מרגש: אלו הזוכים בפרס ירושלים לזכר שלושת הנערים - סרוגים

מרגש: אלו הזוכים בפרס ירושלים לזכר שלושת הנערים

יום האחדות ה-8 יערך השנה בסימן מילים יוצרות מציאות, ובמרכזו יוענק פרס ירושלים ע"י יוזמי פרס האחדות ח"כ ברקת ומשפחות יפרח, שער ופרנקל. בין הזוכים: שירה רודרמן ובית ספר בתקוע

מרגש: אלו הזוכים בפרס ירושלים לזכר שלושת הנערים
  אמהות שלושת הנערים (מתוך סרטון האחדות)

השנה יציינו בארץ ובעולם בפעם השמינית את 'יום האחדות' אשר יתקיים ביום שלישי, א' בסיוון 31.5, במסגרתו יתקיים טקס הענקת פרס ירושלים לאחדות ישראל במעמד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג, בבית הנשיא בירושלים.

לאחר שנתיים בהן הייתה נוכחות מצומצמת בטקס בשל נגיף הקורונה, השנה יערך הטקס במתכונת הרגילה, ובנוסף, ישודר במספר פלטפורמות ברשתות החברתיות.

עוד באותו נושא

עיריית י-ם תעניק פרס לאחדות בתחום החינוך

יום האחדות ופרס ירושלים לאחדות ישראל נולד כיוזמה חברתית א-פוליטית מטעם משפחות יפרח, שער ופרנקל וראש עיריית ירושלים לשעבר ח"כ ניר ברקת, מתוך תחושת האחדות שעטפה את החברה הישראלית ויהדות התפוצות בעת חטיפתם של שלושת הנערים בקיץ 2014. מטרת הפרס היא להוקיר ולתמוך בעוסקים במלאכת האחדות, ולעודד יוזמות נוספות לקירוב, היכרות וחיבור בין הגוונים השונים של החברה הישראלית ובתפוצות.

שלושת הנערים הי"ד

"מילים יוצרות מציאות"

השנה יעמוד הטקס בסימן "מילים יוצרות מציאות". בעולם בו יש לנו את היכולת לפרוץ גבולות של קהילות, מגזרים וארצות, למילים שאנו בוחרים ולתוכן שאנו מייצרים יש משמעות רבה. מילים יכולות להרבות כאב ופילוג, אך יש בהן גם כוח ליצור חברויות ולאחד בין כל חלקי החברה, לאחות קרעים ולבנות בניינים, לשלב בין המציאות לחזון ולייצר בנפשנו קירבה בתוך המדינה ובין הארץ לתפוצות.

מרוץ לזכרם (צילום: גרשון אלינסון\ פלאש90)

הפרס הכספי מוענק השנה לשבעה זוכים בארבע קטגוריות – מקומית, ארצית, בינלאומית וחינוכית, לאנשים וארגונים הפועלים כל השנה לקרב בין חלקים שונים של החברה הישראלית והעם היהודי בתפוצות.

ואלו הזוכים לשנת תשפ"ב:

• בקטגוריה המקומית זכה מיזם בשביל הבנים, אשר מנציח בדרך של חיים את חללי העדה הדרוזית שנפלו במשמרתם על הגנת המדינה. בין השאר, העמותה מקיימת אחת לשנה את "מירוץ בשביל הבנים" – מירוץ ספורטיבי עממי המיועד לכלל האוכלוסייה, בו משתתפים אלפים מכל מרחבי הארץ ומכל גווני הציבור בישראל.

• בקטגוריה הארצית ישנם לראשונה שני זוכים – רשת מיתרים, אשר קמה במטרה לאפשר למגוון רחב של אוכלוסיות על הרצף היהודי-ישראלי לחיות יחד וללמוד בצוותא באקלים חינוכי מיטבי, המאפשר לכל אחד ואחת לעצב את זהותם, ועל כן מסייעת בהקמה ובליווי של קהילות מעורבות ומסגרות חינוכיות משלבות.

