גונן גינת: מפרסם המאמר ב'יתד' - חולה נפש - סרוגים

גונן גינת: מפרסם המאמר ב'יתד' – חולה נפש

העורך הסרוג של 'ישראל היום' מגיב למאמר שפורסם הבוקר ב'יתד נאמן' לפיו הנערים נחטפו בגלל הפגיעה בעולם התורה. "לא יעלה על הדעת שיהודי שומר מצוות יתבטא בגסות רוח כזאת"

author-image
גונן גינת: מפרסם המאמר ב'יתד' - חולה נפש
  יתד נאמן. למצולם אין קשר לנאמר (צילום: פלאש 90)

סערה רבה התעוררה בעקבות המאמר שפורסם הבוקר בעיתון החרדי 'יתד נאמן', לפיו חטיפת שלושת הנערים היא תוצאה של הפגיעה מצד הממשלה בחרדים ובעולם התורה. המאמר, שפורסם תחת הכותרת "אבל אשמים אנחנו", וכבר הצית ויכוח סוער בין הרב היובל שרלו לרב מרדכי בלוי במסגרת תכניתו של מוטי לביא ברדיו 'קול ברמה', ממשיך לגרור תגובות נזעמות.

גם העיתונאי גונן גינת, המשמש כעורך בעיתון 'ישראל היום', הגיב בכעס לתוכן המאמר. בשיחה לסרוגים הדגיש גינת כי לפני שהוא מגיב לדברים הוא רוצה להבהיר כי "דעתו היא דעתו האישית בלבד ואינה קשורה כלל לעיסוקו כעיתונאי". רק לאחר שהבהיר זאת פנה גינת להגיב: "אין ספק שהכותב אינו אדם שומר מצוות שהרי כתיבתו מעידה שאין הוא משתייך לדת שאפילו קרוב ליהדות".

בבטאון החרדי "יתד נאמן" פורסם הבוקר מאמר שעוסק בחטיפת שלושת הנערים. הכותב, ישראל פרידמן, סבור כי "בקדנציה האחרונה הממשלה עושה ככל שביכולתה לסכן את החיים בארץ הקודש…ממשלת הזדון עושה ככל שביכולתה כדי לעקור את היהדות מחיי היהודים היושבים בציון…".

בהמשך מוסיף פרידמן: "כאשר הממשלה מנסה למעט לומדי תורה, כאשר היא מעבירה חוק דרקוני שנועד למעט ולהפליל את חובשי ספסלי בית המדרש, היא חושפת את הארץ לסכנות.

"סטטיסטית, בכל פעם שניסו לפגוע בלומדי תורה, משהו בשלווה המקומית התערער", קובע ישראל פרידמן. "כשמנסים לפגוע בשומרים האמיתיים, הצבא נהיה חלש יותר והארץ נחשפת לסכנות נוראות ומפעם לפעם מוגשים לנו שטרות אימה לפרעון".

גינת ממשיך ואומר: "שהרי לא יעלה על הדעת שיהודי שומר מצוות יתבטא בגסות רוח כזאת כאחרון השיכורים המתגוללים בקיא לשוק". בסוף דבריו שוטח גינת את מסקנתו: "לפיכך", הוא אומר, "נראה ש'יתד נאמן' נפל קורבן להונאה של חולה נפש שונא יהדות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
גינת עסוק בפייסבוק. טקבקן של ביביב
יוסי | 18-06-2014 20:24
2
בואו ולא נהיה צבועים, כי גם אנו יוצאים בהצהרות כאלו...
מאיה | 18-06-2014 20:34
אריאל שרון, אולמרט.... בגלל הגרוש.
3
קשוט עצמך...
צחי | 18-06-2014 22:31
מה אמר הרב דב ליאור הערב???? לא בהתנתקות! הערב! בדיוק מה שכתב יתד!
4
גם אנחנו לא יתד
חרדי | 19-06-2014 2:20
רק שתדעו שיתד נאמן מיצג אולי 6 או7 אחוז מהציבור החרדי וכל מי שלא ניכנע לדבריו הוא רודף ממש עד לטיפת דמו האחרונה ,אז הפעם......
5
"האמת"+כואבת
פישל | 19-06-2014 7:15
השילוש הקדוש ביבי בנט לפיד הפך את עולם התורה לאוייב! ועכשיו שהתאוריה המשחיסטית של צה"ל כל יכול עם אקזיט כל יכול מתנפצת מותר לכם להביט בעובדות.! צה"ל מעולם לא הגן על יהודים רק על מממשלות ושיטות אם פעם קודמו הגן על הסזון הרי עכשיו הוא מגן על השיולש הקדוש מי שמגן על הארץ זה רק "התורה ולומדיה"! ומי שפגע בזה משלם
6
אתם מוזמנים לקרוא את העמוד של גונן סוף השבוע ישראל היום
שולה | 19-06-2014 8:31
גועל נפש של רמה שיבדוק את עצמו קודם לפני שהוא מחלק ציונים לגדולים ממנו ...
7
מוישי
הסיבה לחטיפה לפי הבנתי הדלה | 19-06-2014 13:44
כידוע לפני כשנתיים שלוש התחילה סערה רבתי כנגד תלמידי הישיבות שאינם משרתים בצה"ל - שוויון בנטל !! למה רק האמהות של החיילים אינם ישנות בלילה ואמא של בחור ישיבה חרדי ישנה טוב בלילה (לפיד בעימות אצל ניסים משעל ואין כמעט ציוני אחד שלא טען את זה) ועכשיו הקב"ה מראה לנו שהורי החיילים בצה"ל יכולים לישון טוב מאד, מי שאינו יכול לישון זה הורה שבנו הלך למועדון(רצח החייל המועדון ברעננה) כי שם מתים הבנים, הורים לבחורות שיוצאות החוצה בלילה, והורים לנערים שתופסים טרמפים !!! החילול השם שחלקים גדולים בעם ישראל עשו ע"י עלבון מצוות לימוד תורה יתבע מהציבור הישראלי לצערי הרב.
8
הרב ליאור כתב בדיוק אותו דבר!!
משולם | 19-06-2014 17:11
מתקיפים את יתד נאמן אבל מתעלמים מהעובדה שהרב דב ליאור - בכיר רבני הציונות הדתית - כתב ופירסם בדיוק את אותם הדברים.
9
יתד נאמן
יוסי דוייטש | 20-06-2014 11:18
להווי ידוע כי ישראל פרידמן גזל בכוח את העיתון החרדי והיום הוא עיתון חילוני למהדרין (כמו פרידמן בעצמו) !
10
הרב דב ליאור בעד "יתד נאמן"-
חרדי גאה | 20-06-2014 14:57
גם כאן ב"סרוגים" הביאו הסרוגים דברי הרב הגאון דב ליאור שליט"א שאמר שהחטיפה בגלל חוקים אנטי דתיים, אז "גונן גינת" אמר שהרב דב ליאור הוא "חולה נפש", מזרוחניקים די לאשמות נגד חרדים, "יתד נאמן" התעלה מעל ומעבר בקשר לאירוע החטיפה ואיתם כל החרדים שמתפללים למען השבת החטופים יותר מאשר הציבור הדת"ל בעצמו, כנראה חלק מהציבור הדת"ל לא יודע כיצד לנהוג במצבים כאלה כאשר מתגלה שהציבור החרדי כן אכפת לו מהציבור הדת"ל, ולא רק עכשיו אלא כל השנה הציבור החרדי הוא שדואג לצביון היהודי האמיתי במדינה הציונית, אז תנו כבוד לתורה...
11
לא הבנתי
צבי | 22-06-2014 16:59
לא הבנתי מה ההבדל בין המאמר הזה לדברי הרב ליאור שליט"א ?
12
הוא צודק בכל מילה!!!
אני | 25-06-2014 11:42
מה לא נכון?? ומה חולה נפש??? אולי גינת הוא החולה נפש!!! זה ידוע שמה שמגן על עמ"י באמת זה התורה. ש "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי". וכאשר התורה נפגעת , אז גם ההגנה נפגעת. אז מה אם הוא חובש כיפה זה לא הופך אותו למבין גדול בתורה .
13
כל ישראל ערבים זה לזה - נו אני חוייילה?
זיו טל | 25-06-2014 15:44
" יספה צדיק עם רשע " יש שבר וקיטוב , השרשרת ניתקת איפה שהשם בוחר " אל אמונה ואין עוול , צדיק וישר השם "
14
הזמן שחלף הצדיק כל מלה של גונן גינת!
הפטריוט מהדרום | 02-02-2019 7:52
3.5 השנים שחלפו הצטדיקו כל מלה שאמר גונן גינת על החטיפה של הנערים: שפרידמן כתב על עליה תוך האשמת המדינה והממשלה בחטיפה שפרידמן הנו שונא יהדות עם בעיה מוחית