מהבוקר: איפה עדיין צריך את התו הירוק? עושים סדר - סרוגים

מהבוקר: איפה עדיין צריך את התו הירוק? עושים סדר

תקנות התו הירוק המצומצם נכנסו הבוקר לתוקף, במסגרתם חובת הצגת התו בוטלה במקומות רבים. איפה עדיין צריך תו ירוק, ומי זכאי לתו לפי המתווה החדש? עושים סדר

מהבוקר: איפה עדיין צריך את התו הירוק? עושים סדר
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

תקנות התו הירוק המצומצם נכנסו הבוקר (שני) לתוקף, כשכעת הדרישה להצגת תו ירוק בכניסה למקומות רבים בוטלה. המקומות היחידים שעדיין יוגבלו למחוסנים ומחלימים הם מקומות ואירועים שבהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה.

איפה עדיין צריך תו ירוק ואיפה לא?

התו הירוק המעודכן יחול רק במקומות שהוגדרו כ"סיכון גבוה": אולם או גן לשמחות ואירועים, מועדון או דיסקוטק, מקום לעריכת כנסים הכוללים הגשה או מכירה של מזון, ומקום שמתקיימת בו פעילות תרבות שאינה בהושבה בלבד. מנגד, מהיום כבר אין צורך להציג את התו בכניסה למסעדות, קניונים ויתר המקומות שבהם נדרש תו ירוק עד כה.

עוד הוחלט על ביטול מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל בתו ירוק, וכן ביטול מגבלת ההתקהלות הכללית. כמו כן תבוטל הדרישה לקביעת מרחק של 1.5 מטר בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של בית אוכל.

עוד באותו נושא

שיא התחלואה: מניין החולים הקשים ממשיך לזנק

מי זכאי לתו הירוק?

המתווה החדש כולל גם עדכון לחוקי הזכאות לתו הירוק, שכעת יפרידו בין מחוסנים בבוסטר לבין מחלימים ומחוסנים במנה אחת או שתיים. לפי ההנחיות החדשות, מחוסנים בשתי מנות ומחלימים יקבלו תו שיהיה תקף ל-4 חודשים ממועד קבלת המנה השנייה או ממועד החלמתם, בעוד שמחוסנים בשלוש או ארבע מנות יקבלו תו ללא הגבלת זמן.

מי שאינו מחוסן עדיין יוכל לקבל תו ירוק זמני על ידי הצגת תוצאה שלילית מבדיקת אנטיגן מוסדית, שתהיה תקפה ל-24 שעות מביצוע הבדיקה.

מה לגבי מגבלות נוספות?

לצד השינוי במתווה התו, מספר מגבלות שונות עדיין יישארו בתוקף. כך הוחלט להאריך את תקנות החינוך בעניין חובת עטיית מסיכה וכניסת עובד לא מחוסן/לא מחלים למוסד חינוכי שאינו מוסד להשכלה גבוהה, בכפוף להצגת אישור תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מוסדית, מדי 84 שעות. גם התקנות הקיימות בנתב"ג, כולל בדיקות קורונה בכניסה לארץ, הוארכו עד ה-7 במרץ.

מגבלות נוספות הוטלו במטרה לשמור על האוכלוסייה הבוגרת, כשהחל מהיום הכניסה לבתי אבות ובתי קשיש בקהילה תחייב ביצוע בדיקת אנטיגן. כחלק מהמהלך, מוסד שיחליט להקים עמדת בדיקות אנטיגן כתנאי כניסה, יקבל סבסוד חלקי מהמדינה. עוד הוחלט להמליץ על ביצוע בדיקות קורונה טרם מפגש עם אדם מבוגר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
את הדבר החשוב והקשה ביותר לא אומרים:
אייל45664 | 08-02-2022 16:15
שמקומות עבודה ארורים לא מקבלים אנשים לעבודה ללא הטלאי הצהוב - התו הירוק המיותר הזה וזה חרף העובדה שהממשלה ביטלה אותו. מקומות העבודה עושים דין לעצמם. וראוי שאנשים יתחילו לתבוע אותם בבתי משפט על סירוב קבלה לעבודה על הבסיס לזה