הרב מיכאל מלכיאור, נשיא ומייסד רשת מיתרים (צילום: מירי צחי)

• הזוכה השני בקטגוריה הארצית הוא ארגון קהילות שרות פיוט וניגון, אשר פועל לחשוף, להציג וללמד את מגוון מסורות הפיוט של כלל עם ישראל לקהלים מגוונים ביחד: נשים, גברים, חילונים, דתיים, חרדים ומסורתיים, בני עדות וזרמים שונים, צעירים ומבוגרים, זאת כדי לאפשר יצירת דיאלוג מפרה ומאחד ביניהם דרך מדרש, פיוט ושירה.

יוסי אוחנה, מייסד ומנהל קהילות שרות פיוט וניגון (צילום: גדעון מרקוביץ')

• בקטגוריה הבינלאומית זכתה שירה רודרמן, פילנתרופית מקצועית ופעילה חברתית שמכהנת כמנכ”לית של קרן משפחת רודרמן, הפועלת לחיזוק אחווה ושותפות הגורל בין כל חלקי העם בישראל ובין ישראל לקהילות היהודיות בארה"ב, מתוך חיבור למורשת העם היהודי.

שירה רודרמן (צילום: איתי זווקר)

בקטגוריה החינוכית ישנם השנה שלושה זוכים:

• בית הספר אחדות ישראל – אח"י בתקוע, חלוץ בהיותו בי"ס משותף לדתיים ולחילוניים על פני רצף רחב (כולל חרדים). בביה"ס לומדים 430 תלמידים ותלמידות, מתוך תפיסת מציאות של מלכתחילה ולא "בדיעבד". היכרות של חלקי החברה אלה עם אלה הם תנאי ליכולת שלנו להצמיח דור בעל יכולת לשיח משותף, לתרבות דיון, להבנה של האחר וכאמור – לאחדות ישראל.

• רשת חינוכית נצח, הרשת היחידה במגזר החרדי המספקת לתלמידיה חינוך תורני לצד לימודים אקדמיים (בגרות), ומעצימה את בוגריה להישאר מחוברים לערכי היסוד של המגזר ולקיום התורה תוך מתן אפשרות ליצירת עתיד כלכלי מובטח להם ולמשפחותיהם.

מנחם בומבך, מייסד וראש רשת נצח (צילום: אלימלך פסיקוב)

• עמותת אפשר אחרת, פועלת ככוח מאחד אשר מאתגר את הקרעים הקיימים ביחסי יהודים וערבים בישראל. החזון הוא לאפשר שינוי, דרך יצירת מפגש אישי וישיר בין האנשים עצמם. להפחית חששות ודעות קדומות, ניכור, חשדנות ועוינות ולהחליפם בסובלנות, הבנה, אמון, כבוד ומחויבות עמוקה לשותפות רב תרבותית בין ערבים ויהודים.

המשפחות: "אנו גאים בהם על העשייה החשובה"

משפחות שער, יפרח ופרנקל: "אנחנו שמחים לקיים את הטקס זו השנה השמינית, ולהעניק לאנשים והארגונים החשובים האלה את פרס ירושלים לאחדות. הזוכים עוסקים במשך כל השנה בעשיית טוב וביצירת חיבורים, שהופכים את המדינה בה אנו חיים למקום טוב ושלם יותר. אנו גאים בהם על העשייה החשובה, מודים על התרומה שלהם לעם שלנו ומאחלים הצלחה רבה במעשה ידיהם".

בחירת הזוכים נעשתה ע"י ועדה ציבורית מיוחדת, בה חברים ח"כ ניר ברקת, יו"ר הסוכנות היהודית בֶּעַבַר מר נתן שרנסקי, תא"ל (במיל') אמל אסעד, נעם לאוטמן, הרב שי פירון, הרב דוד סתיו, ישראל גולדשמיט, חכם דוד מנחם, עו"ד קרין מאיר רובינשטיין, אושרה פרידמן ומשפחות יפרח, שער ופרנקל.

בעקבות זכייתם של בית הספר אח"י מהיישוב תקוע בפרס ירושלים לאחדות ישראל, מברך ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "אני מברך את ביה"ס אח״י תקוע על זכייתם המשמחת בפרס. הלוואי שרוח אחדות ישראל המנשבת מביה״ס אח"י ומיישובי המועצה האזורית גוש עציון, לכבוד הדדי ואמונה בעם ישראל המגוון והמאוחד, תעורר השראה בארץ כולה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו