בהסכמה נדירה: החוק למען הורים שכולים הוארך - סרוגים

בהסכמה נדירה: החוק למען הורים שכולים הוארך

מליאת הכנסת אישרה להאריך את תוקף החוק שמאפשר להורים שאיבדו ילד, להמשיך לעבוד מעבר לגיל הפרישה הרשמי. את החוק יזם בעבר ח"כ סמוטריץ', וכעת הממשלה ביקשה להאריכו

בהסכמה נדירה: החוק למען הורים שכולים הוארך
  השרה מירב כהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

מליאת הכנסת אישרה להאריך את החוק שיאפשר להורה שאיבד את ילדו והגיע לגיל הפרישה הקבוע בחוק, לא לעזוב את עבודתו למשך 4 שנים נוספות.

תוקפה של הוראת השעה שנקבעה בעבר עמד להסתיים, ובהסכמה נדירה בין קואליציה לאופוזיציה, אושר להאריך בשנתיים נוספות את תוקפו של החוק.

את החוק יזמו בשנת 2017 חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ושולי מועלם, וכעת הוא הובא להארכה נוספת ע"י השרה לשוויון חברתי, מירב כהן.

סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

בדברי ההסבר נכתב: "תכלית החוק היא לאפשר להורה שילדו נפטר לדחות את גיל פרישתו בארבע שנים מגיל הפרישה הקבוע בחוק, זאת מתוך הבנה כי המשך העבודה עשוי לסייע לאזרח הוותיק להמשיך בחיי שגרה על אף האסון שפקד אותו. החוק נקבע כהוראת שעה כדי לאפשר לבחון את יישומו והשפעתו על סוגיות הנובעות מהעסקת הורים שילדם נפטר.

בהתאם לכך המשרד לשוויון חברתי ערך מחקר מלווה לבחינת המודעות לחוק, מידת מימושו והשפעותיו בקרב הורים שילדם נפטר ובקרב מעסיקים. המחקר הורכב מסקר בקרב ההורים ומראיונות עם מעסיקים רלוונטיים. לסקר השיבו 133 הורים ו־7 מעסיקים.

עוד באותו נושא

הח"כית של מרצ הפתיעה: "חייבים לבדוק את זה"


16

"עבודה היא הרבה מעבר לפרנסה"

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן (יש עתיד) הגיבה להארכת תוקפו של החוק: "עבודה היא הרבה מעבר לפרנסה. היא מעניקה לאנשים תחושת ערך, משמעות ועניין, והדבר נכון שבעתיים למבוגרים שחוו אסון כמו אובדן של ילד."

"אנו פועלים בימים אלה, במקביל, על מנת לאפשר לכלל המבוגרים בישראל את החופש לבחור עד איזה גיל לעבוד ולעשות סוף לאפליה הגילאית הקיימת בשוק התעסוקה. באופן עקרוני, אני מאמינה שיש לפטר אנשים רק על רקע תפקודם ולא על רקע גילם"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו