הרבנות: יש למנות 'משגיח שבת' - סרוגים

הרבנות: יש למנות 'משגיח שבת'

השבתות בחורף נכנסות מוקדם וברבנות מרעננים את הנהלים ומזכירים כי יש לסגור את העסק שעתיים לפני כניסת השבת. משגיחים מיוחדים יוודאו את אכיפת הנוהל

author-image
הרבנות: יש למנות 'משגיח שבת'

הרבנות: יש למנות 'משגיח שבת'

כניסת השבת המוקדמת בחודשי החורף עלולה להוביל לחילול שבת במרכולים, והרבנות הראשית נערכת להילחם בתופעה.

אגף הכשרות הארצי הוציא לאחרונה מכתבי ריענון לראשי מחלקות הכשרות ברחבי הארץ, ובהם הנחיות למניעת התופעה. בין השאר יתבקשו המשגיחים לרענן עם בעלי העסקים את הנוהל לפיו על מקום כשר להיסגר לפחות שעתיים לפני כניסת השבת.

במקומות מועדים, מתבקשות מחלקות הכשרות למנות "משגיח שבת", שתפקידו יהיה לסייר בריכוזי עסקים סמוך לכניסת השבת, לדווח על עסקים שאינם סוגרים על פי הנוהל – ובמידת הצורך תישלל הכשרות מבתי עסקים מפרים.

שעתיים לפני שבת

"הרבנות עושה כל שביכולתה כדי למנוע את הנגע", מסביר ראש אגף הכשרות הארצי, הרב יעקב סבג, "אבל נדרש שיתוף פעולה גם מצד הצרכנים. כאשר מגיעים לבית העסק לקוחות זמן קצר לפי שבת, ובפרט לקוחות דתיים, הפיתוי עבור בתי העסק להפר את הנוהל ולהישאר פתוחים הוא גדול".

"צריך להבין שסגירת עסק בסוף יום עבודה אינה מסתכמת בסגירת הדלתות", מוסיף הרב סבג. "צריך לסדר סחורה, לסגור קופה ולנקות – ופעולות אלה לוקחות זמן. לכן הרבנות קבעה שעל דלתות העסק להיסגר שעתיים לפני שבת: כדי לאפשר לבעל העסק ועובדיו לסיים לבצע את הפעולות הללו ולשוב לביתו מבעוד מועד. צרכן שבוחר לערוך את קניותיו זמן קצר כל כך לפני כניסת השבת, עלול להיות אחראי לחילול שבת של בעל העסק ועובדיו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו