"צריך להיערך לווריאנט יותר מסוכן, שיהיה עמיד לחיסון" - סרוגים

"צריך להיערך לווריאנט יותר מסוכן, שיהיה עמיד לחיסון"

בוועדת החוקה בראשותו של ח"כ קריב נערך דיון על הארכת חוק הקורונה הגדול. בדיון דובר על האם להאריך את התקנות בחודשיים: "ניכנס לדיון פתוח ומעמיק", אמר היו"ר

"צריך להיערך לווריאנט יותר מסוכן, שיהיה עמיד לחיסון"
  (צילום: אבשלום שושני/ פלאש 90)

היו"ר ח"כ קריב פתח את דיון הוועדה שנועד להאריך בחודשיים את חוק הקורונה הגדול: "העיקרון שמדריך אותנו הוא שהחוק הזה חשוב במתן כלים לממשלה להתמודד, לצד ההגנה על חירויות הפרט".

(צילום: נועם מושקוביץ\דוברות הכנסת)

קריב: "אין סיבה לכבול את עצמנו"

"אנחנו יוצקים דפוסים שיקרינו על חקיקה בעתיד ויבנו תפיסה של התמודדות עם שעת חירום ולכן לא נכון לחוקקם בחופזה", אמר. "אין סיבה לכבול את עצמנו לדיון של שבוע שלא יהיה ממצה. לכן נצביע על הארכת החוק בחודשיים וניכנס לדיון פתוח ומעמיק. כל עוד הדברים ייאמרו בדרך ארץ והגינות בצורה של שיח דמוקרטי מכובד נזמין את כל קשת הדעות להישמע כאן".

שר הבריאות הורוביץ אמר בדיון כי "צריך להיערך לווריאנט יותר מסוכן, שיהיה עמיד לחיסון".

ד"ר פרייס: מדובר במגפה. אנחנו לא בדעיכה

"למי שטוען שאין מגיפה – הנתונים מראים שיש תמותה עודפת. זו מחלה קטלנית", מחדדת הד"ר שרון אלרעי-פרייס. "אנחנו לא בדעיכה. יש מאות מאומתים ביום. מספיק להתסכל על מה שקורה באירופה כדי להבין שהמגיפה עדיין חיה ובועטת והורגת מאות אלפי אנשים. אנחנו צריכים לוודא שיש בידנו את הכלים".

(צילום: דוברות הכנסת\ נועם מושקוביץ)

משתתפת בדיון התפרצה – והורחקה מהדיון

עם תחילת דבריו של שר הבריאות ניצן הורוביץ שאמר "כשיש מגיפה קשה וממיתה והיו לנו עד עכשיו יותר מ-8000…", התפרצה אחת מהמשתתפות בדיון לדבריו: "סלח לי, על איזה מגפה אתם מדברים?".

היו"ר ח"כ גלעד קריב ביקש להוציאה מידית מהדיון ואמר: "השר אל תענה, בוועדה הזאת כשאנשים רוצים לדבר הם מקבלים זכות דיבור, וזה ממש חבל כי אם היית מבקשת את זכות הדיבור ומדברת בשפה ראויה אז היינו שומעים את דברייך כפי ששמענו את דברי חברייך וחברותייך פעמים רבות. התפרצות לדברים של שר פה בוועדה לא תהיה וחבל שכפית על עצמך את ההוצאה".

צפו במקרה החריג:

בנוסף, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס עדכנה בוועדת הכלכלה כי הנתונים שנאספו ע"י המשרד מחברות הביטוח מתייחסים לחצי השנה האחרונה, שבתקופה זו טסו 2 מיליון ישראלים לחו"ל.

"האיום המרכזי לעתיד הוא ייבוא גלי תחלואה מחו"ל"

עוד אמרה בדיון הוועדה העוסק בהארכת תוקף ההגבלות בכניסה לישראל כי "האיום המרכזי לעתיד הוא ייבוא גלי תחלואה מחו"ל. המגיפה רחוקה מלהיגמר. ההערכה של גופי הבריאות בעולם שזה יימשך לפחות עד 2022. גם באירופה יש עלייה משמעותית ולמרות ששם היה כבר גל רביעי של זן דלתא. רק ע"י הבדיקות בארץ אנחנו יכולים לגלות ולזהות וריאנטים חשודים – מדינות רבות לא עושות ריצוף בדיגום וגם אם כן, הן לא בהכרח משתפים אותנו. זו האינדיקציה היחידה שלנו לזהות דבר חשוד וזה גם מה שגורם לנו להכניס מדינות לרשימה של סיכון גבוה".

(צילום: יוסי אלוני\פלאש90)

הוועדה האריכה את תוקף ההגבלות המחייבות בבדיקה את כל הנכנסים לישראל עד 13.12.21. בנוסף, בוטלה הדרישה למילוי טופס ליוצאים ממדינת ישראל כל זמן שאין ברשימת משרד הבריאות מדינות אדומות. כמו כן, הוגדל הזמן למילוי טופס כניסה לישראל – 48 שעות במקום 24 שעות.

גנס הסבירה את הסיבה לכך שמתאפשרת מעתה אף בדיקת אנטיגן ולא רק בדיקת P.C.R, "היתרון של P.C.R ברור כי היא בדיקה יותר רגישה ונותנת לזהות חולים ואם היינו יכולים, היינו נשארים רק עם זה. אבל הבעיה היא שאנשים נוסעים לחו"ל ועושים זאת מראש מחשש מוצדק שלא תהיה להם תשובה טרם חזרתם. מרביתם עושים זאת קרוב ל72 שעות והפרק הזמן הזה הוא גדול עד הטיסה. האנטיגן יותר זמין וזול ומאפשר לזהות בטווח של 24 שעות אנשים שחולים. מנתונים שבידינו מעל 95% בדיקות אנטיגן חיוביות, אומתו אחר כך גם בבדיקות P.C.R".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תפטר את בועז...
די לשחיתות | 22-11-2021 14:28
תפטר את בועז לב ואת שנון אמיר. אחראי מקצועות הרפואה במשרד הבריאות הוא גם רופא ילדים במכבי. מסדר לחברים שלו במכבי הנחות במשרד הבריאות כשיש עליהם תלונות למשרד הבריאות.