
איתי זלצמן
מוישה | 01-09-2023 10:59
יכול ליהיות שהיחצן שלו מתגמל עבור הכתבות אבל אף אחד (אף אחד) כבר לא מתעניין בו !!