בקשת השחרור המוקדם של רונן ביטי התקבלה - סרוגים

בקשת השחרור המוקדם של רונן ביטי התקבלה

בקשתו של רונן ביטי, אביה של הזמרת וכוכבת הילדים, עדי ביטי, לשחרור מוקדם מהכלא התקבלה | ביטי עתיד להשתחרר לאחר 9 חודשי מאסר במקום 20

בקשת השחרור המוקדם של רונן ביטי התקבלה
  (צילום: פלאש 90)

ועדת השחרורים החליטה באופן סופי היום (שני) אביה של הזמרת עדי ביטי ישוחרר מהכלא לאחר 9 חודשי מאסר.

רונן ביטי ביקש שיחרור מוקדם מהכלא ובקשתו התקבלה. לאחר 9 חודשי מאסר מתוך ה-20 שנגזרו עליו, לאחר שהורשע במעשים מגונים והטרדה מינית של המעריצות של בתו, עדי ביטי.

לפני קבלת ההחלטה בוועדה, ניתנה הזדמנות לקורבנות להביע את מחאתן. במהלך שהותו במאסר ביטי עבר טיפול ייעודי ונקבע כי רמת המסוכנות שלו נמוכה.

רונן ביטי ריצה את עונשו בכלא לאחר שבית המשפט המחוזי בלוד, החליט לקבל את הערעור של הפרקליטות והחמיר את עונשו ביטי שהורשע בשורה של עבירות מין במעריצות קטינות של בתו, הזמרת עדי ביטי. הרכב השופטים, בראשותו של השופט אברהם טל גזר על ביטי 20 חודשי מאסר בפועל, במקום עבודות השירות שנגזרו עליו.

החמרת עונשו של ביטי נעשתה לאחר הערעור שהגישה הפרקליטות והביקורת הציבורית הרבה על העונש שבית המשפט גזר עליו באוגוסט 2019, שכלל רק תשעה חודשי עבודות שירות, בנוסף לפיצוי כספי בסך כולל של 100 אלף ש"ח לנפגעות עם מאסר על תנאי וצו מבחן למשך שנתיים במסגרת תכנית לטיפול מונע לעברייני מין.

(צילום: Avi Dishi/Flash90)

בהמלצת ועדת השחרור נכתב: "הקשבנו לטיעוני באת כוח האסיר עצמו ולנימוקים שהועלו על ידה בהרחבה מופלגת כשסקרה את עברו התקין של האסיר, את העובדה שמדובר במאסר ראשון, את הדרך הטיפולית המאוד משמעותית שעשה האסיר כבר במהלך ניהולו של ההליך הפלילי וזאת במסגרת שירות המבחן וכן את העובדה שהפיצוי למתלוננת סולק במלואו בתחילת ההליך וכן הבעת האמפטיה של האסיר למתלוננות, לכאב שהוא מביע על הנזק שגרם להן".

עוד נכתב: "בחנו את עניינו של האסיר על רקע טיעוני הצדדים, המסמכים שהונחו על שולחננו בתוכם עמדת המתלוננות ודברי באת כוחן של שתיים מהן. ברי לנו שהאסיר גזל את תום ליבן של אותן נערות, חשף אותן לאמירות וולגריות, גסות וקשות שלא היו צריכות להתקבע בתודעה שלהן ובוודאי לא בגילן הצעיר כשלכל אלה יש תופעות לוואי ארוכות שמהן תסבולנה אותן נערות".

"עם זאת מדובר במי שמעולם לא הסתבך עם החוק עד לאירוע זה. מדובר במי שנושא מאסר ראשון כשבכך בלבד יש טלטלה תודעתית מאוד דרמטית במי שלא חווה חווית מאסר מעולם. הבאנו בחשבון את העובדה שהאסיר כפי שציינו הצדדים סילק את מלוא הפיצוי ויש בכך משום הבעת אמפטיה לאותן קורבנות עבירה במיוחד כאשר בתיקים רבים עברייני מין אינם מסלקים את הפיצוי שנפסק לקורבנות מעשיהם".

יור נעמת, חגית פאר, בתגובה לשחרורו מהכלא של רונן ביטי: ״בושה וחרפה למדינה שבה מורשע בשורה של עבירות מין קשות בקטינות משוחרר אחרי 9 חודשי מאסר. איזה מסר מזעזע מעבירה ועדת השחרורים לבנות צעירות שמותקפות על ידי טורפים שכאלו והיכן הייתה הפרקליטות שמצופה היה ממנה להתנגד בכל הכוח לשחרור השערורייתי הזה״

(צילום: פלאש 90)

כזכור, בראיון לחדשות 12 אמרה ביטי: "הוא הרס לי ולאחים שלי את החיים. הוא פשוט לא חשב, לא עליי, לא על אחים שלי ולא על אימא שלי".

על הקשר שלה עם אביה היא סיפרה: "אני בקושי מדברת איתו, הקשר שלנו לא טוב. אני לא סולחת – אני חושבת שדווקא השיחה הכי קשוחה שהייתה לי איתו הייתה כשהוא היה בפנים"

ביטי חשפה כי לאחר שאביה נכנס לכלא היא עברה טיפול נפשי: "אני כל כך כועסת ופגועה, מאוכזבת ברמות שאני לא יכולה להסביר לך. אם מישהו היה אומר לי בגיל 16 שככה חיי ייראו, הייתי צוחקת עליו".

ביטי הוסיפה וסיפרה כי "הוא אומר שהוא מצטער, ולמה הוא עשה את זה? הוא לא חשב – לא עליי, לא על אחים שלי, לא על אימא שלי ולא על הצד של הבנות. אין תשובה מספקת, אמרתי לו שאני כועסת ואמרתי שזה לא פשוט לי – אמרתי לו שהוא הרס לי את החיים, הרס לאחים שלי את החיים, הרס לבנות האלה את החיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו