חוק הדיינים אושר בוועדה. יעלה מחר לאישור סופי - סרוגים

חוק הדיינים אושר בוועדה. יעלה מחר לאישור סופי

ברוב של 6 מולו 3, אישרה ועדת החוקה לקריאה שנייה ושלישית את חוק הדיינים המוסיף עוד 2 נציגים - שר וטוענת רבנית. היו"ר קריב: "מקווה שבחירת הדיינים תיעשה על-פי התאמתם לתפקיד ויכולתם לשרת את הציבור על כל גווניו"

חוק הדיינים אושר בוועדה. יעלה מחר לאישור סופי
  צילום: (דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

ועדת החוקה, אישרה היום (ג') לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק הדיינים (תיקון מס' 29). לפי הצעת החוק שאושרה בנוסח המעודכן שהציע היו"ר ח"כ קריב, בוועדה יהיו 13 חברים: שני הרבנים הראשיים לישראל; שני דיינים של בית הדין הרבני הגדול, שייבחר חבר דייניו לשלוש שנים.

עוד באותו נושא

תיקון חוק הדיינים: על מה כל המהומה?


25

עוד נציג לממשלה, עוד טוענת רבנית

לפי התיקון שאושר, לממשלה יהיו 3 נציגים בוועדה (במקום שניים כיום): שר המשפטים (שהממשלה רשאית, בהסכמתו, למנות שר אחר במקומו), השר לשירותי דת, וחבר אחר של הממשלה שייבחר על ידה; שני עורכי דין, שייבחרו על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לשלוש שנים; לפי התיקון שאושר, יכהנו בוועדה שתי טוענות רבניות (במקום טוענת רבנית אחת כיום), שייבחרו האחת על ידי שר המשפטים והשנייה על ידי השר לשירותי דת, תוך שלושה חודשים ממועד כינון ממשלה חדשה.

בנוסח החוק נקבעו הוראות מעבר שונות, בין היתר, גם הוראה הקובעת כי תקופת כהונתה של הטוענת הרבנית שמונתה לפני כניסתו לתוקף של חוק זה, תסתיים בתוך שנה מיום התחילה של החוק. עם תום כהונתה ימנה השר לשירותי דת טוענת רבנית במקומה.

6 ח"כים תמכו בחוק: היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה) והח"כים סימון דוידסון (יש עתיד), בני בגין, צביקה האוזר, מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה), גבי לסקי (מרצ)

3 ח"כים התנגדו: אורי מקלב (יהדות התורה), שמחה רוטמן (הציונות הדתית)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ככה נראית שחיתות רפורמית ואנרכיה
יהודי | 13-07-2021 21:00
בושה למדינה יהודית גאווה לגויים בזכות כהנא דוברמן ובנט