אחרי 20 שנה: כנס השמיניסטים חזר - סרוגים

אחרי 20 שנה: כנס השמיניסטים חזר

אתמול התקיים בבר אילן, כנס השמיניסטים של מרכז ישיבות בני עקיבא, אחרי הפסקה של 20 שנה. מטרת הכנסת סיוע לבוגרי י"ב למצוא מסגרת לימוד לשנה הבאה

אחרי 20 שנה: כנס השמיניסטים חזר
  השמיניסטים בכנס (גילי צרפתי)

אחרי 20 שנות הפסקה חזר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא לקיים כנס לתלמידי י"ב כדי לסייע להם לבחור מסגרת לימוד לשנה הבאה. הכנס נערך תחת הכותרת 'תורת חיים, חיים שלמים' המבטאת את הקשר ההדוק והשלם בין לימוד התורה יחד עם השירות הצבאי והחיים המעשיים.

הכנס התקיים אתמול (ד') באוניברסיטת בר אילן ונפתח בדברי ברכה של נשיא האוניברסיטה הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ. במהלך הכנס שמעו השמיניסטים שיעורים מפי ר"מים וראשי ישיבות הסדר ולקחו חלק בדיון מרתק בפנאל של ראשי ישיבות בעניין חשיבותו של מסלול ההסדר, בהנחייתו של הרב זאב קרוב דובר איגוד ישיבות ההסדר.

השחקן החוזר בתשובה גולן אזולאי יחד עם צוות שחקנים העלו קטעי קישור והופעה שעסקה בדילמות של תלמידי השמינית הדתיים ובסיפור חזרתו בתשובה.

יושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן דיבר על דמות התלמיד שמוסדות מרכז יאב"ע מבקשים לגדל כמי שהתורה היא מרכז חייהם והיא זו שמובילה את פועלם בשדה המעשי, בשירות הצבאי, בהתיישבות, בהשכלה הגבוהה, בעבודה ובכל תחומי החיים. הרב דרוקמן אמר: "אתם צריכים להיות אנשים שמהווים מופת ודוגמא באישיותם ובהתנהגותם לחברה סביבכם ולעם ישראל כולו".

מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב בני נכטיילר אמר לתלמידים: "אתם זכיתם להיות המחזור שמייסד מחדש את כנסי השמיניסטים של המוסדות שלנו לאחר הפסקה של 20 שנה. אנחנו גאים בכך שתלמידינו ממשיכים במסלול ההסדר, בישיבות הגבוהות ובמכינות, לאחר שנות הישיבה התיכונית ועושים חיל בהמשך לימוד התורה שלהם על הבסיס הרחב והעמוק שרכשו במוסדותינו וגם בשירותם הצבאי בדוגמא ובמופת של חינוך, מידות וערכים".

הכנס התקיים בשיתוף עם איגוד ישיבות ההסדר בראשות המנכ"ל איתן עוזרי שאמר: מדובר בצומת דרכים משמעותי עבור השמיניסטים. אנחנו מאמינים שבישיבות ההסדר הם יממשו את האידיאל העצום של נשיאת שני הדגלים של לימוד תורה ושירות משמעותי בצבא והיום הזה נועד לתת להם היכרות מעמיקה עם המסלול וערך התורה".

הכנס נחתם במיצג של איגוד ישיבות ההסדר על הפעילות שלהם מעבר ללימוד ולשירות הצבאי ובהופעתו של הזמר אהרון רזאל – "אבל אני קבעתי את מושבי בבית המדרש".

נפתלי קנדלר מנכ"ל מוסדות אור עציון ארגן את הכנס וחברת דינר הפיקה אותו. במרכז יאב"ע סיכמו בסיפוק רב את הכנס והגדירו אותו כהצלחה גדולה. בשנה הבאה אי"ה יקיים המרכז כנס דומה גם לתלמידות השמינית באולפנות בני עקיבא.

תמונות מכנס השמיניסטים (גילי צרפתי)

IMG_6024 (Small)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו