צדיק בסדום: הח"כ החרדי שהסכים לגנות את כרזת ההסתה - סרוגים

צדיק בסדום: הח"כ החרדי שהסכים לגנות את כרזת ההסתה

מכל הח"כים החרדים רק נסים זאב הסכים לגנות בקולו את תמונת ההסתה בה נראים בנט ולפיד כנאצים "אסור בשום פנים להשוות יהודים באיזושהי השוואה לקציני ה-SS הגרמנים"

author-image
צדיק בסדום: הח"כ החרדי שהסכים לגנות את כרזת ההסתה
  היחיד שהסכים לגנות את התמונה. זאב (פלאש90)

חברי הכנסת החרדיים סרבו לגנות היום (ב') בקולם את תמונת ההסתה שהתפרסמה לראשונה ב'סרוגים' בה נראים לפיד ובנט במדי קצינים נאציים, שורפים ספרי תורה וגמרות במחנה ההשמדה אוושויץ.

בתמונה שמופצת ברשתות החברתיות ובווטסאפ נראים יאיר לפיד ונפתלי בנט במדי קצינים נאציים מצדיעים שורפים גמרות וספרי תורה. דמויותיהם נמצאות מתחת לשער מחנה ההשמדה אושוויץ כשבחלק אחר של התמונה נראים בחורי ישיבה חרדיים במדי אסירים יהודים במחנה, יושבים ולומדים.

רוב מוחלט של הדוברים של חברי הכנסת החרדיים בש"ס וביהדות התורה איתם שוחחנו התקבלה תגובה כמעט זהה, "חבר הכנסת בהחלט מגנה את השוואה לנאצים, אך לא מוכן להגיד זאת בקולו" או "אנחנו לא מגיבים לנושא" ענו אחרים.

1926793_730766326956610_322362891_n

הח"כים החרדים מסרבים לגנות את התמונה

הראשון ואולי גם היחיד שהסכים להגיד בקולו גינוי לתמונה הוא ח"כ נסים זאב מש"ס שאמר בצורה ברורה: "אסור בשום פנים, לא ישירה ולא עקיפה, להשוות יהודים באיזושהי השוואה לקציני ה-SS הגרמנים חלילה וחס. אני חושב שזה חמור מאוד. ואני לא רוצה להאמין שיהודי דתי או חרדי, עשה את זה. אני מקווה שזו פרובוקציה של קיצוני או של מישהו שרוצה לעורר מחלוקת או מדנים. אני לא מאמין שיהודי חרדי יצור תמונה שכזו.

מה אתה אומר לציבור החרדי, מול מה שנראה כגל של התקפות בעיתונות החרדית, בפייסבוק ברשתות החברתיות נגד הציונות הדתית, שעוברת את גבול הטעם הטוב?

תראה, אני חושב שלא צריך להיות ויכוח. צריך לזכור שהציבור החרדי ב'מזרחי' הוא מאוד קרוב אלינו. ישיבות כמו מרכז הרב או הר המור, הם מאוד קרובות אלינו, כולם לומדי תורה ועוסקים באורייתא קדישא.

יש ויכוח עם הפוליטיקאים, עם הדרך הקלוקלת שלהם, המעוותת וגם המרושעת, אבל בין זה ובין נאציזם לא הייתי עושה חיבור חלילה וחס.

החיבור עם לפיד, אתה לא מבין את הנזק העצום שהוא עושה, אין לכם אפילו מושג. זה לא העניין של הגיוס של בני הישיבות, זה הרבה מעבר, בכל פרט, בכל עניין, בכל נושא. אם לא הייתי איש ציבור, הייתי חושב שהנושא הוא גיוס בני ישיבות, אבל זה לא הנושא. כל החיבור של הבית היהודי עם לפיד, נותן כח לרוע ולרשע,  חד וחלק.

ואני חושב שיש ב'יש עתיד' אנשים טובים שלא חושבים כמו לפיד, אבל נגררים בלית ברירה.

יש דרך להוריד את גובה הלהבות בין שני המגזרים?

