מיכאל בן ארי: הרפיסות של נתניהו מחזקת את החמאס

מיכאל בן ארי: הרפיסות של נתניהו מחזקת את החמאס

במאמר מיוחד לסרוגים אומר ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי כי המציאות היא אחת מהשתיים או שאנחנו נכבוש את עזה או שעזה תביס אותנו, כפי שהיא עושה

author-image
הרפיסות של נתניהו מחזקת את החמאס
  כדי לנצח צריך תודעה של צדק. בן ארי (פלאש90)

כל מי שמפעיל קצת את המחשבה, מבין שמה שקורה בדרום הארץ, הוא מציאות בלתי אפשרית. שום מדינה מתוקנת וגם לא מתוקנת לא היתה משלימה עם מתקפות טילים על אזרחיה. תפקידה של כל ממשלה הוא בראש ובראשונה לספק בטחון לאזרחיה, המשלמים את מיטב כספם לתקציב הבטחון ונותנים את מיטב שנותיהם לשרות הבטחון, כדי לקבל את התמורה המתבקשת – בטחון.

אין לי ספק שממשלת ישראל, מעוניינת לספק את הנדרש. גם אין לאיש ספק שמערכת הביטחון שהכריעה שלושה צבאות במלחמת ששת הימים, יכולה לרסק את כנופיית הטרור בעזה, בשעתיים.

והשאלה הגדולה אם כן, היא למה? מה מונע מהממשלה לעשות זאת. למה שוב ושוב ההתנהלות הפתטית של איומי סרק מבזים, כדוגמת: "נגיב בעוצמה" או "ניתן שקט תמורת שקט"?

והתשובה המרכזית היא אחת: הקונספציה. הקונספציה שאומרת שאין לנו אפשרות לכבוש את עזה, שכיבוש עזה ימיט עלינו אסון. טראומת 'הבוץ הלבנוני', היא זו שמנחה את קובעי המדיניות של ממשלת ישראל, בהנחיית אוסף יועצים, המנותקים מן המציאות ומן האחריות הנדרשת. אלו ששוב ושוב מטילים אימה על ממשלת ישראל ומערכת הביטחון. הם מזהירים מפני 'הפלת החמאס'. הם גם מטיפים לחיזוק 'שלטון החמאס', כי חלילה במקומו יבואו 'יותר גרועים'. כך שיוצא שאנחנו כמעט אומרים תודה על כל טיל וטיל שנופל עלינו, כי תתארו לעצמכם שאת הטילים הללו היו שולחים הסלפים, זה היה הופך מיד מטיל חמאסי מתון לטיל סאלפי קיצוני…

היועצים הללו מבינים (מל"ל, חטיבת מחקר בצה"ל ושות'), שהם אינם מציעים כל פיתרון, שהם מפקירים את אזרחי ישראל, שהקורבנות חלילה הם עניין של זמן, ונזכיר שב'סבב' שלפני כשנה וחצי נהרגו שלושה אזרחים בבית דירות בקרית מלאכי. אבל ממשלת ישראל, מחפשת פתרונות לא מציאותיים, כיצד להביס את המרצחים וגם להמשיך להאכיל אותם. כיצד להכריז שממוטטים אותם, וביד השניה להזרים להם כסף, חשמל, מוצרי מותרות ובטון. כדי לא להסלים, כדי לא להרגיז את העולם ומאידך להרגיע את הציבור בישראל, חיל האויר מבצע מפעם לפעם הפצצות של שדות פלפל או פחים. אך חלילה, לא עלה בדעתם להשמיד את בנייני הממשל העומדים על מקומם, או בתיהם המפוארים של מנהיגי הטרור.

ככל שנוקף הזמן, התודעה המוראלית של האויב, הולכת ומתעצמת. הוא רואה אותנו ברפיסות, בגסיסה התודעתית בצידוק הקיומי שלנו. תקוותו להשמדתנו הולכת ומתחזקת, עם חיזוק נלהב מבני עמם באום אל פאחם ושועפאט. אזרחי ישראל המותקפים כבר התרגלו, הם שפופים מוראלית, ואני מקבל אין ספור הודעות בסגנון הזה. הם לא זקוקים לעוד מקלט, לעוד התראה, לעוד תקציב. הם זקוקים להחזרת זקיפות הקומה שאבדה עם האימה שמלווה אותם ואת ילדיהם.

