המל"ג אישר: המרכז הבינתחומי יוכר כאוניברסיטה

המל"ג אישר: המרכז הבינתחומי יוכר כאוניברסיטה

המרכז הבינתחומי בהרצליה יוכר כאוניברסיטה פרטית לא מתוקצבת, וישנה את שמו ל"אוניברסיטת רייכמן". במועצה להשכלה גבוהה אישרו את בקשת המוסד להכרה לאחר עבודת ועדה אקדמית

author-image
המל"ג אישר: הבינתחומי יוכר כאוניברסיטה
  (צילום: פלאש 90)

אוניברסיטה חדשה בישראל: המועצה להשכלה גבוהה הודיעה היום (שני) כי החליטה לאשר את בקשת המרכז הבינתחומי להכרה כאוניברסיטה פרטית ולא מתוקצבת. מדובר במוסד להשכלה גבוהה שקיבל הכרה מהמל"ג לפני כ- 25 שנה, וכיופ לומדים בו קרוב ל- 9,000 סטודנטים ישראלים ובינלאומיים במגוון תארים אקדמיים לתואר ראשון, שני ושלישי.

בחודשים האחרונים בחנה המל"ג את מתן ההכרה למוסד כאוניברסיטה באמצעות ועדה אקדמית בה פרופסורים בכירים מהארץ ומהעולם: פרופ' נחום פינגר – יו"ר, פרופ' ראובן אבי יונה, פרופ' אבישי הניק ופרופ' רוני פרידמן, אשר בחנה את הנושא ומצאה שהמרכז הבינתחומי בהרצליה עומד בסטנדרטים של אוניברסיטה מבחינת רמתו האקדמית המדעית והמחקרית, וכן מבחינת תשתיות ההוראה והמחקר.

בדיקת תפוקות המחקר של המוסד הראתה כי הוא עומד בשורה אחת עם אוניברסיטאות אחרות בארץ,  תומך בחוקרים באמצעות משאבים, תשתיות מחקר ועומס הוראה כמקובל באוניברסיטאות מחקר. עוד נאמר כי "המוסד מקדיש הן תשומת לב והן משאבים לקליטה ראויה של חברי סגל חדשים כמקובל באוניברסיטאות מחקר, ומתקיימת בו פעילות אקדמית ומחקרית במגוון תחומים בשיתופי פעולה בינלאומיים יכולת מרשימה לגיוס תרומות ותקציבי מחקר".

עוד באותו נושא

לראשונה: שיתוף פעולה אוניברסיטאי בין ישראל ומרוקו

יו"ר המל"ג, שרת החינוך ד״ר יפעת שאשא ביטון, אמרה כי "ההכרה במרכז הבינתחומי כאוניברסיטה מהווה נדבך נוסף בחיזוק ההשכלה הגבוהה בארץ. הבינתחומי הוא מוסד עם סדר יום חדשני, יצירתי עם דגשים בינלאומיים. זאת לצד תוכניות חברתיות לעידוד ההשכלה הגבוהה בקרב אוכלוסיות מגוונות. החל מיומו הראשון קידם את הסגל שלו  לרמת מחקר של אוניברסיטאות בישראל ובוגריו נקלטים במקומות מובילים במשק ובשירות הציבורי. זהו יום משמח להשכלה הגבוהה במדינת ישראל״.

יו"ר ות"ת,  פרופ' יפה זילברשץ, הוסיפה ואמרה כי היא "מקדמת בברכה כינון לראשונה בישראל של אוניברסיטה שאינה מתוקצבת. המהלך יוביל להמשך פיתוחה של מערכת אקדמית משגשגת במדינת ישראל".

צילום: עמית גירון

סגן יו"ר המל"ג, פרופ' אדו פרלמן, ציין: "המרכז הבינתחומי פעל מיום הקמתו לעידוד בינלאומיות בפעילותו האקדמית ולעידוד רב-תחומיות בהוראה ובמחקר. עידוד חברי הסגל לביצוע מחקר נעשה ע״י משאבים, תשתיות, והתאמת עומס ההוראה להישגים במחקר בדומה למקובל באוניברסיטאות המחקר בארץ. הכרת המוסד כאוניברסיטה הינה צעד מתבקש בהתחשב בהישגי המוסד בשנות קיומו ומהסטנדרטים האקדמיים הגבוהים לאורם הוא פועל. אני מברך את המוסד ביום חגו". 

שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, אמר בתגובה להכרה בבינתחומי כאוניברסיטה: "אנחנו מאמינים כי מוסדות ההשכלה המתוקצבים, המאפשרים מוביליות חברתית הם אלו שצריך לחזק כדי לאפשר הזדמנות שווה להשכלה גבוהה בקרב צעירי ישראל. יחד עם זאת, רמת ההוראה המרשימה, התפתחות המחקר, החשיבה היזמית והחיבור למרחב התעסוקתי הקיימים במרכז הבינתחומי, בהובלת פרופסור רייכמן, ראויים לכל שבח וחשוב שהמדינה תכיר בהם באופן רשמי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו