ח"כ יעקב ליצמן (מסיעת יהדות התורה) הגיש הצעת חוק שהיא תיקון לחוק הקיים, והוא דורש כי בתיקון יהיה איסור שחרור מחבלים אלא לאחר שישלמו דמי פיצוי כנדרש. בין הנימוקים שהוא מציין:
"לאחרונה אנו עדים לאבסורד כפול בעת שהמערכת המדינית מחליטה לשחרר מחבלים – לא רק שהפצע הפתוח שנגרם למשפחות השכולות או לפצועים נפתח מחדש, אותו מחבל לא משלם עבור הנזק הכלכלי שגרם.
במקרה פלילי דומה, פוסק בית המשפט, מעבר לישיבה בכלא, גם קנס כספי בגין הנזק שנגרם, ולא ניתן לשחרר אסיר בשחרור מוקדם לפני ששילם את הפיצוי שנפסק, אלא אם מצאה ועדת השחרורים סיבות לכך, וגם אז האסיר לא פטור מתשלום הפיצוי. ואילו במקרה הביטחוני, מלבד העובדה שהמחבל משתחרר, הוא יוצא פטור מכל תשלום, וכך מותיר את המשפחות פצועות פעמיים, נפשית וכלכלית.
לכן, מוצע להבטיח, שלכל הפחות, המחבלים ישלמו את הפיצויים שנפסקו, לפני שהם משתחררים מהכלא, וזאת על ידי הסעיף המוצע, אשר קובע שנשיא המדינה רשאי לחון את אותם מחבלים, רק לאחר ששילמו את התשלום הכספי שנפסק להם." ההצעה הזו הגיעה לוועדת השרים לחקיקה והיא אף אשרה אותה.
הצעת חוק מתקופת חמורבי
וכאן תלמידי משה רבינו שואלים: הרי זה בדיוק מה שנמצא בחוקי חמורבי אותו מלך בבלי מהתקופה שלפני מתן תורה: "אם איש או אישה פרצו לבית איש אחר והיכו איש או אישה, את הרוצח לשארם הקרוב יסגירו, ובחר גואל הדם אם להמית את הרוצח, או להחיותו ולרדת לרכושו".
התורה התנגדה לכך בחריפות כמו שאנו מצווים בספר במדבר (לה,לא): "וְלֹא תִקְחוּ כֹפֶר לְנֶפֶשׁ רֹצֵחַ אֲשֶׁר הוּא רָשָׁע לָמוּת כִּי מוֹת יוּמָת": והתורה מנמקת זאת שם בהמשך "וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם בָּהּ כִּי הַדָּם הוּא יַחֲנִיף אֶת הָאָרֶץ וְלָאָרֶץ לֹא יְכֻפַּר לַדָּם אֲשֶׁר שֻׁפַּךְ בָּהּ כִּי אִם בְּדַם שֹׁפְכוֹ:
יתרה מזו, חז"ל הוסיפו שאם אדם גם רצח וגם גרם לנזק ממוני, אין הוא מתחייב מיתה ותשלום על הנזק אלא הכלל הוא: "קים ליה בדרבה מיניה". דנים אותו על העבירה החמורה ביותר, כלומר למוות, והוא פטור מתשלום על הנזק שגרם.
על כן תמוה איך מבית מדרשה של אגודת ישראל, באה הצעת חוק חמורבית כזו, שבמקום לחייב את הרוצח ממון היה מן הראוי להטיל עליו עונש מוות לפי חוקי התורה, ולא עוד אלא שדין המלך (רמב"ם הלכות מלכים פרק ג הלכה י) מעודד זאת:"כל ההורג נפשות שלא בראיה ברורה, או בלא התראה, אפילו בעד אחד, או שונא שהרג בשגגה, יש למלך רשות להרגו ולתקן העולם כפי מה שהשעה צריכה, והורג רבים ביום אחד ותולה ומניחן תלויים ימים רבים להטיל אימה ולשבר יד רשעי העולם".
כדי להטיל אימה על רוצחים יש להטיל עליהם עונש מוות ולא תשלום ממון למשפחות הנרצחים. איך ח"כ מיהדות התורה, מאמץ את חוקי חמורבי ומתעלם מחוקי התורה?
מה דעתך בנושא?
16 תגובות
0 דיונים
קצת צחוק לא יזיק להפיג הרצינות יתר ההתלהמות והשנאה די כולנו יהודים שומרי הלכה לגונהם ואת תלמידי רבי נח קמפתבול שרליטא הקבה יחזיר בתשובה
18:56 22.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שיודע לצטט
רמב"ם הלכות רוצח ושמירת הנפש פרק א הלכה ד' ומוזהרין בית דין שלא ליקח כופר מן הרוצח ואפילו נתן כל ממון שבעולם ואפילו רצה גואל הדם לפטרו שאין נפשו של זה...
רמב"ם הלכות רוצח ושמירת הנפש פרק א הלכה ד' ומוזהרין בית דין שלא ליקח כופר מן הרוצח ואפילו נתן כל ממון שבעולם ואפילו רצה גואל הדם לפטרו שאין נפשו של זה הנהרג קנין גואל הדם אלא קנין הקב"ה, שנאמר (במדבר ל"ה ל"א - ל"ג) ולא תקחו כופר לנפש רוצח, ואין לך דבר שהקפידה תורה עליו כשפיכות דמים, שנאמר ולא תחניפו את הארץ, כי הדם הוא יחניף את הארץ. ליצמן לא למד רמב"ם?
המשך 08:42 16.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים
ש צוכך יכשירו אותו בק"ן טעמים
09:56 15.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
Tr
הגמרא מייד אומרת "סלקא דעתך שבע אלא שבעים", עיין באר הגולה תחילת באר שני לגבי בית דין שזה לא קשור לפשרנות שאמרת שחז"ל מיעטו כביכול בגלל שלא מתאים לתקופה -...
הגמרא מייד אומרת "סלקא דעתך שבע אלא שבעים", עיין באר הגולה תחילת באר שני לגבי בית דין שזה לא קשור לפשרנות שאמרת שחז"ל מיעטו כביכול בגלל שלא מתאים לתקופה - אלא בגלל שבית דין נועד להופיע מידת דין אלוקית ולא לסדר את העולם...
המשך 19:05 14.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הרי ממילא חוקי התורה לא נוהגים בארץ, לפחות שינהגו חוקי חמורבי, הם יותר מתקדמים מחוקי החילוניות הציונית.
00:19 14.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
מפליא שאתר של שומרי תורה ומצוות, מפרסם מאמרים של עמי הארצות. כל ילד יודע שיש מסורת של פסק - ש"ס, רמב"ם, שו"ע עד פוסקי דורינו, ואין כלל מקום להוכחות לא...
מפליא שאתר של שומרי תורה ומצוות, מפרסם מאמרים של עמי הארצות. כל ילד יודע שיש מסורת של פסק - ש"ס, רמב"ם, שו"ע עד פוסקי דורינו, ואין כלל מקום להוכחות לא מפסוקי תנ"ך, ולא ממאמרי חז"ל. אבל מה נלין עליכם, אם גם אתרים חרדיים כביכול, פותחים נושאים הלכתיים ועקרוניים למשאלי דעת קהל. ברור שאין שום קשר למחבלים לדיני מיתת ב"ד, ועל עונש מות או כל עונש אחר למחבלים, שחרורם בתנאים אלו ואחרים, יש לדון לפי מכלול הנתונים, הבטחוניים, המדיניים וכו' - ואין ההכרעה ההלכתית בנושא זה מסורה אלא לגדולי הדור ממש - בהתחשב בדעות המומחים באמת [ולא הצעקנים המדברים מהבטן המלאה והמתלהמת].
המשך 21:44 13.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ל-9. זלמן
כבר הזכרתי את התופעה של דילטנטיות
19:29 13.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בני
להרוג רוצח יכולים רק בית דין של עשרים ושלושה ןבתנאי שבלשכת הגזית יושבת סנהדרין של שביעים ואחת כשזה לא קיים כיצד אתה רוצה להרוג רוצח בדיוק. תיקון העולם של מלך...
להרוג רוצח יכולים רק בית דין של עשרים ושלושה ןבתנאי שבלשכת הגזית יושבת סנהדרין של שביעים ואחת כשזה לא קיים כיצד אתה רוצה להרוג רוצח בדיוק. תיקון העולם של מלך אדרבא מנה מלך ויקח לידיו את סמכויותיו עד אז עדיף להרוג כל רוצח כשהוא נתפם זה עדיין בגדר מלחמהכל השאר הוא או חוסר ידע או התממות והעיקר לפתוח את הפה
המשך 18:28 13.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חמורבי
לשחרר רוצחים לפי דת הציונים בלי פיצויים ?
17:39 13.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זלמן
שבענו מדיליטאנטים המביעים דיעות בתורה
17:39 13.05.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר