עיריית ירושלים - למה לא להתחשב ברצים? - סרוגים

עיריית ירושלים – למה לא להתחשב ברצים?

תכנון בעייתי של העירייה גורם לכך שהולכי רגל ורצים נאלצים לסטות לעבר מסלול האופניים, מה שפוגע ברוכבים ומסכן אותם. העירייה בתגובה: "מדובר במדרכות שמתאימות לירושלים כעיר ייחודית"

עיריית ירושלים - למה לא להתחשב ברצים?
  אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אתמול החלטתי לחזור הביתה מהעבודה בהליכה. מגבעת שאול למגוריי ליד צומת פת, וכמו תמיד כשאני בוחר ללכת או לרוץ, הרגליים שלי פשוט סבלו.

כמעט לכל אורך הדרך, במקביל לשביל אופניים, שקיים היום כמעט בכל התוואי, והוא דווקא ראוי לשבח, החלק המקביל אליו שמיועד להולכי רגל ולרצים, נוראי.

הדרך מרוצפת באבנים, וכל דריכה עליהם בלתי נסבלת. וריצה? על זה אי אפשר בכלל לדבר. הרצים סובלים סבל קשה, פשוט לא מדובר במסלול לריצה.

השביל ביציאה מקריית משה (צילום: מתי ברנהרט)

את ההוכחה לכך ניתן לראות בכל פעם שרוכבים על אופניים בשבילים המדוברים. עשרות בני אדם נאלצים לרוץ על שביל האופניים, כי הוא מרגיש להם כמו מסלול לריצה. מה שכמובן מסכן את הרוכבים ואת הרצים/הולכי רגל, ובנוסף מונע את האפשרות, שוב, לתושבים להשתמש באופניים ככלי תחבורה אמתי. כל עוד היחס לשביל אופניים הוא אינו אותו יחס כמו לכביש, אנחנו לא נתקדם במדינה הזאת מבחינה תחבורתית.

מקום אחד שאפשר לקחת ממנו דוגמה לטובה הוא גן סאקר. בגן סאקר ישנם 3 שבילים: שביל אופניים, שביל לרצים, שהוא גם שטוח לחלוטין, ומסלול להולכי רגל שהוא מרוצף אבנים. כמובן שלדעתי גם שם כל בנאדם שפוי יעדיף את המסלול של הרצים, אבל לפחות הוא לא פוגע במסלול האופניים.

השביל ברחוב הרצוג (צילום: מתי ברנהרט)

ירושלים השתפרה מאוד בשנים האחרונות בכל הנוגע לתכנון עירוני הקשור לדו גלגלי והליכה רגלית, אבל זה לא מספיק. אנחנו עדיין נמצאים עשרות שנים מאחורי ערים מרכזיות באירופה.

עוד באותו נושא

טרגדיה: רוכבת אופניים הדרדרה ונהרגה

המדינה חייבת להפסיק לשים את הרכבים הפרטיים במקום הראשון, ועליה לתת לדו גלגלי את המקום הראוי לו. תשומת לב קטנה לפרטים מסוג אלו, היא בול מה שחסר.

בעיריית ירושלים מסרו בתגובה: ״עיריית ירושלים מוודאת שכלל שבילי ההליכה והמדרכות בעיר, בין אם הן מרוצפות באבן ובין אם בכל חומר אחר, עומדים בתקני הנגישות הארציים שמבטיחים כי ההליכה נוחה, בטיחותית ונגישה לכלל האוכלוסייה. באופן מכוון נעשית אבחנה בין ריצוף שבילי ההליכה לבין ריצוף שבילי האופניים, כדי לנקוט באמצעי הבטיחות המירביים, למען בטיחות רוכבי האופניים והולכי הרגל כאחד.

שיקול נוסף הוא האסתטיקה של העיר, כך שמדובר במדרכות שמתאימות לירושלים כעיר ייחודית״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אתה קצת בכיין...
טוב | 28-07-2022 16:47
אתה קצת בכיין וטיפה נודניק