טקס חלוקת תארים בסימן 30 שנה למבצע שלמה - סרוגים

טקס חלוקת תארים בסימן 30 שנה למבצע שלמה

בטקס חלוקת תארים שנערך בסימן עליית העדה סיפר גאשו בריהון, בוגר המרכז האקדמי לב, על החלום כילד להגיע לירושלים והדרך שעבר עד ההשתלבות במערך הטכנולוגי של משטרת ישראל

author-image
טקס חלוקת תארים בסימן 30 שנה למבצע שלמה
  (צילום: אבי חיון)

טקס חלוקת תארים לגברים במקצועות ההנדסה במרכז האקדמי לב נערך השבוע בסימן 30 שנה למבצע שלמה. באירוע השתתפו כ 200 בוגרים ובני משפחותיהם, נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק, הרקטור פרופ' קנט הוכברג, הרב יוסף צבי רימון, יו"ר חבר הנאמנים דב רובין וגאשו בריהון, בוגר המחזורים הראשונים של התכנית לשילוב יהודי אתיופיה במרכז האקדמי לב וכיום מפתח תכנה במשטרה.

המרכז האקדמי לב היה המוסד האקדמי הראשון בארץ שהפעיל תכנית ייעודית לשילוב העדה. לאור הצלחתה וההבנה כי האקדמיה היא המפתח המרכזי לשילוב אוכלוסיות בחברה, האוניברסיטאות והמכללות הקימו גם הן תכניות דומות ובליווי המדינה. 

"הכמיהה לארץ ישראל היתה מושרשת בנו עמוק", מספר גאשו בריהון. "אבא שלי היה מספר לי שיבוא יום ונצא למסע לירושלים ואני צריך להיות ערוך  לכך. כילד, כל פעם שראיתי מטוס הייתי מנופף אליו וקורא לו שיקח אותי לירושלים. זכיתי להגשים את החלום ולהקים פה בית ומשפחה פה בארץ ישראל. ישנם כמה ציוני דרך מרכזיים בקליטה שלי בארץ ואחד מהם היא העובדה שלמדתי כאן הנדסת מחשבים. זכיתי לחבר בין תורה ועבודה יחד ולמדתי ממיטב המרצים שהטמיעו בי יכולות של התמדה ונחישות".

"במהלך לימודי נפגשתי עם תורם שהעמיד לרשותי מלגה נדיבה שאפשרה לי להקדיש את כל כולי ללימודים בבית המדרש ובמסלול האקדמי" סיפר. שאלתי אותו, מדוע אתה משקיע בי? הוא ענה לי משפט שמלווה אותי עד היום – אם אשקיע בך, אתה תשקיע ותטפח את הדורות הבאים. כיום יש לי את הזכות להיות חלק חיוני במערך הטכנולוגי של משטרת ישראל. בשנים האחרונות הייתי שותף להקמת מערכות תוכנה רבות לצרכיה השונים של המשטרה וזוהי זכות גדולה עבורי לעמוד כאן ולדבר בפני הבוגרים החדשים".

התכנית לשילוב העדה האתיופית באקדמיה הוקמה על ידי ראובן סורקיס, שכיהן כסגן נשיא המרכז האקדמי לב. "האקדמיה היא הדרך לשלב אוכלוסיות בחברה," אומר פרופ' חיים סוקניק נשיא המרכז האקדמי לב. "היא זו המשפיעה על ההשתלבות בשוק העבודה ומקנה את היכולת למוביליות חברתית. ראובן זיהה זאת ופעל בכל כוחו לגיוס תקציבים ותרומות על מנת שיהיו כאן סטודנטים יוצאי אתיופיה וחרדים, וכן שיתאפשר להם להקדיש את מלוא זמנם ללימודיהם ולא להיות טרודים בצרכי פרנסה. אירוע זה הוא הזדמנות להודות לו בשם המוסד ובשם הבוגרים". 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו