פשרה: מימון תלמידי מחו"ל תמורת שיעורים בציונות - סרוגים

פשרה: מימון תלמידי מחו"ל תמורת שיעורים בציונות

אחרי ששר החינוך ביטל את התקצוב לתלמידי ישיבות מחו"ל, הושגה פשרה, לפיה יחזור המימון ובתמורה יחויבו התלמידים בשיעורי ציונות וביקור בבסיסי צה"ל

author-image
פשרה: מימון תלמידי מחו"ל תמורת שיעורים בציונות
  למצולמים אין קשר לכתבה (פלאש90)

נמצאה פשרה בנושא מימון תלמידי ישיבות מחו"ל הלומדים בארץ.

לפני כחודש הורה שר החינוך על הפסקת התיקצוב לתלמידים הבאים מחו"ל ללמוד בישיבות בארץ. ההחלטה שפגעה בישיבות חרדיות וציוניות כאחד, גררה אחריה גל של גינויים נגד ההחלטה שפוגעת בעלייה לישראל של בוגרי התוכניות.

הבוקר (ג') מדווח הכתב הפוליטי של מעריב כי בפשרה שהושגה בין שר האוצר יאיר לפיד ובין ח"כ אלעזר שטרן מהתנועה, יוחזר התקצוב העומד על 50 מילוני שקלים בשנה הבאה, ובתמורה לכך יחוייבו התלמידים בשיעורים בנושא ציונות.

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

ח"כ שטרן אמר על ההסכם: "תקצוב תלמידי ישיבות שמגיעים לארץ מחו"ל תורם למדינה, וגורם לרבים מאותם תלמידים להשתקע בארץ, ולכן חשוב היה להגיע למתווה שממשיך את התקצוב שלהם."

על פי הדיווח במעריב, יחויב כל תלמיד שמגיע לארץ ללימודים בישיבות, להשתתף בסדרת לימודי ציונות ולקחת חלק גם בסיורים בבסיסי צה"ל, כדוגמת הנח"ל החרדי  ובאתרי מורשת קרב כמו לטרון וגבעת התחמושת. התכנית תתפרס על פני שנה ותכיל גם סדנאות בנושאי השואה, המדינה והשירות הצבאי. שטרן הקביל את התכנית למיזם 'תגלית' המביא לארץ אלפי בני נוער מחו"ל ומעודד עלייה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אנחנו נצליח לחנך מחדש את החרדים האלה
נפתלי | 29-10-2013 13:03
2
פשרה? כפיה ,חינוך מחדש רוסיה זה כאן ,
אלי | 29-10-2013 14:23