חג פורים נקרא כך מלשון "פור" – גורל. המן טעה לחשוב שהמציאות מתגלגלת באופן מקרי; אין השגחה אלוהית, או במילים אחרות – אל תחפשו צדק כי אין צדק בעולם. בעולם כזה אין בעיה לקבוע יום מקרי להשמיד את ה"יהודים" – אלה שמעיזים לחשוב שיש כיוון לחיים (ולכן יש "להודות" לכך לאלוקים).
בכל דור ודור ישנם שמדמיינים שהעולם הזה הוא אקראי, לכן הם גם חוששים מאד מהמתרחש – שנה שעברה הייתה מגיפה, השנה מלחמת רוסיה-אוקראינה – מי יודע מה יקרה בפורים שנה הבאה?
אנשים כאלה על פי רוב הם גם מאד כעסניים; כדוגמת המן ש"מתמלא חימה" שהמציאות לא מתגלגלת לפי תוכניותיו, כך גם הם מלאי מרירות למשל על נגיף הקורונה או על כך שפוטין משבש להם את חלום העולם הגלובלי.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
הצאצאים של מרדכי ואסתר לעומתם – "יושבים בשער המלך" – הם לא מתיימרים לדעת בדיוק מה יקרה; הם עושים ככל יכולתם ברגע הנתון ויודעים בוודאות רק דבר אחד – שיש מלך לעולם הזה, ובסופו של דבר "תשועתם הייתה לנצח ותקוותם לדור ודור".
פורים שמח. הרע יעבור. הטוב יתגבר. בעזרת ה'.
מה דעתך בנושא?
7 תגובות
1 דיונים
אזהרה
פוטין הוא עמלק! והוא אף שולח זרועות אל ארץ הקודש. שני האולגרכים שמחזיקים בערוץ 13 ובערוץ 14 הם שליחו ועושי דברו
10:17 18.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
פורים ישתכלל לבסוף כ"כיפורים" --------------------------------------------- קדושת פורים פגה עם אירוע ה"אי-פור" האחרון - השואה. "פורים" דווקא ברבים לרמז על חג דינמי מתפתח. מ"פור" לפור או מפור לאי פור וכי כל דור...
פורים ישתכלל לבסוף כ"כיפורים" --------------------------------------------- קדושת פורים פגה עם אירוע ה"אי-פור" האחרון - השואה. "פורים" דווקא ברבים לרמז על חג דינמי מתפתח. מ"פור" לפור או מפור לאי פור וכי כל דור צריך להעמידו שוב במבחן המציאות את נסיונותיו ו"הישגיו" של עמלק לפיכך הביטוי החז"לי : "הדור קיבלוה" . צריך שייקרא היום - הדור : בניקוד חולם על האות "ו". [ככל דור המקבל מחדש] הנה כי כן עמלק נכשל בשושן אך הצליח ובגדול ובנורא בשואה. ועתה לכאורה לשמחה זו מה עושה . עם כל הצער - פורים צריך להפוך כ"כיפורים" . יום של חשבון נפש לאומי לעבד את משמעותה התיאולוגית של השואה. בשביל להכין נכון וראוי יותר את התקומה בדרך לגאולה השלמה. שהא בהא תליה. ששואה ותקומה נכרכו יחדיו מהתורה . [ראו סוף פרשת וילך ושירת האזינו]. בכלל, עוד נגלה ששמחת האמת . היא שמחה גדולה פי אלף משמחת פורים דהיום שהאמת מאירה את העולם באור אלוקי. מחברת ומעצימה שמחת אלוהים ואדם משה אהרון
המשך 09:34 18.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
בס"ד. אלא שכותבי המגילה הבינו כי העסק עם עמלק הוא פרקים בסדרה מתמשכת. אם הוא התעורר בשושן בימים ההם .הוא וודאי יתעורר שוב במקום אח ובזמן אחרר [למשל בשואה]. ולכן ביקשו לראות...
בס"ד. אלא שכותבי המגילה הבינו כי העסק עם עמלק הוא פרקים בסדרה מתמשכת. אם הוא התעורר בשושן בימים ההם .הוא וודאי יתעורר שוב במקום אח ובזמן אחרר [למשל בשואה]. ולכן ביקשו לראות זאת כדרמה אחת נמשכת. כקומלקס אחד מתמשך של פרקים . במילים פשוטות : הפרשה הבאה ותוצאותיה הם שצריכים להכתיב את היחס העדכני והערכי לכל העניין . כך שאם לבסוף עלה ביד עמלק בכל זאת להשמיד ולהרוג מחצית מהיהודים . להנשך שמחה זו מה עושה. חג הפור הראשון של שושן הפך למעשה ללא רלוונטי הוא אמור להימחק כאפיזודה היסטורית לא עדכנית . היה לנו כבר מזמן לכרוך הא בהא . להתייחס לשואה לא כחג "פור" . אלא כמעשה שמיים הדורש התייחסות תיאולוגית עמוקה ונמשכת .... מזמן היה צריך לקיים את "משפט השואה"...... ואחר כך לכתוב את מגילת השואה . ולהפוך את פורים "ככיפורים " מן יום של חשבון נפש לאומי על השואה ותוצאותיה - כולל התקומה שבעקבותיה. שכן אי אפשר להבין את מכמניה של התקומה ולנהל אותה נכון , בלי לסגור תיאולוגית את משפט השואה..... על דברים פחותים מאלה הקב"ה עצמו ביקש משפט : "לכו ונשפטה" משה אהרון
המשך 08:36 18.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
בס"ד. אלא שכותבי המגילה הבינו כי העסק עם עמלק הוא פרקים בסדרה מתמשכת. אם הוא התעורר בשושן בימים ההם .הוא וודאי יתעורר שוב במקום אח ובזמן אחרר [למשל בשואה]. ולכן ביקשו לראות...
בס"ד. אלא שכותבי המגילה הבינו כי העסק עם עמלק הוא פרקים בסדרה מתמשכת. אם הוא התעורר בשושן בימים ההם .הוא וודאי יתעורר שוב במקום אח ובזמן אחרר [למשל בשואה]. ולכן ביקשו לראות זאת כדרמה אחת נמשכת. כקומלקס אחד. במילים פשוטות הפרשה הבאה ותוצאותיה הם שצריכים להכתיב את היחס העדכני לכל העניין . כך שאם לבסוף עלה ביד עמלק להשמיד ולהרוג מחצית מהיהודים . חג הפור הראשון למעשה הפך ללא רלוונטי הוא נמחק כאפיזודה היסטורית . היה לנו כבר מזמן לכרוך הא בהא . להתייחס לשואה לא כחג "פור" אלא כמעשה שמיים הדורש התייחסות תיאולוגית עמוקה ונמשכת מזמן היה צריך לקיים את משפט השואה ואחר כך לכתוב את מגילת השואה . ולהפוך את פורים "ככיפורים " מן יום של חשבון נפש על השואה ותוצאותיה - גם התקומה שבעקבותיה. אי אפשר להבין את מכמניה של התקומה בלי לסגור את משפט השואה.....
המשך 23:33 17.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לא הבנת כלום
מי ששמח על הקב"ה גילה בשואה שמדובר במשענת קנה רצוץ. המסקנה היא הפוכה לגמרי. אדם חייב להיות אחראי לגורלו, אין מי שידאג לו אם לא יפעל בעצמו. חסדי שמיים זה...
מי ששמח על הקב"ה גילה בשואה שמדובר במשענת קנה רצוץ. המסקנה היא הפוכה לגמרי. אדם חייב להיות אחראי לגורלו, אין מי שידאג לו אם לא יפעל בעצמו. חסדי שמיים זה טוב בתור סיפור לפני השינה לפעוטות, לא בתור דרך פעולה לאנשים בוגרים.
המשך 10:28 17.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ת"ת ירושלים
בתגובה ל: לא הבנת כלום
לפי מה שאתה אומר זה רק מוכיח שעמלק חי בתוך הגוף שלך ובתוך האנשים שעשו לך לייק, תתעורר אחי אתה לא מבין שוב שעמלק חושב מקרה יהודי חושב הכל מתוכנן מראש מה שאתה גם החליטו בשמיים וגם את השואה לצערנו,(כי אנחנו לא מבינים למה זה קרה) חג שמח.
04:56 18.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ח"ח
בתגובה ל: ת"ת ירושלים
אם הקב"ה אחראי לשואה הרי שהוא בעצמו עמלק
14:52 18.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר