ריבלין ברומניה: "לישראל לא רק הזכות, אלא החובה להגן על עצמה"

ריבלין ברומניה: "לישראל לא רק הזכות, אלא החובה להגן על עצמה"

נשיא המדינה התקבל בבוקרשט בטקס קבלת פנים ממלכתי, ואחריו קיים פגישת עבודה מדינית עם נשיא רומניה. בדבריו אמר כי "לישראל לא רק הזכות, אלא החובה להגן על אזרחיה מארגוני טרור והנהגה שקוראת בגלוי להכחדתנו"

"לישראל לא רק הזכות, אלא החובה להגן על עצמה"
  (צילום: מארק ניימן\לע"מ)

נשיא המדינה ראובןרובי) ריבלין החל הבוקר (שלישי) את ביקורו הממלכתי ברומניה, שם התקבל על ידי משמר כבוד בטקס קבלת פנים ממלכתי בארמון הנשיאות שבבירה בוקרשט. לאחר הטקס קיים הנשיא פגישה מדינית עם נשיא רומניה קלאוס יוהאניס, שבסיומה נשאו השניים הצהרות משותפות לתקשורת.

"ישראל ורומניה הן שותפות אסטרטגיות, בעלות ברית וחברות. הקשרים העמוקים ביננו מבוססים על העבר שאנו חולקים, ועל עתידנו המשותף" אמר ריבלין. "הקהילה היהודית ברומניה תרמה רבות לתרבות היהודית, לפיתוח הכלכלה הרומנית ולהקמתה וצמיחתה של מדינת ישראל. העובדה שרומניה היא המדינה היחידה מהגוש הקומוניסטי שמעולם לא ניתקה את קשריה עם ישראל משקפת את הקשרים האיתנים בין מדינותינו".

קבלת הפנים לנשיא בבוקרשט (צילום: מארק ניימן\לע"מ)

עוד הוסיף כי ההיסטוריה ובה תקופת השואה לא ישכחו לעולם, והוסיף עד כמה חשובה מחויבות ההנהגה הרומנית לאורך השנים, למאבק בלתי מתפשר באנטישמיות. "אנו מלאי הערכה אל הצעדים שנקטה רומניה כדי להפוך את ההבטחה ״לעולם לא עוד"- למציאות" אמר. "בין צעדים אלה גם ההחלטה לבנות מוזיאון להיסטוריה יהודית ולזכרון שואה, התפקיד המרכזי שמילאת אדוני הנשיא, באימוץ הגדרת האנטישמיות – IHRA והשתתפותך בפסגת המנהיגים לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ-בירקנאו בירושלים".

"כמו שאתה יודע, ישראל מתמודדת עם איומים מתמידים מאיראן ושלוחותיה בעזה ובלבנון. לישראל לא רק הזכות, אלא החובה להגן על אזרחיה מארגוני טרור ומהנהגה שקוראת בגלוי להכחדתנו", הדגיש הנשיא בדבריו והתייחס לקשרי הידידות החמים בין המדינות וחשיבות שיתוף הפעולה בשלל תחומים כמו גם שיתוף הפעולה הצבאי: "כשאנחנו עובדים יחד לשימור לקחי העבר, אנו גם עובדים יחד לבניית עתיד משגשג ובטוח. אני מאמין שלשיתוף הפעולה בין ישראל לרומניה יש פוטנציאל נפלא עבור המדינות שלנו, עבור אזרחינו, ועבור האזור כולו".

(צילום: מארק ניימן\לע"מ)

בסיכום דבריו ריבלין הודה לרומניה גם על תמיכתה בישראל בזירה הבינלאומית: "אדוני הנשיא, בהזדמנות זו אני מבקש גם להודות לך על התמיכה שמעניקה רומניה לישראל באיחוד האירופי. רבים מהפרויקטים המשותפים היעילים ביותר שלנו מתקיימים במסגרות השונות של האיחוד האירופי ואנחנו מעריכים את תמיכתכם המתמשכת בהשתתפותנו בתוכניות האיחוד האירופי כמו Horizon".

יוהאניס אמר לריבלין בתגובה כי: ״תענוג גדול עבורי לארח היום את נשיא מדינת ישראל מר ראובן ריבלין, מדינה עימה אנחנו חוגגים 73 שנות יחסים דיפלומטים רצופים, אותם אנו חוגגים ב-11 ביוני. קשרים מיוחדים, מוצקים, והיסטוריים. ארצנו ממשיכה במאמצים לשימור הזיכרון ומלחמה באנטישמיות, ומהווה מודל להתמודדות עימה. שוחחנו על כך שממשלת רומניה אימצה את היוזמה הלאומית הראשונה למניעה ולמאבק באנטישמיות, שנאה, וקיצוניות. היום חשוב שלכל המדינות יהיו את המנגונונים והכלים כדי למנוע את התופעות האלה, שמשפיעות לרעה על החברות שלנו, ולמרבה הצער התגברו.״

עוד הוסיף נשיא רומניה: ״רומניה מאמינה כי לישראלים ולפסלטינים יש זכות לחיות בשלום וביטחון, ופועלת יחד עם כל השותפים הבינלאומיים בכדי לקדם את פתרון שתי המדינות במסגרת פרמרטים שנקבעו במסגרת החוק הבינלאומי.״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו