השוטרים פינו בלילה את הבית במזרח ירושלים - סרוגים

השוטרים פינו בלילה את הבית במזרח ירושלים

שלושה ימים אחרי שהתבצרו על הגג ומנעו את פינוי ביתם, הגיעו היום כוחות גדולים של משטרה לבית משפחת צלאחייה בשייח ג'ארח ופינו אותם ללא אירועים חריגים. בן גביר: מברך את עיריית ירושלים על המשילות

author-image
השוטרים פינו בלילה את הבית במזרח ירושלים
  כוחות משטרה בבית משפחת צלאחיה

יומיים אחרי דחיית הפינוי הגיעו הלילה שוטרים בכוחות גדולים כדי לפנות את משפחת צלאחייה מהבית עליו יש צו פינוי. בתחילת השבוע תוכנן הפינוי, אך בני המשפחה התבצרו על הגג עם בלוני גז ואיימו לפוצץ עצמם.

עוד באותו נושא

המשטרה התקפלה, נדחה פינוי המתבצרים הערבים


23

העירייה והמשטרה הגיעו לפשרה לפיה תיהרס רק החממה ואילו הבית יישאר. הלילה כאמור, הגיעו כ-100 שוטרים בשעה 03:00, ופרצו לבית ברימוני הלם. הם הוציאו את בני המשפחה ועצרו את כל הגברים. השטח נסגר למעבר וכלים הנדסיים עומדים לבצע את ההריסה.

משפחת צלאחייה, היא משפחה מעורבת, האב הוא מוסלמי, והאם היא יהודיה מראשון לציון. הילדים גודלו כמוסלמים. השטח בו מתגוררת המשפחה, הופקע על ידי עיריית ירושלים לבניית בית ספר וגן עירוני. כל העתירות של המשפחה נדחו על ידי בית המשפט.

בן גביר: מברך את עיריית ירושלים על המשילות

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה על פינוי משפחת סאלחייה :"מברך את עיריית ירושלים ומשטרת ישראל על צעד של הפגנת משילות בשמעון הצדיק, אולם זו רק ההתחלה ואסור לעצור! יש במקום מבנים רבים שצריך לפנות ופולשים רבים שצריך להבהיר להם שישראל היא מדינת חוק. המדינה חייבת להפגין משילות קודם כל בירושלים ולא לאפשר לפורעי החוק לאיים על מדינת ישראל".

מדוברות המשטרה ומעיריית ירושלים נסמר: בשעות האחרונות המשטרה סייעה לעיריית ירושלים בהשלמת מימוש צו פינוי הוצל"פ לקרקע באזור רחוב דרך הזיתים משנת 2017. מדובר בקרקע שהופקעה ע"י הרשות המקומית לצורך הקמת בית ספר לחינוך מיוחד לטובת תושבי השכונה ומזרח העיר.

כזכור שלשום בוצע פינוי של חלק מהקרקע, והלילה נמשכה הפעילות, כשפונו מהמבנה אנשים שהתבצרו ושהו בו בניגוד לחוק. כמו כן, חלקם נעצרו לחקירה בחשד להפרת צו בימ״ש, התבצרות אלימה והפרת הסדר הציבורי. לאחר הוצאת האנשים מהמקום, הושלם הליך פינוי המבנה והקרקע ע״י גורמי העירייה.

נדגיש כי בניגוד לפרסומים כוזבים ברשתות החברתיות בערבית – במהלך הפעילות ועד כה לא נרשמו אירועים חריגים.

הפעילות בוצעה במטרה לממש את הצו השיפוטי שניתן ע"י בימ"ש, באמצעות משטרת ישראל נציגי עיריית ירושלים ובשיתוף גורמי הרווחה, זאת בתום היערכות ואישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים.

נציין שוב, כי כבר לפני כשנה, הורה בית המשפט המחוזי בירושלים למשפחה לפנות את המקרקעין המיועדים לצרכי ציבור, לטובת הקמת בית ספר לחינוך מיוחד בן 18 כיתות ו-6 גני ילדים, שאמורים לשרת את תושבי שכונת שייח ג'ארח וילדיהם. מאז מתן פסק הדין, ניתנו אין ספור הזדמנויות למשפחה למסור את המקרקעין בהסכמה, אולם הם סירבו לעשות כן, גם לאחר מתן ארכות, פגישות וניסיונות הידברות חוזרים ונשנים מצד עיריית ירושלים. לכן, עיריית ירושלים פעלה כפי שהורה בית המשפט ומימשה את הצווים שהוציא בית המשפט".

סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר סיעת מאוחדים במועצת העיר ירושלים אריה קינג: "השלמת הפינוי הבוקר של הפולשים שבנו ללא היתר את ביתם בנכס העירוני בשכונת שמעון הצדיק, היא הוכחה לכך שלמשטרת ישראל יש את היכולת לפעול בכל מקום ברחבי העיר לשם החלת הריבונות ואכיפת החוק, גם במקרים שבהם יש לחץ ערבי ולחץ בינלאומי למנוע את הפעולה המשטרתית שהכרחית להמשך משילות שלטון החוק.

אני מודה לממ"ז ירושלים דורון תורג'מן על שלקח את הביצוע על כתפיו והשיב לעיריית ירושלים את נכסיה. אין ספק שראש העירייה משה ליאון ומנכ"ל העירייה איציק לארי מסמלים בנחישותם להשלים את הפינוי, את השינוי המיוחל בעיריית ירושלים, זאת לאחר עשור שנים של רפיסות והססנות מצדו של ניר ברקת ראש העירייה הקודם, אשר ברח מכל מאבק של החלת ריבונות ומשילות במזרח העיר.

 

הפינוי של משפחת סאלחיה, מצטרף לשרשרת הצלחות והישגים באזור מזרח העיר בכלל ושמעון הצדיק בפרט, הישגים שמשדרים לתושבי מזרח העיר, שאין מקום לפשרנות והססנות בכל האמור לשמירה על נכסי העירייה בד בבד עם השקעות אדירותמצד העירייה בפיתוח תשתיות במזרח ירושלים.אנו בהנהלת העירייה נוודא שהמגמה החיובית הזו תימשך ואף תתעצם."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
רואים וגם רואים המשטרה עובדת ומבצעת
אפי | 19-01-2022 7:54
בהשוואה לעבר כל הכבוד
2
אז למה רוצים...
נו באמת | 19-01-2022 8:29
אז למה רוצים את ברקת בראשות הליכוד?
3
כול הכבוד למשטרה,חזק...
יהודה אינקונין | 19-01-2022 9:18
כול הכבוד למשטרה,חזק ואמץ
4
שקרנים ...
לא מאמינה במשטרה מלוכלכים | 19-01-2022 9:46
שקרנים
5
אם זה אמיתי...
יאיר | 19-01-2022 11:10
אם זה אמיתי אבל רק אםזה אמיתי מגיע לברקת ולמשטרה צלש
6
הפתרון זה עוד...
מ | 19-01-2022 12:46
הפתרון זה עוד נאכבה לכולם
כן צריך...
כ | 19-01-2022 14:45
כן צריך להעיף את כל הערבים כי הם חיות אדם רצח אונס שודים זה העבודה שלהם בעולם הזה נוולות
7
ברקת טוב לערבים...
יוספה | 19-01-2022 13:33
ברקת טוב לערבים ולשמאלנים.
8
היו צרכים להוציא...
כ | 19-01-2022 14:43
היו צרכים להוציא אותם להורג לא לדאוג להם
9
איתמר בן גביר...
נעמה | 19-01-2022 15:03
איתמר בן גביר ❤ אתה המלך!!!
10
עכשיו תפנו את...
רודפת צדק | 19-01-2022 17:35
עכשיו תפנו את הבדואים מהאדמות שגנבו!!
11
וואו כל ההכבוד????????...
נפתלי תתפטר | 19-01-2022 17:41
וואו כל ההכבוד????????
12
הכל יחסי ציבור...
נפתלי המיתרומם | 20-01-2022 9:58
הכל יחסי ציבור של המישטרע,לא נותנים לאף אחד לצלם כי הבילעדיות שלהם בלבד,גוף דורסני,וללא כל פרופורציות,לכן חייבים לעשות לגוף הזה מיגבלות, כי היד שלהם והאצבע על ההדק קרובות מאוד,לא מאחל לאף אחד ליפול לידי יצורים נחותים שגויסו לגוף הזה,רק בשביל להצדיק את הסדיזם שלהם,
13
כל הכבוד לכם,...
שמואל ג | 20-01-2022 10:02
כל הכבוד לכם, תמשיכו כך לפנות כמה שיותר ערבים פולשים .
14
הרבי
נועם | 01-03-2022 18:16
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף