על רקע המתחים: הדיון על ניתוב חוק האזרחות יעלה מחר

על רקע המתחים: הדיון על ניתוב חוק האזרחות יעלה מחר

על רקע המשבר בקואליציה והדרישה של ח"כ ווליד טאהא כי הדיון על החוק יעבור לוועדת הפנים בראשותו, נקבע הדיון על חוק האזרחות למחר

על רקע המתחים: הדיון על ניתוב חוק האזרחות - מחר
  צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

על רקע המשבר בתוך הקואליציה, הדיון על ניתוב חוק האזרחות יעלה מחר. 

כזכור, היום שרת הפנים איילת שקד ויו"ר רע"מ מנסור עבאס ישבו עם מזכיר הממשלה שלום שלמה, לפני ישיבת הממשלה כדי לנסות ולפתור את המשבר בקואליציה.

עוד באותו נושא

הקרעים בקואליציה: שקד ועבאס אצל מזכיר הממשלה


47

כזכור המשבר בין רע"מ לבין שאר הקואליציה ממשיך להחריף. בשבוע שעבר הקואליציה הפסידה ביום רביעי מספר הצבעות לאופוזיציה בגלל החרם שהטילו רע"מ. הקואליציה עצמה משכה את החוקים של חבריה מחשש שהן לא יעברו.

רע"ם מחו על כך שוועדת השרים לחקיקה דחתה ביום ראשון שעבר את הצעת החוק של ח"כ אימאן ח'טיב יאסין בנוגע להטבות מס לתושבים בפזורה הבדואית. בתגובה הם החרימו את המליאה. הדבר מגיע על רקע המשבר על חוק האזרחות שעבר במליאת הכנסת בקריאה ראשונה באצבעות האופוזיציה.

בתוך כך, פרסמנו בסרוגים שיו"ר וועדת הפנים חבר הכנסת ווליד טאהא שיגר מכתב לחבר הכנסת ניר אורבך בדרישה להעביר את הדיון על חוק האזרחות לוועדת הפנים בראשותו, במקום לוועדת החוץ והביטחון בראשה עומד חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד.

על פי תקנון הכנסת, ברגע שיש דרישה כזו של יו"ר וועדת הפנים, וועדת הכנסת מחויבת לקיים דיון כזה, שם עלול להיות מהפך בהחלטה, בגלל שגם אנשי מרצ אינם מרוצים מהמעבר של חוק האזרחות כפי שעבר. אך זה בעיקר מראה כי המלחמה על חוק האזרחות לא נגמרה.

בנוסף כרגע, טאהא תוקע בוועדת הפנים חקיקה הנוגעת למשרד הפנים בראשו עומדת איילת שקד. הבוקר חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ אמר בראיון לרשת ב' כי "חוק האזרחות הוא קו אדום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו