"חלק ארי של הציונות עומד בפני סכנת היכחדות" - סרוגים

"חלק ארי של הציונות עומד בפני סכנת היכחדות"

ח"כ שקד על חוק החמרת ענישה לפלישה לשטחים חקלאיים: "חקלאי ישראל מופקרים לאלימות וגניבות. משטרת ישראל אינה אוכפת את החוק הקיים והפושעים אינם חוששים ממאסר ומקנס"

author-image
"חלק ארי של הציונות עומד בפני סכנת היכחדות"
  ח"כ שקד (צילום: פלאש 90)

הצעת החוק של חברת הכנסת שקד "החמרת ענישה לפלישה לשטחים חלקאיים" הועלתה היום במליאת הכנסת לקריאה טרומית.

מטרתו של החוק להחמיר את הענישה בגין פלישה לשטח חקלאי באופן שיעלה את העבירה הזו במדרג העבירות הפליליות מ"חטא", המדרג הנמוך ביותר, ל"עוון". החמרת הענישה תייצר הרתעה ובעיקר תבהיר את האינטרס הציבורי שבחקירת מקרים כגון אלו לשם איתור העבריינים ומיצוי הדין איתם באופן שיביא למיגור התופעה.

מוצע לתקן את סעיף 494 לחוק העונשין כך שעל פלישה מכוונת של אדם או חיה לשטח חקלאי יוטלו שישה חודשי מאסר [פסקה (א)] ועל פלישת חיה שבעליה לא נקט באמצעים סבירים בכדי למונעה יוטלו שלושה חודשי מאסר וכן פעמיים הקנס הקבוע בחוק [פסקה (ב)].

טרם הקריאה עלתה חברת הכנסת שקד לבמת הכנסת ונשאה נאום: "בשנים האחרונות הגישו חקלאים רבים עשרות רבות של תלונות למשטרה בגין השגות גבול ופלישות שביצעו בעלי עדרים אחרים לשטחי המרעה הפרטיים שלהם, תוך שהם גורמים להם לנזקים אדירים. תלונות רבות נסגרו מחוסר עניין לציבור.

"וכי איזה עניין יש לו לציבור במה שנעשה עם חקלאי פשוט בצפון הרחוק? קרוב לחמישה וחצי מיליון דונם משטחי מדינת ישראל מוחזקים ונשמרים בידי החקלאות לענפיה השונים. החקלאות היא תחום ערכי, ציוני, חברתי וכלכלי ראשון במעלה, ובשנים האחרונות הענף הזה סובל מפשיעה בהיקפים חסרי תקדים שמאימים על כדאיותו הכלכלית ועל יכולת השרידות שלו.

"חקלאים רבים כיום לא טורחים להגיש תלונות למשטרה. אחרי עשרות תלונות עקרות שלא הביאו לשום מקום הם התייאשו מאיתנו, מהמדינה, ופונים ישר לארגונים ואזרחים טובים כמו ארגון השומר החדש, רגבים ועוד.

"זהו מצב לא נורמלי שכמדינה לא ניתן להשלים איתו. תופעת הפלישות החקלאיות מאיימת על שרידותם של החקלאים, מסכנת את בריאות הציבור, מעודדת עבדות מודרנית בדמות העסקת שב"חים פלשתינים בסכומים זעומים, ומסכנת את שליטתה של מדינת ישראל במיליוני דונמים של אדמות מדינה. החמרת הענישה תייצר הרתעה ובעיקר תבהיר את האינטרס הציבורי שבחקירת מקרים כגון אלו לשם איתור העבריינים ומיצוי הדין איתם באופן שיביא למיגור התופעה", אמרה שקד.

יואל זילברמן, ממקימי ארגון "השומר החדש", אמר: "חקלאים ובוקרים של ימינו הם המגן האנושי של השדות ושטחי המרעה. ללא אפשרות לאכיפה משמעותית מצד הרשויות לא נותרות להם ולסביבתם ברירה מאשר להגן על שדותיהם במו ידיהם. הגיעה השעה שמדינת ישראל תגבש פתרונות שיבטיחו את הפרנסה והביטחון של שליחיה החקלאים".

בצלאל סמורטריץ', ממקימי תנועת "רגבים", אמר:" הצעת החוק הזו היא משב רוח מרענן על פניהם המיוזעות של החקלאים. היא מלמדת אותנו שלעיתים אפשר בצעד שנראה טכני וקטן לחולל שינוי גדול".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הצעת חוק מצוינת. ציון ראוי לשבח
דוסה | 30-10-2013 21:58
הרבה יותר טוב מהצעת החוק האידיוטית של קלדרון של עיגון הצהרת העצמאות של המדינה בחוק... איזו משועממת. ואז עוד חדר איפור-נו באמת. אבל שקד אומרת דברי טעם. ואפילו בלי חדר איפור. ישר כח אפילו מדוסה שכמוני
2
השקדיה פורחת לנפתול יש קרחת
אברך | 31-10-2013 11:49
3
החלק הארי של הציונות הוא ההתחלנות.
יוסי | 31-10-2013 12:19
וזה נשאר וממשיך ביתר שאת. קהילת המסמסים למשל....