השופט: חקירת מותו של אהוביה סנדק - הייתה נאותה - סרוגים

השופט: חקירת מותו של אהוביה סנדק – הייתה נאותה

שופט בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת הוריו של אהוביה סנדק לקיים חקירה חיצונית לנסיבות מותו: "לאחר מספר דיונים שהתקיימו ולאחר עיון בחומרי החקירה, בית המשפט מצא כי פעולות החקירה הנדרשות בוצעו וכי נוהלה חקירה יסודית ומקיפה"

author-image
השופט: חקירת מותו של אהוביה סנדק - הייתה נאותה
  חקירה נאותה. סנדק ז"ל

שופט בית משפט השלום בירושלים אליעד וינשל קבע היום כי חקירת נסיבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג בידי שוטרים במהלך מרדף בבנימין התנהלה בצורה נאותה ודחה על הסף את דרישת ההורים לחקירה חיצונית של האירוע.

עוד באותו נושא

מח"ש עצרו שוטר שהיה מעורב בפרשת אהוביה סנדק


5

את הבקשה הגישו הוריו של אהוביה, שעתרו לקיום חקירה עצמאית על ידי בית המשפט לפי חוק חקירת סיבות מוות, על מנת לוודא קיום חקירה ממצה כנגד השוטרים המעורבים במרדף. הפרקליטות טענה שיש מקום לדחיית הבקשה על הסף נוכח קיומה של חקירה מתנהלת.

השופט החליט שלא לדחות על הסף את הבקשה אך "לצד זאת ובהתאם להלכה הפסוקה, במקום בו מוגשת בקשה לקיום חקירה עצמאית על-ידי בית המשפט, תוך כדי חקירה המתנהלת על-ידי רשויות החקירה המוסמכות, על בית המשפט לבחון את חומר החקירה ולהפעיל את סמכותו לקיים חקירה עצמאית רק במקרה בו נמצא כי החקירה המתקיימת אינה נאותה."

החקירה הייתה נאותה

בענייננו, לאחר מספר דיונים שהתקיימו ולאחר עיון בחומרי החקירה, בית המשפט מצא כי פעולות החקירה הנדרשות בוצעו וכי נוהלה חקירה יסודית ומקיפה.

עוה"ד אריאל עטרי מארגון חננו מסר בתגובה "ההליך שנקטנו בבקשה לחקירת סיבות מותו של אהוביה ז"ל הוביל, בהצלחה רבה, לעצירת הניסיון של מח"ש והמשטרה לטייח את החקירה, לאחר ששבועיים לאחר תחילת החקירה כבר הודיעו שהחקירה הסתיימה. כתוצאה מההליך פיקח בית המשפט, מקרוב, על החקירה ווידא איסוף ראיות שיובילו לחקר האמת. עם זאת, ולאור תפקוד רשויות המדינה, אנו סבורים שמוקדם מידי להשאיר את ממלא מקום פרקליט המדינה להיות החתול שישמור על השמנת ולפיכך נשקול, בימים הקרובים,  עתירה לבג"צ בקשר לכך."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
המקרה כמובן טראגי...
חייבים שינוי | 25-05-2021 20:14
המקרה כמובן טראגי אבל הבקשה מבית המשפט להיות מנהל מלמעלה של חקירה משטרתית זה בעצם דרישה לאקטיביזם שיפוטי ושם את בית המשפט בתפקיד ניהולי מעל הממשלה... אל תתלוננו אחר כך על אקטיביזם שיפוטי...
מאחלים לשופטת את סופו של סנדק
וינשל שחיק טמיא | 26-05-2021 20:57
יה''ר שרכב קדוש של המשטרה יגרור את גופתו לאורך רחוב אלנבי בתל אביב
2
די כבר עם...
זה הבן שהייתם רוצים ? | 26-05-2021 8:05
די כבר עם העבריין הקטן הזה ... הוא לא היה צדיק ... מידה אבנים , מסכן חיים , ועבריין נמלט ממכונית משטרה שכורזת לו לעצור ... חבריו לא טרחו ליידע את המשטרה שהוא במכונית שהתהפכה ... לא מבין למה הופכים אותו לסמל ? זה הבן שהייתם רוצים שיהיה לכם ? ...
3
יד רוחצת יד...
אזרח מהשורה | 26-05-2021 20:59
יד רוחצת יד במערכת אכיפת החוק ?