י"א בחשון: תפילת ילדים המונית בקבר רחל - סרוגים

י"א בחשון: תפילת ילדים המונית בקבר רחל

כ-25,000 ילדים מתנועת 'מבראשית' מכל רחבי הארץ השתתפו בתפילת ילדים המונית בקבר רחל יחד עם הרב חיים דרוקמן וראש המועצה דוידי פרל

י"א בחשון: תפילת ילדים המונית בקבר רחל
  הרב דרוקמן והילדים בקבר רחל (גרשון אילינסון)

מאות ילדים מגוש-עציון והוריהם הגיעו לקבר רחל לתפילה המונית ביום פטירתה של רחל אמנו. הילדים תלמידי בית הספר "כרמי יהודה", הגיעו לציון הקבר ושם נשאו תפילה יחד עם הרב חיים דרוקמן ודוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון.

תנועת "מבראשית" מקיימת מזה 8 שנים תפילות ילדים המוניות, ולראשונה התקיימה התפילה בקבר רחל אמנו-ביום פטירתה.

אל תלמידי גוש עציון הצטרפו עשרות אלפי ילדים שהתכנסו בכ-160 מוקדי תפילה מכל רחבי הארץ, דרך שידור מיוחד שהועבר מקבר רחל "ברשת מורשת" של קול ישראל. דפים עם סדר התפילה הופצו מבעוד מועד בבתי-ספר ברחבי הארץ ובשעה היעודה הצטרפו כולם לתפילת הילדים מקבר רחל.

בראש המתפללים עמד ראש ישיבת 'אור עציון' הרב חיים דרוקמן במהלכה קראו הילדים תהילים, למדו מדרשים על דמותה של רחל אמנו, ונשאו תפילה לרפואת החולים ונשאו תפילה לבקשת  גשמי ברכה.

תפילת הילדים (גרשון אילינסון)

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

הרב דרוקמן הדגיש בפני הילדים את דמותה של רחל אמנו שהייתה מסורה לעם ישראל, וסיפר להם על יעקב אבינו שקבר אותה בדרך בית לחם מפני שראה ברוח הקודש כי צפויים ישראל לצאת לגלות, וכך יוכלו לעבור על קברה ולהתפלל.

עוד ציין הרב דרוקמן כי רחל אמנו היא הראויה להתפלל לפני הקב"ה על בני ישראל היוצאים לגלות, ולבקש עליהם רחמים, ואף זכתה להבטחתו של הקב"ה "מנעי קולך מבכי ועינייך מדמעה כי יש שכר לפעולתך ושבו מארץ אויב". הרב גם הוסיף כי "תפילתם של ילדים בוקעת את כל הרקיעים ומגיעה עד לכיסא הכבוד".

אפרים גרינפלד, חבר הנהלת תנועת "מבראשית:  "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם המועצה האזורית גוש- עציון שכן אין מקום מתאים יותר לקיים את התפילה מאשר גוש עציון, עמותת מבראשית ממשיכה לקיים מפעלים חינוכיים להורים וילדים מכל רבדי החברה הישראלית לחיזוק היהדות, הציונות, והתא המשפחתי".

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש- עציון, ברך את הילדים המשתתפים בתפילה והוסיף: "שתפילתם חשובה ורצויה מאוד לפני הקב"ה. מדובר בחוויה עוצמתית והיה מדהים לראות כל כך הרבה ילדים מתפללים יחד בדביקות,  ואנו יודעים מה כוחה של תפילת ילדים.

פרל ציין כי, "אנו מובילים מהלך של הסדרת מעמד מתחם הקבר, ולספחו באופן רשמי לגוש עציון. זו תהיה זכות גדולה עבור המועצה האזורית גוש -עציון לתחזק את הציון של רחל אמנו לרווחת המתפללים, ולזכות כל עם ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו