מה הופך אופנה לקוטור? אלה הכללים לאופנה עילית - סרוגים

מה הופך אופנה לקוטור? אלה הכללים לאופנה עילית

החודש מציגים בתי אופנה הנחשבים ביותר בעולם השייכים למועדון ה"הוט קוטור" את קולקציית הקיץ שלהם. זה הזמן ללמוד: כמה זה עולה, והאם הבלייזר של זארה גם יכול להיכנס לקטגוריה?

"הוט קוטור" הוא הכינוי שהודבק למותגי על, הנחשבים ביותר בתעשיית האופנה. אולם, למעשה ממש לא כל מותג פופולרי נכנס לקטגוריה הנחשבת. דיור ושאנל בפנים, מייקל קורס וזארה- אאוט.

הוט קוטור (בצרפתית Haute couture) הוא מונח שמשמעותו תפירה ועיצוב של אופנה עילית. את המונח טבע מעצב האופנה צ'ארלס פרדריק וורת' באמצע המאה ה-19 בפריז. הוא היה הראשון שתפר תווית יצרן לבגדים שעיצוב וייצר, ופתח את 'Maison couture'- שבו הבגדים עוצבו ונתפרו בהנחייתו.

עוד באותו נושא

גאווה ישראלית: שירה האס בתמונות לפראדה


9

כיום, אופנה עילית לא מבוססת על המחיר, היוקרה או העיצוב, אלא מתייחסת להגדרה של בתי אופנה העומדים בתנאים מסוימים של לשכת האופנה הצרפתית. הארגון מורכב מקליקה סגורה של כמאה צרפתים ביקורתיים ואניני טעם, הבוחנים את זכאות הכניסה של המעצבים למועדון היוקרתי.

עיצוב אופנה עילית דורש מאמץ יוצא דופן, מאות שעות עבודה לדגם בודד, והקולקציה עשויה להיות כמעט לא רווחית. ועדיין, סמל הסטטוס, האומנות הטהורה והמסורת של בתי האופנה המיתולוגים, משאירים אותם בפנים.

כדי להיחשב "הוט קוטור", יש לעמוד במספר תנאים:

1.העיצוב של הפריט נתפר להזמנת הלקוח, ולפי מידותיו האישיות הדורשות לפחות מדידה אחת על גופו.

2.המתפרה (המכונה- אטלייה) של בית האופנה חייבת להיות מורכבת מ-15 מעצבים לפחות.

3.חומרי הגלם של הפריטים משובחים, וכמעט כל התפירה נעשית בעבודת יד. איכות התפרים והגימורים גבוהה ביותר, וישנה הקפדה יתרה על כל פרט ותפר.

4.בית האופנה חייב להציג קולקציה בת 50 דגמים מקוריים, פעמיים בשנה, בינואר וביולי.

וככה כל הטוב הזה נראה:

התיקים האייקונים של לואי ויטון (צילום מסך מתוך אינסטגרם)

הקולקציה של דיור (צילום מסך מתוך אינסטגרם)

ג'ורג'יו ארמאני (צילום מסך מתוך אינסטגרם)

פראדה (צילום מסך מתוך אינסטגרם)

חוץ מהסטנדרטים המחמירים, מה עושה את אופנת העילית לנוצצת כל כך?

איכות: העבודה הידנית הסזיפית מביאה לרמת גימור חד פעמית, בוודאי לא כזו שניתן לראות בייצור תעשייתי של אופנה מהירה.

השקעה: יצירתו של עיצוב אחד, יכול להגיע למאות שעות עבודה.

התאמה אישית: בניגוד לאופנה בייצור המוני, קיים דגש עליון על ההתאמה של הבגד ללקוח.

חד פעמיות: אם דגם נמכר יותר משבע פעמים, הוא כבר לא נחשב כפריט הוט קוטור. כנראה שאת וחברתך לא תמצאו את עצמכן באירוע עם אותה שמלה של שאנל.

מעמד: הפריטים עשויים להגיע בקלות למחיר של מאות אלפי דולרים. הם לא נגישים לאדם הפשוט, וישנם בסך הכל 4000 לקוחות של האופנה העילית בכל העולם.

עבודת יד, עשרות שעות- מאחורי הקלעים של הקולקציה של דיור:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dior Official (@dior)

ועוד קצת אבק כוכבים של פנדי:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fendi (@fendi)

ומה עם תוצרת כחול לבן?

הישראלית היחידה שזכתה להיכנס למועדון האקסקלוסיבי היא מעצבת האופנה גליה להב, שהתחילה כמורה לאומנות בבית ספר באשדוד. היום, היא מעצבת לכל המי ומי, בית האופנה שלה זכה להצלחה בינלאומית, והיא מחזיקה כ-70 נקודות מכירה ברחבי העולם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
other
שי סוואט | 02-04-2023 14:27
אשמח שתחזרו אליי 053-3079974 שי סוואט