אפשר. צריך הדברות שתוריד את האמירות הקשות משני הצדדים. כשמישהו אומר לדוגמא 'שיפסיקו לתת לחרדים לאכול משולחננו', או 'שנפסיק לפרנס אותם', זו אנטישמיות. אז כשאנחנו רואים את האנטישמיות בגולה, באירופה, אנחנו  צועקים, כשזה בא לבית ספרנו אז קשה לנו להגיב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מסריחים כגילגולים מצואה של אותו איש ימ"ש
| 24-02-2014 17:16
אנחנו צריכים לזכור ש"כל יהודי שיושב ועוסק בתורה," עושה על ידי לימודו הרבה יותר ממה שכל הצבאות בעולם ביחד לא מסוגלים לעשות. וגם שיהודי שעוסק בתורה, שתורתו אומנותו, הוא פטור ממיסים ומכל עבודות העם, כגון ללכת לצבא בימנו, לכן אם יש לחרדים מספר קטן של תלמידי ישיבה לא כ"כ מוצלחים, זה לא אומר שכל בחורי הישיבה הם כאלו, ושצריך לסגור את הישיבות ולגייס את בחורי הישיבה לצבא הזנות והשמד הציוני העמליקים, גם לחרדים מותר מידי פעם לצאת מהישיבה ואו מבתיהם, ולהלך מפעם לפעם ברחובה של עיר, כמובן רק במקומות שיש הצניעות הנכונה, בדיוק מה אתם הרשעים ההטלריסתים רוצים, שכל היום הם יהיו סגורים בתוך ארבעה קירות? למה? אין שום סיבה הגיוני לכך. עם ישראל חייבים שיהיה בהם תלמידי חכמים אמיתים. וזה הרבה יותר חשוב לנו מצה"ל בא"י, עם ישראל חייבים אך ורק חיילים רוחניים. הלוואי וכל עם ישראל ישבו ויעסקו בתורה יומם ולילה. עם ישראל, חייבים שיהיו בהם תלמידי חכמים. רוב מאלו הרשעים הם שלוחי וחבירי הסטרא אחרא, הרוצים לגייס את תלמידי הישיבות היקרים, עושים זאת מתוך שנאה עמליקי והמן שיש להם בלבם לאנשים שומרים תורה ומצוות, הם בכלל לא קשורים לזרע ישראל, הם אינם יכולים לפרגן אנשים ששומרים תורה ומצוות ומצליחים בחיים של אושר ועושר, חייבים שיהיו הרבה תלמידי חכמים. תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם. האמירות של שונאי ישראל, באים מתוך שנאה, שנאה משום שהם לא מזרע ישראל, הם גילגולים מרשעים גדולים מדור המבול ומדור הפלגה וכו', כופרים גמורים בשם ובתורתו, אין להם שום שמץ של נשמת ישראל, גילגולים של גוים גמורים כפרעה, מסריחים כגילגולים מצואה של אותו איש ימ"ש, אולי ואולי יש להם נשמות של בהמות!!! ומכונים ליצור עוד שנאה והרס בעם ישראל. משה רבנו גאל אותנו מפרעה, מי יגאל אותנו מהממשלה הארורה הזו? רק הלומדי תורה!!! אבל תראו בסוף שהקב"ה מצילינו מידם.
2
אתה בעצמך סדום
שלומי | 24-02-2014 17:31
אני מגנה את המדים של הנאצים אבל לא פחות אני מגנה את רמיסת התורה של הבית היהודי ולא פחות את האתר הנלוז הזה
3
צדיק ב"סדום"
אלי | 24-02-2014 22:24
והכותרת הזו זה לא הסתה ? ? ? כמה צביעות?????????????
4
בבפנים נסים זאב ציוני בעור ש"ס לפרנסה .
זכית נסים | 25-02-2014 2:07
5
קצת דיוק לא יזיק
תדייקו בכותרת | 25-02-2014 17:34
ח"כ ישראל אייכלר גינה את המעשה בגלי צה"ל אמש והוא גם אמר שמי שהמציא את אותה התמונה על רבין הוא אבישי רביב...
6
הרב מויאל
אלי יפה | 26-02-2014 8:08
יהודים יקרים: זוכרים את ראש הממשלה יצחק רבין המנוח במדי SS? זוכרים מי עשה את זה? כן! פרובוקטור של השב"כ אבישי רביב. אני משוכנע שהדבר חוזר על עצמו אלא אם כן מדובר בקיצוני שבקיצונים. אפשר לדעת היכן הודפסו התמונות ובכל לעלות על עקבותיו! אני 'וקרא למשטרה! אל תתעלמו!!!!