חוק הקנביס: חופש הצבעה ב'בית היהודי' - סרוגים

חוק הקנביס: חופש הצבעה ב'בית היהודי'

הצעת החוק שיזם ח"כ משה פייגלין עולה היום לדיון בועדת השרים לחקיקה ןשרי הבית היהודי יצביעו כרצונם. על פי הצעת החוק, כל רופא מומחה או רופא משפחה יוכל לרשום לחולים שימשו בקנביס לצרכים רפואיים

author-image
חוק הקנביס: חופש הצבעה ב'בית היהודי'
  קנביס. חופש הצבעה בבית היהודי (צילום: פלאש 90)

חברי הבית היהודי יצביעו כרצונם על חוק הקנביס. כך החליט יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט. בנט נתן נתן חופש הצבעה לשריו בנושא החוק שיזם ח"כ משה פייגלין.

על פי הצעת החוק, כל רופא מומחה או רופא משפחה יוכל לרשום לחולים שימשו בקנביס לצרכים רפואיים. הצעת החוק קובעת עי  "המנהל ייתן לאדם רישיון לגידול, החזקה ושימוש בצמח הקנבוס, במינון שקבע לו רופא מומחה או רופא משפחה, וזאת ולא יאוחר מ-10 ימים מיום הגשת הבקשה".

בהסבר להצעה, כתב פייגלין: "הנוהל לקבלת ההיתר הוא מורכב וארוך וחולים רבים נענים בשלילה, למרות ההמלצות המנומקות של הרופא המומחה בתחום".

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

לדברי פייגלין, "המצב שבו חולה זקוק לטיפול שלדעת רופאו הוא נכון וטוב, והוא לא מקבל רישיון רק משום שמחלה מסוימת לא נכנסה לקריטריונים של משרד הבריאות, על אף שלדעת הרופא השימוש בקנבוס יכול להועיל, הוא מצב בלתי סביר בעליל שנוגד את הזכות והחובה של כל אדם לעשות הכל כדי לשמור על בריאותו. פגיעה זו בזכות יסוד של עשרות ואולי מאות אלפי אנשים, הנזקקים לקנבוס לצרכים רפואיים, גורמת להפללתם של אזרחים נורמטיביים שכל חטאם הוא רצונם להקל את סבלם"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חבל ששוב מרחו את החולים שזקוקים לתרופה שלהם...
טל | 20-10-2013 17:20