האם כך עובדים את השם? / תגובה לאיילה בן גביר - סרוגים

האם כך עובדים את השם? / תגובה לאיילה בן גביר

כאשר המעשים נגזרים מתפיסה שטחית וקטנה של המציאות ולא מתוך התורה, ורק לאחר מעשה דורשים מהתורה אישור, הופכת התורה להיות 'קישוט' נחמד. נחמד כשיש אותו, אבל אפשר להסתדר בלעדיו, זמנית כמובן

האם כך עובדים את השם? / תגובה לאיילה בן גביר
  (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

כדי שלא לשעמם את הקוראים בוויכוח הלעוס בעד ונגד עלייה להר הבית, צצות להן מפעם לפעם טענות חדשות. משהו עליו יכול הכותב (לתחושתו) להכריז: "את זה טרם קראתם, הפעם חשבתי על משהו ש'יפיל' אתכם".

עוד באותו נושא

התקדמנו בהר הבית ויש עוד לאן להתקדם


14

טענה ברוח זו כותבת איילה בן גביר במאמרה האחרון – השוטרים המלווים את העולים להר, נחמדים היום יותר מבעבר.

יפה. עבור מי ש'מורא מקדש' הסתכם אצלו בחשש מגערותיהם של השוטרים, או מקריאות גנאי של נשים מוסלמיות הנקרות בדרכם על ההר, מגיעה הבשורה: אפשר להירגע. הסירו מורא מליבכם. השוטרים אדיבים, ואפילו מוסרים לעולים שמות לתפילה.

בשולי הדברים מוסיפה הכותבת טענה נוספת: העלייה משפיעה על רבנים שיעסקו בסוגיא, ויגיעו למסקנה המתבקשת שראוי ורצוי להצטרף לעליה להר.

ואני תמה, האם כך עובדים את השם, האם כך מקיימים מצוות? האם ראוי לקבוע עובדות בשטח לפי ראות עינינו, כדי 'למשוך' רבנים לתת הסכמה?

עוד באותו נושא

כהנא לטיבי: "הדבר האחרון שמעניין אותך זה הר הבית"


26

ישאל השואל, מה הבעיה? אם בסופו של דבר קיבל המהלך הסכמה והתברר שהמעשה ראוי ורצוי, הרי זה משובח.

כאשר המעשים נגזרים מתפיסה שטחית וקטנה של המציאות ולא מתוך התורה, ורק לאחר מעשה דורשים מהתורה אישור, הופכת התורה להיות 'קישוט' נחמד. נחמד כשיש אותו, אבל אפשר להסתדר בלעדיו, זמנית כמובן.

הרי אנחנו בסך הכול 'צעד לפני' הרבנים שעדיין לא למדו מספיק, ובקרוב יגיעו למסקנה הנכונה, המסקנה שלנו.

עוד באותו נושא

השר ממרצ: "אני מתנגד לתפילת יהודים בהר הבית"


24

הגאון הרב ליאור מתיר עלייה להר הבית? מצוין, נעלה בהמונינו. רגע, הוא מדגיש שלנשים אין כל היתר לעלות? טוב, נעלה בכל זאת, וככל שיעלו יותר נשים, גם דעה זו תשתנה אצל הרבנים. אם לא אצל הרב ליאור, נמצא לנו רב אחר.

השם ישמרנו מגישה שכזו, ביחס לכל מצווה והלכה שתהיה, כל שכן בנושא החשוב של מורא מקדש.

=======

יואל מאייר הוא איש הייטק ותושב ירושלים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
מסכים. הקטע הוא...
פנה | 02-08-2021 12:38
מסכים. הקטע הוא שיש הוכחות חד משמעיות שרוב הרבנים, ובתוכם כמעט כל הרבנים הראשיים ועוד הרבה הרבה גדולים- אוסרים. ללא סיוג, ללא יוצא מן הכלל. וזאת אחרי לימוד יסודי, ואחרי שהתברר מצב הר הבית בשנות ה2000 (למי שטוען שבמאה הקודמת היה שונה...). גם חלק מהרבנים שמוזכרים להיתר (כמו הרציה והרב שפירא) כנראה אסרו, כפי שטוענים רוב תלמידיהם בראיות הרבה יותר רציניות ומשכנעות (ולא סיפורי החתולה של דודה שלי שמעה את הרב פלוני ששמע מהרב שפירא שהוא חשב ככה). רוב מוחלט של אוסרים באיסור תורה!! אם בזה כל אחד עושה כאוות נפשו אז אל תתפלאו שכל אחד פוסק לעצמו בכל תחום!!!!!!!! הזוי שדווקא בתחום הזה מרגישים חופש פסיקה בצורה כל כך נאורה, נגד הרוב, מה שאין כן בכל תחום אחר.
אז למה...
נתנאל | 03-08-2021 13:03
אז למה להקשיב לרבנים?
צר לי,...
עולה להר 15 שנה בטהרה | 02-08-2021 22:57
צר לי, אבל הרבנים הראשיים וגם הרבה גדולים אחרים לא למדו באופן יסודי את נושא ההר והמקדש. הם בקיאים בתחומים אחרים בהלכה אבל לא בנושא מקומו של המקדש בהר הבית. רוב הרבנים שכן למדו באופן יסודי דוקא עולים להר!!!! ולהזכירך, לפני 80 שנה רוב הרבנים הגדולים אמרו לא לעלות בשום אופן לארץ ישראל והיהודים נשארו באירופה ומתו בשואה. אז זה שהרבה רבנים גדולים אומרים משהו לא בהכרח אומר שהם צודקים.
2
נו שויין ...
נתי | 02-08-2021 14:49
נו שויין
3
חיים באשליות ,תשאלו...
דרך אגב | 02-08-2021 16:30
חיים באשליות ,תשאלו את דון קישוט
4
סרוג להגנת סרוגים...
בוש לסרוגים ממשלת זדון | 02-08-2021 17:39
סרוג להגנת סרוגים בממשלת זדון ושמד.
5
ישר כח יואל...
יוהנתן הילזנראת | 02-08-2021 18:24
ישר כח יואל מאייר , הפכו את העליה להר הבית מעליה לבית הגדול והנורא שנקרא עליו שמו של הקבה לפעולה פוליטית למען קריאת תיגר על הערבים.
6
חשבתי שנעשה ונשמע...
עולה כל יום במורא | 02-08-2021 18:39
חשבתי שנעשה ונשמע זה משהו קדום. אולי אתה חולק על כך שצריך לעשות קודם?
7
ואני חשבתי שרוב...
יוני | 02-08-2021 19:17
ואני חשבתי שרוב ההלכה התפתחה מעולם השותים בו אנשים עוררו את הרב להכריע בנושא מסויים.
8
מי שעלה להר...
אל תהרסו את דגל המדינה | 02-08-2021 20:26
מי שעלה להר הבית עבר על האיסור אין מישהוא שיודע איפה נמצא קודש הקודשים היום וכיפה'לה חושב שהוא יודע הכל אפילו איפה קודש הקדשים נמצא ולכן הוא הסכים שתתאפשר עליה להר הבית לפי ההלכה חוץ מלאנשי הביטחון אין רשות לעלות לשם
מי שטורח...
יפה | 02-08-2021 22:49
מי שטורח באמת ללמוד יודע טוב מאד איפה עמד קודש הקודשים ואיפה המקדש ואיפה מותר לעלות לאחר טבילה במקווה ולאיפה לא. יש הרבה רבנים גדולים מאד שלמדו את הנושא ועולים לפי ההלכה. חבל שאתה מזלזל בתלמידי חכמים ומוטב שתתחיל ללמוד ולהכיר לפני שאתה מחליט שכולם לא יודעים רק בגלל שאתה לא טרחת ללמוד
9
חזק וברוך יואל!! ירבו כמותך
יוני | 02-08-2021 20:57
.
10
כמה שטחי...
אה | 02-08-2021 21:10
כמה שטחי כמה רפורמי כמה מכחיש מצוות המקדש. כמה תלמיד ירבעם בן נבט.
11
דברים חשובים ביותר!
אלרועי | 03-08-2021 7:30
אנשים שמנפנפים יומם ולילה וצורחים בגרון ניחר הרב דב ליאור הרב דב ליאור - בסופו של דבר רומסים ברגל גסה את הוראתו של הרב דב ליאור.
12
בלשון הגמרא
עמדין | 03-08-2021 16:18
בלשון הגמרא קוראים לטענתך בתר דעבדין מתמלכין ,האם הגברת היא אשתו של בן גביר?חבל, יהודי טוב וחכם אבל שוטה לדבר אחד
13
אתה טועה הרבנים קראו לעלות לפני שעלו בהמונינו
דתי ירושלמי | 04-08-2021 22:15
אני מחזיק במכתב רבנים שפורסם מלפני 8 שנים הרקוראים לעלות להר הבית אני סמוך ןבטוח שהם קראו לעלות להר הבית הרבה לפני הרב דב ליאור הרב אליעזר רבינוביץ הר אליקים לבנון הרב צפניה דרורי הרב ישראל אריאל הרב ראם הכהן הרב דודקביץ וזו רשימה חלקית . ואולי מעל כולם הרב גורן . כהייטקיסט אתה בעד קידמה וטכולוגיה יש גם קידמה רוחנית ואנשים עולים בטהרה ואחרי לימוד ארוך יודעים איפה מותר להלך זה מורא מקדש ואם בכל זאת יש אנשים העולים שלא מתוך התקדמות רוחנית על זה אמר איש חשוב אחרי המעשים נמשכים הלבבות חזור לך לקוד אולי בזה אתה יותר טוב