עירית לינור: הניסיון לחבוט בפירון היא דיקטטורה מחשבתית

עירית לינור: הניסיון לחבוט בפירון היא דיקטטורה מחשבתית

העיתונאית עירית לינור יוצאת להגנת שר החינוך. "חובתו של כל אזרח להשמיע את דעתו באשר לסוג המשפחה שהוא רוצה במדינתו הדמוקרטית". נזכיר כי אמש התנצל שר החינוך על דבריו

author-image
הניסיון לחבוט בפירון היא דיקטטורה מחשבתית
  פירון לא רשע ולא חשוך. לינור (פלאש90)

העיתונאית עירית לינור נחלצת לעזרתו של שר החינוך, הרב שי פירון. בפוסט שפרסמה לינור בעקבות ההתקפות הרבות המופנות כלפי פירון בימים האחרונים, היא מצדדת בגישתו ואומרת כי זכותו לומר את הדברים שאמר.

"הגדרת המשפחה היא תוצר של מסורת ושל הסכמה חברתית רחבה, ובדמוקרטיה כמו שלנו לכל אחד יש זכות להיאבק עליה בזירה הציבורית. זה נושא ראוי לוויכוח, טעון רגשית, ועמוס השלכות חוקיות ומעשיות: התמודדות עם מעמדם וזכויותיהם של בני זוג שאינם הורים ביולוגיים, עם משפחות שיש בהן יותר משני אנשים שמגדירים את עצמם כהורים – אלה שאלות כבדות משקל והן לא מתחילות ונגמרות ברמת הפרט ורצונותיו האישיים.", כתבה לינור.

עוד הוסיפה כי "שי פירון, כמו רבים מאזרחי ישראל, שאינם חשוכים ואינם פרימיטיבים, סבור שמשפחה היא גבר, אישה והילדים שהולידו או שאימצו כחוק. הוא לא רשע ולא חשוך, והוא מבין שצריך ואפשר למצוא הגדרות ומסגרות שיתאימו לזוגות חד-מיניים – שבאופן מובהק מקבלים את המודל הזוגי, שהרי גם להם יש העדפה למבנה משפחתי מסוים, כמו לרובנו. הניסיון לחבוט בו עד חורמה מעיד על דיקטטורה מחשבתית במסווה של נאורות. זכותו של כל אזרח – ואפילו חובתו – להשמיע את דעתו באשר לסוג המשפחה שהוא רוצה במדינתו הדמוקרטית.

נזכיר כי אתמול (ראשון) התנצל שר החינוך על דבריו לפיהם ילד ואבא זה לא משפחה, ואמר כי אמירתו הייתה אומללה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עירית לינור אמיצה משי פירון
בן הארץ | 30-06-2014 19:01