בשעה זו: הרוגי אסון הרכבל באיטליה מובאים למנוחות - סרוגים

בשעה זו: הרוגי אסון הרכבל באיטליה מובאים למנוחות

גופותיהם של חמשת ההרוגים הישראלים מאסון הרכבל באיטליה נחתו אמש בנתב"ג, ומובאים כעת למנוחות בישראל. איתן בירן בן ה-5 נותר מאושפז בבית החולים בטורינו

בשעה זו: הרוגי אסון הרכבל באיטליה מובאים למנוחות
  משפחת בירן (מתוך פייסבוק)

4 ימים אחרי אסון הרכבל באיטליה שגבה את חייהם של 14 בני אדם, גופותיהם של חמשת ההרוגים הישראלים נחתו אתמול בישראל לאחר שהוטסו ממילאנו לנתב"ג בטיסה מיוחדת. בשעה זו נערכים הלוויותיהם של שלושת בני משפחת בירן – עמית, אשתו טל ובנם תום בן השנתיים, ומחר יובאו למנוחות יצחק כהן ורעייתו ברברה קוניסקי-כהן, סבה וסבתה של טל. לבקשת המשפחה, ההלוויות מתקיימו ללא סיקור תקשורתי במקום.

לפני המראת הטיסה מאיטליה אתמול בערב נערך טקס של הרבנות המקומית, בו השתתפו קרובי משפחה של הנספים, לצד חברים קרובים וחברי הקהילה היהודית במילאנו – שם עמית עבד כמאבטח בבית הכנסת. המשתתפים ליוו את חמשת הארונות לעבר נמל התעופה, והציבו עליהם את דגלי ישראל ואיטליה לפני שהם הועלו למטוס של חברת אל על.

איתן בירן בן ה-5, הניצול היחיד מהאסון שגבה את חייהם של הוריו ואחיו, נותר באשפוז בבית החולים בטורינו בשלב הזה – כשלצדו נשארו אחותו ואמו של עמית בירן. אביה ואחיה של טל, שנסעו לאיטליה לאחר שהתבשרו על הטרגדיה, חזרו לארץ בטיסה יחד עם ארונותיהם של בני המשפחה, וצפויים לחזור לאיטליה אחרי ההלוויות כדי להיות לצידו של איתן.

עוד באותו נושא

איטליה: בעלי חברת הרכבל ועוד 2 עובדים נעצרו


7

בתוך כך, הרשויות באיטליה ממשיכות לחקור את נסיבות האסון הקשה, שבו נהרגו בני משפחת בירן ועוד שמונה אזרחים איטלקיים. אמש דווח כי המשטרה עצרה שלושה מעובדי החברה האחראית על תפעול הרכבל בו התרחש האסון בהרי האלפים – בראשם עלי החברה לואיג'י נריני, לצד מנהל העסקים של האתר אנריקו פרוצ'יו והמהנדס גבריאל טדיני.

על פי התביעה החשד הוא כי השלושה ידעו כי הבלם ברכבל לא היה פעיל מאז 26 באפריל, אותו יום שהקו חזר לפעילות לאחר משבר הקורונה. ההחלטה שלהם נבעה מסיבות כלכליות מאשימה התביעה. והטענה היא כי הגורם להתרסקות הרכבל הוא כלי בצורת "מזלג", החזיק את בלמי החירום פתוחים – במטרה לעקוף את התקלה במערכת.

אתמול העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" עוד פרטים על האסון שהתרחש במדינה. לפי הדיווח, הרכבל נסע במהירות של 100 קמ"ש ונפל מגובה 54 מטרים. חוקרי האסון, אינם שוללים את האפשרות שלטרגדיה גרמה טעות אנוש, אך עוד אפשרות נבדקות.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו