ראש ישיבת מקור חיים על רצח שלושת הנערים: "כאב עצום"
חטיפת בחורים גוש עציון

ראש ישיבת מקור חיים על רצח שלושת הנערים: "כאב עצום"

הרב דב זינגר, ראש ישיבת מקור חיים על ההלוויית שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו: עם ישראל יצא מתוך גילוי. על הוריהם של הנערים: "הם היו במיטבם בצורה יוצאות דופן, כולל אתמול בשעת ההלוויות ובדברים שהם נשאו"

ראש ישיבת מקור חיים: "כאב עצום"
  הרב דב זינגר בישיבת "מקור חיים". כאב עצום (צילום: פלאש 90)

הבוקר, לאחר שאתמול נטמנו שלושת הבנים סמוך זה לזה ועם שלם הגיע לחלוק להם כבוד אחרון, התראיין הרב דב זינגר, ראש ישיבת מקור חיים אשר בה למדו גיל-עד שער ז"ל ונפתלי פרנקל ז"ל, לרדיו גלי ישראל בתכניתו של קלמן ליבסקינד וחלק את התחושות ממסע ההלוויה אתמול.

הרב זינגר סיפר על ההרגשה הראשונה אותה הוא חווה כאשר פגש לראשונה בגופות הבנים: "ראשית כל, הכאב מול הגופות הוא הדבר המרכזי, זו ההרגשה העיקרית, של כאב עצום. לפני זה לא ממש האמנתי, כשאתה רואה את זה, זה הופך להיות מוחשי. מצד שני, התרגשות שאיך החבר'ה האלו הפכו להיות, איך ההלוויה הזאת הפכה להיות הלוויה ממלכתית של כל עם ישראל. כל הממשלה היתה שם, שרים רבים, אופוזיציה, אנשים שלא יצאו לשום דבר חוץ מחלוקת הכבוד להלוויה, למתים, והיתה הרגשה שפתאום אתה מרגיש את עם ישראל. פתאום הוא יצא מתוך איזה גילוי כזה".

בהמשך ניסה הרב זינגר להסביר את החיבור של עם ישראל לפרשה ואמר: "אני חושב, קודם כל, עצם זה שזה נערים, ילדים שנחטפו מספסל הלימודים, באמת ניתן היה במשך זמן, של טלטלה כזאת, להתבונן בזה ולהיות בזה ולהתפלל ולחשוש ותקווה, כל הערבוב רגשות הזה לאורך זמן, וכמובן ההתנהלות של המשפחות וכל מה שמסביב, יצר תחושה שזה כולנו בתוך הסיפור הזה".

הרב זינגר גם התייחס להורים באופן ספציפי ואמר "את ההורים אני מכיר אבל בכל אופן זה היה מעורר. בוודאי שהשעות הקשות מוציאות מאנשים… הם היו במיטבם בצורה יוצאות דופן, כולל אתמול בשעת ההלוויות ובדברים שהם נשאו".

האזינו לראיון עם הרב דב זינגר, באדיבות רדיו גלי ישראל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איזה איש צדיק - הרב דב אשרי יולדתך
אורי | 02-07-2014 22:40