כאן מאחורי המקלדת, ולאחר ששמעתי כמה וכמה סקירות מאסופת היועצים הללו, שנכשלים בתחזיותיהם פעם אחר פעם, אני חש חובה לומר: החבורה הזאת מובילה אותנו ליום כיפור מודיעיני וצבאי. מי שמסרב לראות את המציאות, ומעקש אותה בבליל של מושגים ומונחים, מוביל את כולנו לקריסה. מחנכים את צה"ל להיות צבא מובס, במקום צבא מביס, ואוי לחייל שינסה להתבטא אחרת מהשיח החדש וידבר על חיסול האויב. המציאות היא אחת מהשתיים או שאנחנו נכבוש את עזה או שעזה תביס אותנו, כפי שהיא עושה. החיים הלא נורמאליים של ילדים שצבע אדום בשבילם הוא לא שעת ציור, זו תבוסה, שתוליד עוד ועוד תבוסות. והאויב עושה זאת, צעד אחר צעד. ואצלנו, מלהגים, מאיימים ומפציצים חביות ריקות ומוליכים שולל ציבור מושתק.

כדי לנצח, אין צורך בחיילים חזקים או נשק מתוחכם. כדי לנצח צריך תודעה, תודעה של צדק, תודעה של ניצחון, תודעה שאנחנו כאן, בבית שלנו. אך כשאת התודעה מובילים 'אנשי אקדמיה' חסרי תודעה כלשהיא, התבוסה היא כאן ועכשיו, בנוכחות מדאיגה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
בן ארי ופייגלין מתנבאים זהה בסגנון שונה
יובל | 04-07-2014 12:39
צד השוה שבהם הוא עניין התודעה
2
בן ארי אתה צודק כבכל מילה. עצוב.
איילת | 04-07-2014 12:41
האמת, אני הוריי ובעלי הצבענו לך בבחירות האחרונות, ולא מתחרטים לרגע. מנגד, אחיי הצביעו לבנט. מתחרטים כמו כלבים שלא הצביעו לך. אתה בן השפויים שנשארו. אתה ופייגלין.
3
ביבי אתה מנהיג חלש
יונתן | 04-07-2014 13:56
אין עליך בן ארי היחיד שמדבר אמת במדינה הזאת אני בחרתי בך ולא מתחרט לרגע
4
גם אם בנט לא ירוץ לטירוף של בן ארקי לא אצביע
מבציע בנט | 04-07-2014 14:44
בן ארי לא עשית כלום חוץ מלגדף אחרים תתחיל לעשות ואז נתחייס אליך
5
עזה תביס אותנו, כפי שהיא עושה?
ציוני שפוי | 04-07-2014 15:05
אתה רציני, כמה צינורות מתכת שעפים באוויר (מסוכנים ככל שיהיו) מביסים את מדינת ישראל? מליון וחצי איש עניים מרודים הדחוסים במקום הצפוף ביותר בעולם יביסו את צה"ל החזק? איסמעיל הנייה יוביל גדודי טנקים שימחצו את הארץ, וחיל האויר הפלסטיני יכתוש את תל אביב? די! נמאס כבר מההפחדות העלובות שלך. מי שמסכן את מדינת ישראל הוא אתה עם ההצעות המטורפות שלך לכבוש את עזה. הרעיון הציוני חזק מכל אוייב, מחוץ או מבית!
6
צודק לגמרי
ע | 04-07-2014 16:05
הצבעתי לך ואיני מתחרט, אפשר להתפלץ מהמצב הנוכחי
7
כי הוא היחיד שיש לו אמירה ברורה
מצביע לבן ארי | 05-07-2014 21:19
יש כאלו שעושים ועושים, רק נזק. בן ארי הוא אופוזיציונר, כזה היה בגין רוב ימיו. לא שאני משווה את בן ארי לבגין. לכל אחד מהם יש יתרונות על השני. אבל להגיד על שלא ניצנה לא הזדמנות ל'עשות' שהוא לא עשה זה מגוחך. אני דווקא זוכר לו לטוב כיצד הצליח להעלות נושאים לסדר היום. עדיף לי ממי שעושה ועושה רק נזק, לדוגמה מה עושה אורי אורבך?
8
צודק כמו תמיד,
יוחאי- | 06-07-2014 2:05
9
רוצים לחזק את בן ארי? הצטרפו לדף התמיכה החדש בפייסבוק:
גלעד | 07-07-2014 16:40
https://www.facebook.com/michaelSonAryan?fref=ts