מפחדים? טיפים להורדת הלחץ בזמן ההיריון - סרוגים
הורות ולידה, סרוגות , תוכן שיווקי

מפחדים? טיפים להורדת הלחץ בזמן ההיריון

חודשי ההיריון טומנים בחובם מנעד גדול של תחושות ומחשבות - שיכולות להוביל ללחץ נפשי ממושך, סטרס ועומס רגשי, אשר אינם מועילים לא לאישה וכמובן שלא לתינוק. לפניכם כמה עצות להפגת הלחץ ודרכי התמודדות אתו

author-image
מפחדים? טיפים להורדת הלחץ בזמן ההיריון
  (צילום: Pexels)

חודשי ההיריון טומנים בחובם מנעד גדול של תחושות ומחשבות. החל מהתרגשות לקראת הלידה וההורות שתגיע אחריה, דרך פחד וחשש מפני הבדיקות, שינויי הגוף ובריאותו של התינוק, וכלה בכעס, עצבים ולחץ מהסיטואציה בכללותה. אלו זמנים גדושי שינויים ומנעד הרגשות הזה אופייני לכל הנשים, והוא טבעי ונורמלי. 

יחד עם ההבנה שכל הרגשות והתחושות הם לגיטימיים ונורמליים, לחץ נפשי ממושך, סטרס ועומס רגשי, אינם מועילים לא לאישה וכמובן שלא לתינוק. לפניכם כמה עצות להפגת הלחץ ודרכי התמודדות אתו.

הליכות באוויר הפתוח

דרך נפלאה המשלבת בין פעילות גופנית חיונית בהיריון לבין הורדת הלחץ היא יציאה להליכה קצרה בחוץ. אם את מרגישה עומס רגשי, תחושת בלבול, חוסר ביטחון, מתח או כל תחושה מלחיצה אחרת, תוכלי לצאת לרחוב או לפארק לצעידה קצרה באוויר הפתוח. גם חצי שעה בהליכה איטית ומתונה תועיל לגוף ותשחרר את המתח. כמובן שאפשר לצרף לטיול את בן הזוג, חברה קרובה או אחות או ללכת לבד אם נעים לך יותר.

מנוחה, מנוחה, מנוחה

שבועות היריון חולפים ביעף, הבטן גדלה, המשקל מכביד ומנוחה מוחלטת היא כמעט הכרחית. הגוף עובר שינויים גופניים רבים אשר מעוררים גם תחושות ומחשבות מלחיצות. בנוסף, הוא גם עובד כפול כדי להחזיק את ההיריון ולדאוג להתפתות התינוק, ואת כאימא, צריכה לפעמים להרים רגליים ולנוח.

פעמים רבות המתח והכעס מצטברים עקב העומס הגופני בלבד, ולכן מנוחה קלה תוכל לעזור לך להוריד הילוך, להירגע ולאסוף כוחות מחודשים.

מנוחה יכולה להתבטא במגוון פעולות שונות, תלוי בהעדפה האישית. ניתן להיכנס למיטה ולישון, לקרוא ספר או עיתון ללא הפרעות, להיכנס לאמבטיה מרגיעה או כל פינוק אחר שמתחשק לך.

שיחות אישיות עם אנשים קרובים

לפעמים, גם שיחה מלב אל לב, עשויה להוריד את רמת הלחץ והחרדה. פריקת המחשבות, החששות, הלבטים, הכעסים, כל אלו עשויים להרגיש כאילו אבן ירדה מהלב, ולהרגיע את הנפש.

שיחה אישית ואינטימית יכולה להיות עם בן הזוג, עם אימא או אחות, חברה קרובה, קולגה לעבודה בעלת שפה משותפת או כל דמות אחרת שהיא משמעותית עבורך. בשיחה תוכלי לדבר ולספר על מגוון הרגשות שלך ללא חשש, לשתף בפחדים ולשמוע אפילו עצה טובה או משפט מעודד.

שיתוף אדם אחר במחשבות ובתחושות הכמוסים ביותר, יכולה אף להרגיע אותך, שכן לאחר שהדברים נאמרים בקול הם עשויים להיות מאיימים ומרגיזים הרבה פחות.

זמן איכות עם בן הזוג

אומנם אתם צפויים להפוך להורים ממש בקרוב, ועיון באפליקציה של מחשבון היריון, נראה כי מחשבת את הקץ לאחור, אבל אתם בראש ובראשונה זוג אוהב ומאוחד. פעמים רבות, מטלות היומיום יחד עם בדיקות ההיריון וההיערכות לקראת התינוק שיגיע, גורמים למתחים בין בני הזוג שכמובן מטילים עומס נוסף עליך ועל ההיריון עצמו.

נסו להקדיש זמן זוגי לעצמכם. צאו למסעדה או הופעה, סעו לטיול מחוץ לעיר, הזמינו חברים לערב קליל. כל פעילות שהיא שונה ולא שגרתית תוכל לגרום לכם לצאת לרגע מהמחשבות על התינוק ולהרגיש שוב כמו זוג צעיר.

תקופת ההיריון מרגשת ונפלאה. את חווה תחושות בפעם הראשונה, אתם נערכים יחד לקראת התינוק שיצטרף למשפחה, וכל שבוע שעובר מקרב אתכם ללידה ולפגישה הראשונה עם התינוק. זוהי תקופה של שינויים רבים וכדאי לקבל אותם באהבה ולהתמודד איתם בצורה הטובה ביותר שתוכלו.

הורדת הלחץ האישי והזוגי תוכל לעזור לכם לצלוח את התקופה הזו בדרך הטובה ביותר ולאפשר לכם להתכונן ברוגע לכך שאתם עומדים להפוך להיות הורים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו