מיקי זוהר: "אין מקום לשיח אלים, אם צריך להיאבק מהאופוזיציה נעשה זאת בכבוד"

מיקי זוהר: "אין מקום לשיח אלים, אם צריך להיאבק מהאופוזיציה נעשה זאת בכבוד"

לאחר שישראל כ"ץ תמך בדברי ראש השב"כ נדב ארגמן שביקש להרגיע את הרוחות, כתב הבוקר יו"ר סיעת הליכוד חה"כ מיקי זוהר כי "אין מקום לשיח אלים. בלי כבוד הדדי לא נגיע לשום מקום"

author-image
"אין מקום לשיח אלים, נאבק בכבוד מהאופוזיציה"
  (צילום: אולביה פיטוסי/ פלאש 90)

בעקבות השיח המתלהם על ממשלת השינוי, יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר מבקש להרגיע את הרוחות וכתב הבוקר (ראשון) כי "אין מקום לשיח אלים ‏לא משמאל ולא מימין. בלי כבוד הדדי ושיח תרבותי לא נגיע לשום מקום. אם צריך להאבק מהאופוזיציה, נעשה זאת בכבוד ובגאווה ובע"ה נשוב במהרה להנהגת המדינה בזכות תמיכת הציבור".

כבר ביום רביעי האחרון, כתב יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר: "‏יש לומר גם את המובן מאליו: אין מקום לשיח אלים ובוודאי שלא לאיומים כנגד נבחרי-ציבור ומשפחותיהם מימין ומשמאל, דתיים וחילונים. ביקורת ומחאות פוליטיות – כן. אלימות ואיומים נגד נבחרי ציבור ומשפחותיהם – ממש לא".

עוד באותו נושא

הרב דרוקמן: "הסתה קיימת בדמיון של אלה שאומרים כך"


32

אמש (שבת), הזהיר נדב ארגמן, ראש השב"כ מהשיח הנוכחי. בהודעה חריגה שיצאה מטעמו, אומר נדב ארגמן: "מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי. זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות."

"זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית."

"כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש."

"לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ, יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם – מוטלת אחריות כבדה בימים אלה."

גם שר האוצר, ח"כ ישראל כץ מהליכוד, תמך אמש בדבריו: "אני מצטרף לקריאתו של ראש השב״כ נדב ארגמן שמזהיר מפני ״השיח המסית שעלול להגיע לכדי פגיעה בנפש״. ניתן לקיים ויכוח נוקב מבלי לחצות קוים מסוכנים. על כולנו מוטלת האחריות לנהוג בדרך זו."

שר הביטחון בני גנץ אמר בעקבות הודעת ראש השב"כ: "כפי שאמרתי בשבוע שעבר- למנהיגי הציבור יש אחריות מיוחדת ונראה בימים האחרונים שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר. מי שמנסה לשלול לגיטימיות של מהלכים דמוקרטיים בסיסיים ומצית את אש ההסתה, נושא גם באחריות ואני קורא לכל אחת ואחד, להימנע מכל גילוי אלימות. זו העת, שכלל מנהיגי הציבור יצאו בפומבי ובאופן נחרץ ואקטיבי נגד אלימות בכלל ועל רקע פוליטי בפרט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הרבה מים יזרמו עד שנשכח את סגנונו של זוהר
דב | 06-06-2021 8:54
טוב שמיקי זוהר מנסה לשנות את הסגנון הגס והאלים בו נקט בעבר ולהפגין דרך ארץ. תמשיך ככה אולי בסוף נתרגל אלייך.
2
התשובה היחידה נגד...
שירה | 06-06-2021 9:11
התשובה היחידה נגד בנט היא הגשת תביעה כנגדו בבית משפט האג על פשעי מלחמה בהיותו אז חייל בסיירת מטכל. היועץ המשפטי לממשלה השיב שאין בעיה משפטית בכך ותומכים בהגשות תביעות מסוג אילו מפלגת מרץ שהיא חברה בקוהליציה של ממשלת השינאה. לא צריכים לגמגם, עם בנט לאחר בגידתו במצביעיו לצרכיו האישיים הכל מותר כולל תביעתו בהאג בלי להסס או להתבייש. מדובר בממשלה גנובה שאולי חוקית בבחינת החוק אך רקובה ביסודה בבחינת מוסרית. ובשל כך , גם ניתן אם כן לפעול כנגדה גם בכלים לא מוסריים. לא לגמגם !!! עם נבל תתנבל !!!!!!! לפעול בכל הדרכים החוקיים והדמוקטיים לפעול להפלתה בלי היסוס !!! דורשים מבן גביר וסמוטריץ להיות בחיץ המחאה נגד בנט ובאופן אקטיבי. עליהם להגיש תביעה אישית נגד בנט או להתנות הגשת תביעה בכך שהממשלה החדשה תקבל החלטה וחוק שכל מי שיתמוך מעתה בהית משפט האג ייחשב כבוגד המדינה. או חוק באץרוח זה או הגשה בפועל לתביעה נגד בנט וגנץ בהאג !!! סמוטריץ ובן גביר תתחילו כבר לעבוד באופן מסודר ואסרטיבי לקבלת תוצאות פוליטיות מיידיות !
/ לפני שאת...
אני 2- צאצאית רבי יעקב שמשון פלפל ור' ברוך כהנא דיין צפת; עליה 1817-1844 למיניינם. | 06-06-2021 14:55
/ לפני שאת כותבת שטויות א. מי שהגיש בקשה להאג זה לא מפלגות ציוניות. אלא הרשות/ חמאס. ב. התביעה היא לגבי צוק איתן וממנו הלאה; לא מה שהיה לפני עשרים שנה ומעלה. הייעוץ שלך הוא מבית אחיתופל. את רוצה להאשים כמו גם לפתוח פתח גם אם תיאורטי, לשפוט את בני החובש הפלוגתי של גבעתי וכל חבריו הלוחמים: שנלחמו עבורך בצוק איתן . אולי תישפטי גם את בעלי שלחם בשבילך ומשפחתך; בגזרה הסורית במלחמת לבנון הראשונה?? כמו בנט?? ג.התביעות הן נגד קובעי מדיניות בצבא ובממשלה ולא נגד קצינים וחיילים זוטרים כבנט ( שלא השתתף בצוק איתן).
3
תפנים מיקי כן...
גוזף | 06-06-2021 11:17
תפנים מיקי כן אתה באופוזיציה .די תרגיעו את הענינים רסקתם את המדינה פלגתם את העם כן לדו קיום .חתרתם להקים ממשלה עם מנסור עבאס מה ההאשמות שלכם והטענות נגד ממשלת השינוי .די בכפי