בני גנץ: "נתניהו מיצה את האמון הפוליטי שאפשר לתת בו"

בני גנץ: "נתניהו מיצה את האמון הפוליטי שאפשר לתת בו"

יו"ר כחול לבן בני גנץ אומר בפתח ישיבת סיעה מיוחדת: "אין לנו פריבילגיה להתייאש. מוטלת החובה להסתכל על המפה הפוליטית ולנהוג באחריות"

גנץ: 'נתניהו מיצה את האמון הפוליטי שאפשר לתת בו'
  צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90

יממה אחרי ההחלטה לפזר את הכנסת, יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ כינס את חברי סיעתו בתל אביב, להתכונן למערכת הבחירות שיוצאת לדרך.

במענה לשאלת כתבים לגבי שותפות עתידית נוספת עם נתניהו, אמר גנץ: "בכאב ובצער נתניהו מיצה את האמון הפוליטי שאפשר לתת בו ולכן הדברים אינם רלוונטיים".

עוד לפני אמר גנץ בפתח הישיבה: "אלו ימים מאתגרים עבור מדינת ישראל. הממשלה הנוכחית היא ממשלה מורכבת – אבל ממשלה נכונה. ממשלה שעשתה רבות עבור החברה הישראלית. אני מבקש קודם כל להביע הערכה לראש הממשלה בנט, ולאחל בהצלחה לשר החוץ לפיד שייכנס בקרוב לתפקיד ראש ממשלת המעבר. נמשיך לעבוד גם בתקופה הזו למען אזרחי ישראל."

"צר לי שלא הצלחנו לשמור על הממשלה, היה שווה שניאבק עליה עד טיפת דמנו הפוליטי האחרונה – אך משכך הם פני הדברים, נצא לבחירות בראש מורם. אנחנו נכנסים לתקופה פוליטית מאתגרת – אני עומד בקשר עם יאיר, וניפגש מחר ואשוחח גם עם בכירים נוספים בקואליציה ואני מבטיח לכם, שיהיה מה שיהיה – אנחנו נשמור על הביטחון, נשמור על החברה הישראלית, ונמשיך לנהל את המדינה עבור כלל אזרחיה –אלו שיצביעו לנו ואלו שלעולם לא יצביעו עבורנו. זוהי דרכנו. בימים הקרובים, נמקד מאמץ בהעברת החוק לפיזור הכנסת, ובסיום מהלכים שאותם התחלנו."

"לאחר מכן, נתייצב מול הציבור כשעשייה רבה מאחורינו בשנה האחרונה. יושבת כאן לצידי נבחרת משובחת של השרים וחברי הכנסת של כחול לבן. נבחרת שחבריה עשו רבות: בקליטה ובעלייה, בתרבות ובספורט, במדע ובטכנולוגיה. ושחברי הכנסת שלה פעלו במגוון נרחב של תחומים – בכלכלה, בחקלאות, בביטחון, ובניהול הקואליציה. עשו ועודם עושים עבודה אדירה למען כל אזרחי ישראל. בצד העשייה החשובה הזו, הגענו בשנה האחרונה להישגים ביטחוניים ומדיניים פורצי דרך: עשרות פעולות משמעותיות של הפעלת כוח שקיימנו מאז "שומר החומות", דרך "שובר גלים", ופעולות רבות נוספות שהשתיקה יפה להן. חיזקנו את הרשות הפלסטינית – ופגענו בחמאס. הבאנו להעמקה דרמטית של הקשר עם ירדן, מצרים ומדינות רבות נוספות. פעלנו גם לבניין הכוח, הבאנו להסכמים פורצי דרך באזור, ושיתופי פעולה ביטחוניים מול איראן."

עוד באותו נושא

מסתמן: באותו היום יתקיימו בחירות בישראל וארה"ב


4

"נשים את המדינה לפני הכל"

עוד הוא מוסיף: "זאת לצד צעדים לטובת העורף וחיזוק החברה הישראלית כמו רפורמת נפש אחת, העלאת דמי הקיום לחיילים, מיגון הצפון, הדרום וקו התפר וחיזוק מערך המילואים. את הדרך הזו של אחריות ביטחונית ומדינית, ודאגה לחברה הישראלית במגוון תחומים, נוביל גם בבחירות הקרובות ככחול לבן.*אם לתמצת במילה אחת על מה הבחירות האלו יהיו בעיני – ממלכתיות. אני מבקש לפנות לאזרחי ישראל שצופים בנו ולומר – אנחנו נמצאים בבחירות בין גורמים פוליטיים קיצוניים ובראשם לצערי בן גביר שהוא חלק בלתי נפרד מגוש נתניהו, למנהיגים ממלכתיים."

"אין לנו פריבילגיה להתייאש. אנחנו נמצאים במשבר הפוליטי החמור ביותר שידעה מדינת ישראל. רעיון ממשלת האחדות הרחבה – שיש לה דופן ימין ויש לה דופן שמאל, הוא הפתרון. הוא הרעיון הנכון למדינת ישראל. כמפקד בשדה הקרב, אתה מתכנן את ההסתערות על היעד לפי היתרון היחסי מול האויב. מתאים חימוש למטרה, מנצל את האמצעים שברשותך בתבונה. כך עלינו להתנהל גם באתגר של מערכת הבחירות הקרובה."

צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"עלינו, מנהיגי הציבור הממלכתיים מדופן ימין ומדופן שמאל, מוטלת החובה להסתכל על המפה הפוליטית ולנהוג באחריות. לנהל את תהליך הבחירות מתוך כוונה להביא לממשלת אחדות רחבה ומתפקדת לאחריהן, ולמנוע ממשלה שתפגע בדמוקרטיה, או המשך השיתוק הפוליטי. רוב מוחלט של אזרחי ישראל – חילונים, דתיים, וחרדים, ערבים ויהודים, הם ממלכתיים. עלינו לשכנע אותם להצביע אך ורק למי ששם את טובת המדינה לפני הכל, ויוכל להיות חלק מממשלה ממלכתית ומתפקדת. את זה נעשה רק אם נשים את המדינה לפני הכל – לא נריב בתוכנו, אלא נמצה את כוחנו. ארבע פעמים התייצבנו מול האתגר – גם הפעם נוכל לו. אני שומע קולות של ייאוש, ואני מבקש להשמיע קולות של תקווה – אפשר לנצח ולהישאר ביחד, וחייבים לנצח ולהישאר ביחד."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
גם לנו, צר...
אזרחית | 21-06-2022 17:43
גם לנו, צר מאוד, ונקווה בעה יאיר לפיד יצליח ובגדול. אלוהים גדול ישתבח שמו לעד והוא יעזור לעם ישראל ולמדינת ישראל בעה להישאר מדינה דמוקרטית ולא יתן למאפיה ולעומד בראשה יחד עם משפחתו ו חבורת הפושעים שלו להפוך את המדינה לרודנות ו דיקטטורה
זבל מיזדיין...
רון | 22-06-2022 9:35
זבל מיזדיין זוהי הודעה אחרונה לפני פינוי גופת חורוביץ וכל האשפה בשרץ,לך אליו תבקש שיסדר לך ניתוח לשינוי מין,וכך אם יזיינו אותך לפחות תהנה,חתיכת זבל לפידיסט מוצץ זרגים,
2
שמחים מאוד שדביל...
אורי | 21-06-2022 17:44
שמחים מאוד שדביל מפגר כמוך הולך לאנחות נהנתן זבל חוץ מלידאוג לפנסיות של הצבא והעשיר את הפנסיונרים שם אתה אפס,ומיתפלל שלא תעבור את אחוז החסימה,ומה שישאר זה להביא את נושא המימד החמישי לחקירה פלילית ממצא,ולא על ידי החולנים בפרקליטות,אלא הפרקליטות שמיחוץ לפרקליטות שתורכב משופטים,ויועמשים מהימין בלבד,ואז נסדר לך ולשודד אלשיך הזבל וכל החמדנים שאיתך מקום של כבוד בכלא להרבה שנים,
3
עוד נוכל שחתם על הסכם אביתר והפר אותו זבל לפח
עוד נוכל שחתם | 21-06-2022 17:45
עוד נוכל שחתם על הסכם אביתר והפר אותו זבל לפח
4
בקרוב יהיה לך...
רון | 21-06-2022 17:45
בקרוב יהיה לך מאוד צר בתא בכלא,והפיפשים יהיו חלק מהאירוח שלך המימד החמישי זוכר?
5
ביבי ראש משפחת...
נורי | 21-06-2022 17:52
ביבי ראש משפחת פשע.
6
ביולי 2005 פורסם...
גם סמוטרץ | 21-06-2022 17:53
ביולי 2005 פורסם כי שבכ תפס 700 ליטרים של דלק ושמן אצל חמישה אנשי ימין, שעל פי החשד ביקשו לפגוע בתשתיות כדי למנוע את הפינוי. אחד העצורים היה סמוטריץ', שהושם במתקן של השבכ. החמישה נעצרו בחשד לעבירות של קשירת קשר לפשע, הפרעה לנתיב תחבורה ציבורי וסיכון חיי אדם, היזק בזדון, חברות בהתאגדות אסורה והמרדה. בדיון שנערך בערעור שהגישו סמוטריץ' וחבריו לבית המשפט המחוזי, טענו שבכ והמשטרה כי מעצרם של החמישה דרוש הן לצורכי חקירה, כאשר יש בידי הרשויות ראיות הקושרות אותם לביצוע המעשים המיוחסים להם ולאור מסוכנותם דווקא בימים אלה של התפרעות ואלימות בתקופת ההתנתקות.
7
לפתוח בחקירה המימד...
רמי | 21-06-2022 18:19
לפתוח בחקירה המימד נוכל בחסות התקשורת
8
למה מחזרים אחרי...
המוכיח | 21-06-2022 18:21
למה מחזרים אחרי החמור גנץ הוא מסוכן לישראל
9
פוליטקאי אפור ורמטכל...
ברזל | 21-06-2022 18:44
פוליטקאי אפור ורמטכל גרוע בני גנץ. התקבע כאיש שמאל בממשלה הזו ופעל ופועל נגד ההתיישבות
10
חבל בני הצלחת...
אלון | 21-06-2022 18:50
חבל בני הצלחת לא רע עם נתניהו
11
השתנה לרעה מנסה...
נאור | 21-06-2022 19:10
השתנה לרעה מנסה להתחנף לציבור של לפיד עושה טעות הוא יבין זאת.
12
טיפש נשאר טיפש...
ש ט | 21-06-2022 20:26
טיפש נשאר טיפש
13
גנץ זקנתך מביישת...
יצחק.אאאאאאאא | 21-06-2022 21:55
גנץ זקנתך מביישת את נעוריך .לך לך הביתה ותחלוב חתולים.....אין לך מה לעשות בכנסת נכדלת כשלון טוטאלי .לא תומך בך יותר.
14
אמרת עלינו להצביע...
יצחק.אאאאאאא | 21-06-2022 21:59
אמרת עלינו להצביע מה שטוב למדינה....ומה שטוב למדינה זה סמוטריץ ובן גביר .רק הם יחסלו את החושך של הערב רב שנצמד לשמאלנים. ואתה ואשתך לא נופלים מהשמאלנים עים ההפגנות של אשתך במחסומי צהל והתעללות בחיילים מידי בוקר יום יום .עופו לשמיים נוכלים פוליטים
15
כמו כל פוליטיקאי...
ברעם | 22-06-2022 2:19
כמו כל פוליטיקאי מתחיל גנץ מנסה לחרטט אותנו כאילו שמעניין אותנו הכבוד האבוד שלו...הלו פוליטיקה זה משחק של גדולים ונתניהו לא חייב לך כלום באופן אישי . שניכם חייבים לנו . זה שאתה לא מאמין שנתניהו יתן לך להיות ראש ממשלה זה עניינך בלבד. אני מאמין שנתניהו צדק כשלא איפשר לך לעמוד בראש המדינה. הוא בטח יודע ורואה הרבה יותר טוב ומקרוב את מה שכולנו רואים. אתה בובה על חוט. אתה חלש הססן חפיפיניק ומפר בטחון שדה. מתאים לך לרכב על האופנוע. אתה ממש לא מתאים להיות ראש ממשלה. אז מבחינת טובת המדינה נתניהו צדק
נתניהו הרבה...
רוני | 22-06-2022 9:33
נתניהו הרבה יותר חכם מכל השמאלנים ביחד,הוא הבין מראש שיש מולו חולה נפש שלא מפקידים בידו את מדינת ישראל ולכן מראש היה ברור שהחולה נפש מטופל בכדורים נוגדי דיכאון לא יכול להיות אחראי על גורל המדינה,
, נתניהו...
כמה שטוף מוח ניתן להיות ? | 22-06-2022 6:43
, נתניהו חתם על הסכם. נתניהו רימה את גנץ, הפר את ההסכם וגרר את המדינה לכאוס אדיר בגלל אינטרס אישי נטו. זו טובת המדינה ???
16
אתם בקואליציה לא...
אני | 22-06-2022 7:47
אתם בקואליציה לא מבינים כמה אתם מנותקים מהעם..גם אתה גנץ..מה אתם חושבים שהציבור טיפש??? הרי לביבי יש רוב מוחץ מול כל מועמד שיבוא מולו ראש בראש ואתם בלי בושה עוד מחפשים להיות ראש ממשלה כאשר ברור לכם שאין תחליף חביבי..אני מה זה מקווה שלפיד לא יזכה להכנס לתפקיד הזה..חוץ מתנועות גוף ופרצוף כאילו רציני וחכם הבן אדם פשוט ריק מתוכן שמתאים לתפקיד חשוב כזה..פשוט בושה שהצמד חמד בנט את לפיד עובדים גם עליך מר גנץ!
17
מי אתה בכלל?...
יאיר | 23-06-2022 12:36
מי אתה בכלל? בכול פעם שקודמת היתה ברירת מחדל , שלישי בתור, גם בתור מתאים להנהגה אתה שלישי או רביעי בתור, כמו יעלון גם אתה לא מבין את מקומך, הבחירות הפעם הם על אחריותך והשותפים שלך.