יש רוב: הרשימה המשותפת מבקשת להחליף את לוין - סרוגים

יש רוב: הרשימה המשותפת מבקשת להחליף את לוין

חברי הרשימה המשותפת הצטרפו לבקשת המפלגות להחליף את יו"ר הכנסת יריב לוין, כשבכך הובטח רוב של 66 ח"כים לבקשה. בליכוד זעמו: "כבר בנט ולפיד נשענים על המשותפת"

author-image
יש רוב: הרשימה המשותפת מבקשת להחליף את לוין
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

חברי הרשימה המשותפת הצטרפו היום (חמישי) לדרישת מפלגות "גוש השינוי" להחליף את יו"ר הכנסת יריב לוין, זאת במטרה לזרז את השבעת הממשלה של בנט ולפיד. בכך עלו מספר המבקשים ל-66 ח"כים, המבטיח רוב אחרי שניר אורבך מימינה הסיר את חתימתו מוקדם יותר היום.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן הסבירה לאחר מכן כי "אנחנו רוצים להיפטר מיריב לוין כיו״ר הכנסת. הפטרות מהאדון נתניהו צריכה להיות הפטרות מהדרך והפוליטיקה שלו, לכן יחד איתו נפטרים גם מכל משרתיו. ויפה שעה אחת קודם". במקביל, ביש עתיד הבהירו כי פניית הרשימה המשותפת "לא תואמה איתנו, ולא הכרנו את המכתב עד שפורסם בתקשורת".

מפלגות הימין יסכימו?

כעת השאלה העולה היא האם ימינה ותקווה חדשה יסכימו למהלך. בעבר מפלגות הימין כבר הסתמכו על הרשימה המשותפת בהצבעות לכנסת, כשהמקרה המפורסם ביותר של השנים האחרונות הוא התמיכה של המפלגות הערביות בפיזור הכנסת ה-21 אחרי בחירות אפריל 2019. עם זאת, בשתי המפלגות התנגדו להקמת ממשלה בהסתמכות על המשותפת – כך שייתכן שבנט וסער יתנגדו למהלך.

כצפוי, בליכוד זעמו על החלטת הרשימה המשותפת וקראו לימינה ותקווה חדשה להתנגד להישענות על המפלגות הערביות לצורך המהלך. "הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו״ר הכנסת מהימין" נמסר. לטענתם, "מדובר בהוכחה ניצחת לשיתוף פעולה מלא-מלא של הרשימה המשותפת עם ממשלת השמאל של לפיד ובנט". לפיד עצמו סגר אישית עם ראשי המשותפת את שיתוף הפעולה והדיל ביניהם".

עוד באותו נושא

למה החלפת יו"ר הכנסת קריטית לממשלת בנט-לפיד?


3

"עוד לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו ״עלה ידי״ ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת. הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה" הוסיפו וטענו בליכוד, ופנו למפלגות הימין: "גדעון סער, שרן השכל, זאב אלקין, חברי ״תקווה חדשה״ וחברי ״ימינה״ – התחייבתם לא להישען בשום אופן על המשותפת! עימדו בהתחייבות שלכם ותמשכו עכשיו את החתימות שלכם. אם לא תעשו זאת יהיה ברור לכולם שגם אתם סגרתם דיל עם המשותפת כחלק בלתי נפרד מהממשלה שלכם".

זמן קצר לאחר מכן, גורמים בימינה אמרו כי אכן לא יקדימו את החלפתו של לוין כעת. לדבריהם, "נחליף את יו"ר הכנסת במעמד השבעת הממשלה, לא נסתמך על קולות המשותפת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
אחלה רוב עודה...
דני | 03-06-2021 16:04
אחלה רוב עודה בנט שחדה שקד טיבי כהנה הם לא מבינים לאן הם הדרדרו לא שהם רוצים אבל זאת המציאות
חחח זה...
דנית | 03-06-2021 17:46
חחח זה הרוב שביבי חלם עליו ועכשיו ביבי החמוץ מילל כמו חתול
2
הגיוני וזה לא...
הגיוני | 03-06-2021 16:08
הגיוני וזה לא אותו דבר כמו תמיכה לממשלה. זה רק להחלפת יור וזה הגיוני
3
לוין, תאכל תחת!!!...
מעולה | 03-06-2021 16:12
לוין, תאכל תחת!!!
4
המשותפת- אתם גדולים!!!!!!!...
רוני | 03-06-2021 17:14
המשותפת- אתם גדולים!!!!!!!
5
בנט תתבייש
אוהבת ישראל אמת וצדק | 03-06-2021 17:45
עכשיו המשותפת, בוז לך!!!
6
לא לחינם הלך הזרזיר
חבר | 03-06-2021 18:01
אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה.
7
סיעתו של טיבי מרשה לנפתלי בנט לשלוח חייל לעזה
שלום | 03-06-2021 18:22
בנט שקד זה בסדר. עכשיו רשימתו של אחמד טיבי תאשר לכם לצאת למבצע צבאי. מותר יהיה לכם להעמיד חייל אחד בגבול עזה להילחם להתקפות חמאס על המדינה . האישור של טיבי כפוף בכך שהחייל לא יפגע בילדים ובחפים מפשע. ולכן הוחלט בסיעה של אחמד טיבי לאשר לבנט ראש הממשלה ולשקד שרת הפנים ומשפטים לשלוח חייל אחד בגבול עזה, אך אסור לו להגיע עם נשק לשם . מותר לחייל לפי החלטת הרשימה להילחם בגדודי החמאס רק בידיים ערומות מולם. במידה וההחלטה תופר נבקש להעמיד אותך אדוני ראש הממשלה לדין בבית משפט האג על פשעי מלחמה ובפני היועץ המשפטי לממשלה כמי שלא נשמע להוראות חברי הקוהליציה שלך !!!
8
יאללה מעולה שיכוך כבר ראש...
יהודה | 03-06-2021 20:04
יאללה מעולה שיכוך כבר ראש הממשלה הבזוי הזה