לקראת הלימודים: 5 טיפים לקבלת מלגות - סרוגים

לקראת הלימודים: 5 טיפים לקבלת מלגות

לא לכולם יש את היכולת הכלכלית גם לשלם על התואר וגם לעמוד בכל ההוצאות הכספיות הנלוות. לא משנה מה אתם לומדים, תשמחו לגלות שיש לכם אפשרות לבקש ולקבל מלגות

לקראת הלימודים: 5 טיפים לקבלת מלגות
  (צילום: Pexels)

אז בשעה טובה אתם נמצאים לקראת לימודי תואר ראשון. עכשיו, לא בטוח שיש לכם את היכולות הכלכליות גם לשלם על התואר וגם לעמוד בכל ההוצאות הכספיות הנלוות – מגורים, רכב, אוכל וכיוצא בזה.

אז לא משנה מה אתם לומדים, בין אם זה מדע המדינה, פסיכולוגיה או הנדסה, תשמחו לגלות שיש לכם אפשרות לבקש ולקבל מלגות. כאשר, קבלת מלגות יכולה לסייע לכם במידה רבה לעבור את התקופה הסטודנטיאלית בהצלחה ואולי להוריד קצת מהלחץ הכלכלי ולהתרכז יותר בלימודים ופחות במה שמסביב. אז בכדי לסייע לכם בתהליך, להלן 5 טיפים ישימים לגבי קבלת מלגות.

להכיר את כל האפשרויות

כל מי שמחפש מלגות עתיד לגלות רשימה ארוכה של אפשרויות, אשר חלקן מוכרות יותר וחלקן פחות. אנחנו חיים בעידן האינטרנט וכחלק מכך, המידע לגבי כל המלגות הינו נגיש ולמעשה, נמצא במרחק של לחיצה פשוטה על מספר כפתורים. ההמלצה היא כמובן לערוך היכרות עם כמה שיותר מאותן האפשרויות. מעבר לכך, כדאי לבדוק מהם תנאי הקבלה לגבי כל מלגה – על מנת שבסופו של דבר תישאר רשימה אשר כוללת אך ורק את המלגות אשר יכולות להיחשב כרלוונטיות – אין טעם לנסות ולשלוח בקשות לקבל מלגות שאתם לא עומדים בתנאי הסף לקבלתן. 

להבין מה אתם צריכים לעשות בכדי לקבל את המלגה

יש מלגות אשר בכדי לקבל אותן תדרשו לעמוד במחויבות כזאת או אחרת – המלגה יכולה להצריך חונכות או לקיחת חלק בפעילות חברתית כזאת או אחרת. המטרה היא לא רק להבין מה סוג המחויבות או הפעילות שתדרשו לבצע, אלא גם כמה פעמים בשבוע אתם אמורים לבצע את אותה הפעילות, כמה שעות כל פגישה ועל איזו תקופת זמן מדובר. חשוב לציין, שלרוב מלגות מהסוג הזה הן מלגות גדולות, אשר יכולות להגיע לסכומי כסף של בין 5000 ₪ ל-25000 ₪ לשנה – כך שכדאי להתעמק באותן המלגות ולשקול בחיוב את האפשרות להגיש בקשה לפחות לאחת מהן. 

למלא את הבקשה בצורה מדויקת ונכונה

בכדי להגיש בקשה למלגה יש למלא טופס ייעודי – כאשר, כדאי לעבור טוב על הטופס, לשים לב לכל הפרטים כולל הקטנים וכמובן, למלא ואתו בצורה הנכונה. מעבר לכך, במקרים רבים תתבקשו להוסיף למלגה גם מסמכים נלווים ובין היתר: תלושים אחרונים של משכורת, תנועות עו"ש מ-3 חודשים אחרונים, מסמכים שונים אשר יכולים להעיד על מצב סוציואקונומי מסוים, אחוזי נכות (במידה ויש כאלו) וכל מסמך אחר. ההמלצה היא לשים דגש משמעותי על המסמכים אותם אתם מתבקשים לצרף ולדאוג להשיג את כולם. 

להגיש כמה שיותר בקשות

בסופו של דבר, ככל שתגישו יותר בקשות למלגות, כך יעלו גם הסיכויים שבסופו של דבר תקבלו תשובות חיוביות לפחות למלגה אחת, אם לא יותר. לכן, ההמלצה היא להגיש כמה שיותר בקשות למלגות אשר נחשבות כרלוונטיות. 

לא להתייאש

אין מה לעשות, אבל לא כל הבקשות למלגות מתקבלות, יחד עם זאת, לימודים אקדמאיים נמשכים לפחות 3 שנים, כך שאם לא הצלחתם לקבל מלגה בסמסטר הראשון של השנה הראשונה, זה לא אומר שלא תצליחו לקבל אחת גם בהמשך הדרך – ולכן, כדאי בכל מקרה להמשיך ולנסות לשלוח בקשות וחוץ מזה גם לעקוב, כי בכל תקופת זמן יכולה לצאת עוד קרן אשר מעניקה מלגות.

כאמור, הדרך לקבלת מלגה היא לא תמיד קצרה, אבל שווה להשקיע בהגשת הבקשות, מכיוון שמספיק שתקבלו מלגה אחת והיא יכולה להקל עליכם במידה רבה (לפחות באופן זמני) את העול הכלכלי. 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו