האם מישהו יקום ויאמר טעיתי? - סרוגים

האם מישהו יקום ויאמר טעיתי?

מי שנתן לגיטימציה, גידל וטיפח את הזוג החדש בנט ושקד כדי שישמור על ארץ ישראל, מי שהמסקנה שלו מאותו אירוע לא הייתה ערכית רוחנית - "בלי תורה אין גם ערך לציונות", מקבל עכשיו את אותם אנשים בדיוק, כאשר הם הולכים להקים ממשלה עם השמאל

האם מישהו יקום ויאמר טעיתי?
  בנט שקד והרבנים פירון וסתיו, ארכיון (פלאש 90)

בשעה 1:00, אולי ב 2:00 לפנות בוקר הגיעו בנט ושקד אל היישוב עלי. הם נכנסו אל ביתו של הרב שרק פחות מיממה לפני כן אמר לתלמידיו בערך כך: "לגבי בנט, אני טעיתי כל הזמן והרב טאו צדק". לא זמן רב לקח להם לשכנע את הרב שהסיפור עם שחקן הכדורגל אוחנה נגמר, שזו הייתה טעות, שכולם טועים, שהם מבטיחים להבא להתייעץ עם רבנים ושמעכשיו הכל יהיה בסדר. הרב השתכנע.

האמת, לא רק הוא השתכנע, כמעט כולנו השתכנענו. שלוש שנים קודם לכן כולנו הסתנוורנו מה'משהו החדש' שהתחיל. החלפנו את הדיסק. במקום ללכת על פורמט של מנהיג שהוא גם קצין וגם דוס הלכנו על קצין והייטקיסט. על הדוס ויתרנו.

עוד באותו נושא

בנט: "העם לא יסלח למי שיקח את ישראל לבחירות"


61

אולם בעוד ששליש מהציבור התפכחו מסיבות כאלו ואחרות וכתוצאה מכך בנט קיבל 8 מנדטים בלבד, הרבנים שהמשיכו לתמוך בו התייחסו אליו כאילו זו רק תאונה קטנה. הסינוור מההייטקיסט שעשה אקזיט וסוחב אחריו 12 מנדטים אם לא למעלה מזה, ממש לא נגמר אצלם. הוא רק התחיל.

אולם הרבה הרבה יותר גרוע מכך – מי שחינכו את הציבור לאורך שנים להוסיף תורה ויראת שמים, מי שחינכו את הציבור להקפדה על שמירת נגיעה, צניעות, חשיבות השבת במרחב הפרטי ובמרחב הציבורי, כבוד הרבנות הראשית, הליכה של בנות רק לשרות לאומי ועוד ועוד ערכים קדושים וחשובים, הם אלה שתמכו בגלוי ואף בהתלהבות לא מוסתרת בשתי הדמויות הללו שהיוו דוגמא להיפך הגמור מכל זה.

בנט הכניס למפלגה הדתית לאומית סגנון ושיח תל-אביבי. דוברת להט"בית, מימון ממשרד החינוך לתנועת נוער להטבי"ת, הכנסת מורים ערבים לחינוך היהודי ועוד. שניהם שתקו כאשר בצבא השתיקו את הרבצ"ר, הכניסו את ה'שרות המשותף' והשליטו תפיסות פרוגרסביות. כשבנט דיבר בהומור על כך שהוא לייט, היה גם רב חשוב שהעיר שלייט זה אור באנגלית…

אבל כאן סיפורנו רק מתחיל – בנט האופורטוניסט עזב את הרבנים, שעד כה הוא רכב על גביהם ויצא לדרך חדשה: שקד והוא הקימו במוצ"ש חורפי אחד את 'הימין החדש' (תמיד הכל חדש ונוצץ אצלם). הסוף ידוע – הם לא עברו את אחוז החסימה ובנט אמר בליל הבחירות שהוא למד שיעור בצניעות. אשרי המאמין. ושוב, ככלב שב אל קיאו הציונים הדתיים ורבניהם חוזרים אל הבעל המכה (ובמקרה דנן: הורים מכים) בלי לראות מה שכבר ברור לכל – הם רק רוכבים על גביהם ובתמורה מניבים להם תוצאות עלובות (7 מנדטים במועד ב', 6 מנדטים במועד ג').

הכשל של הרבנים הוא לא פוליטי, הוא הרבה יותר מזה. הוא כשל ערכי. כן, להסתמך על מי שמייצג בין באורחות חיו, בין בדעותיו ובין בכוונותיו הפוליטיות את ההיפך הגמור מכל מה שהיידישקייט אומר וכל זה בגלל שהוא 'לאומי', 'ימני', 'ישמור על ארץ ישראל', וכמובן 'מנהיג', 'עשוי מחומר של ראשי ממשלה' ועוד דברים שנאמרו ב8 השנים האחרונות, הוא בעצם הצבת מראה מול הציבור הציוני דתי.

ד"ר אבישי בן חיים כתב שהתיישבות ביו"ש, זו שחלק לא מבוטל מן ה'אליטה' שלה מגבה עד היום את בנט במהלכיו להקמת ממשלת שמאל, היא למעשה המשך של תנועת העבודה ומפא"י ההיסטורית, אלא שזו הראשונה רק צירפה אל תנועת ההתיישבות את ההתלהבות ואת העמידות הדתית לעומת הפריכות של מפא"י החילונית והעייפה. אני חושב שהוא לא יודע עד כמה הוא צודק. הדי. אנ. אי. הדתי-לאומי הוא קודם כל לאומי. היכולת הנפשית של רובנו להצביע עבור מפלגה שבראשה עומדת אישה מחללת שבת רק משום שהיא 'ימנית', דבר זה בלבד, מראה שאחרי כל האמירות על אחדות הקודש והחול, אחרי כל הציטוטים מהרב קוק, אחרי כל זה – בפנים בפנים, בעומק הנפש, אנחנו כולנו, ובראשינו רבנינו, בעצם חילוניים עם כיפה.

עכשיו כל זה חוזר אלינו כבומרנג. מי שנתן לגיטימציה, גידל וטיפח את הזוג החדש בנט ושקד כדי שישמור על ארץ ישראל אחרי ההתנתקות, מי שהמסקנה שלו מאותו אירוע לא הייתה ערכית רוחנית – "בלי תורה אין גם ערך לציונות", אלא רק מעשית -"צריך כוח פוליטי חזק בכל מחיר", מי שוויתר לשם כך על כל ערכי הקודש, מקבל עכשיו את אותם אנשים בדיוק, כאשר הם הולכים להקים ממשלה עם השמאל הקיצוני, בחלקו הלא מבוטל פוסט ציוני, וכן – לא יאומן! גם בתמיכת הערבים, שונאי ישראל. ממשלת ריפוי הם יקראו לה.

זה מדהים איך שההיסטוריה חוזרת על עצמה – כשהלכנו עם לפיד האב לממשלת שרון השנייה, נטשנו את החרדים וקבלנו את ההתנתקות. מי יודע מה נקבל עכשיו? האם הלקח נלמד? האם מי מהרבנים יקום ויאמר: טעיתי. אני נוטש את הזירה הציבורית? ספק גדול.

 

הרב תומר מורגנשטרן- מלמד במכינת עצם בנווה, ובישיבת ההסדר בקרית גת

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
81 תגובות - 55 דיונים מיין לפי
1
חוצפה
עמיחי | 05-05-2021 21:05
מי כב' שידבר על כשל של רבנים?? תתבייש
ממשלת שמאל מחבלים של בנט. לא נשכח לא נסלח.
אימה | 10-05-2021 23:34
אימה
תודה לך דוד אלחייני ויוסי דגן שהגשתם לשמאל
תודה לך דוד אלחייני | 06-05-2021 8:49
את המדינה
הרב זלמן מלמד
נו ברור | 05-05-2021 23:10
...
הוא מדבר כרב אל חבריו הרבנים, וזה מותר
יניב | 05-05-2021 22:14
מותר להודות טעינו, והוא הודה
2
כל מילה בסלע
מנחם | 05-05-2021 21:15
אני חושב שכל אדם יודע להעריך איזה קואליציה מבין השתיים יותר עושה רצון אבינו שבשמים
מי שוחח איתו...
עמי | 06-05-2021 8:22
מי שוחח איתו ????????????
הרב זלמן מלמד
נו ברור | 05-05-2021 23:11
....
כל מילה בסלעים של מחלוקת. רוצים ממשלת אחדות !
אפרת | 05-05-2021 21:42
ביבי רוצה בחירות5. לא מקבל את העובדה שאין לו רוב. רק 59 בקושי כולל ימינה. אין לו רוב. אז הוא רוצה להישאר בעוד ממשלות מעבר ומערכות בחירות. אין תקציב מדינה. אין משילות. אסונות ומחדלים. מחיר כלכלי מטורף. שסע בעם. רוצים ממשלת אחדות !
3
אתה תמכת באלי ישי אחרי שהלך והמליך את אולמרט
יוני סיטבונבון | 05-05-2021 21:19
אם מתחשק לך לרדת כסח על רבנים תתחיל באותו רב שלפני שבועיים חתם על מנשר שממשלה עם מנצור עבאס היא שרץ שאי אפשר להכשיר וחזר בו וטיהר את השרץ בקנ טעמים כעבור ימים בודדים
4
ואני שמח בבחירתי
הצבעתי ימינה | 05-05-2021 21:21
אם אתה איש הציונות הדתית יבושם לך יש עוד מספר דברים בתורת ישראל חוץ מאשר להקים התנלחלויות תהנה בדרכך עם בן גביר הגזען ואבי מעוז הפנאט - זו לא דרך של תורה גם אם אלף רבנים יאמרו זאת אנא חנך את עצמך ולא תטיף מוסר ילדותי לאחרים
לוביסט הקרן הדשה. רובם אגב ערבים ישראלים...
LOL | 10-05-2021 23:33
.
מה עושים רגשי הנחיתות לאדם
ל"ימני" מימינה | 06-05-2021 10:01
אתה קורא לבן גביר גזען אבל מוכן ללכת עם אחמד טיבי, אנשי בלד, מחמוד עבאס, איבתאסים מרענה, מירב מיכאלי, ניצן הורוביץ, תמר זנדברג וכו...
גם אני הצבעתי ימינה לאחר התלבטות מול סמוטריץ
רונן | 05-05-2021 21:45
ושמח מאוד בבחירתי. אני לא חלק מהציונות החרדלית אבל חששתי שסמוטריץ לא יעבור וחלק גדול ממשפחתי הצביעו לכן לסמוטריץ והיום מצטערים מאוד על כך.
5
די עם שטיפת מוח! גם ביבי הקים ממשלות עם השמאל
אלישיב | 05-05-2021 21:39
פעם אחר פעם. זיכרון קצר ? ליבני, לפיד, גנץ, עמיר פרץ. די כבר עם שטיפת המוח. יש את כל הסימנים, ולא רק אסון מירון, שקירוב הרחוקים ואחדות לקראת האתגרים הכלכליים והבטחוניים, חוסר אימון מצד חלקים עצומים בעם בכנסת ובממשל והסכמיו, כל הסימנים שמה שדרוש כיום לעם ישראל זה אחדות ולא עוד מערכת בחירות בין מפלגות. מפלגות זה פלגנות וצריך לבחור איזה פלג. די עם בחירות. ממשלת אחדות !!
אבל לא עם מחבלי אל קעידה - רעמ תעל...
LOL | 10-05-2021 23:47
.
הבדל תהומי בין ממשלה שיש בה שמאל לזו של שמאל
אורן | 05-05-2021 22:43
נכון שבממשלות ימין של ביבי היו גם מפלגות שמאל. הממשלה של בנט-לפיד תהיה ממשלת שמאל עם עלה תאנה בדמותו המתועבת של הבוגד והעוזרת העלובה שלו
6
דברים ברורים שחבל שרק עכשיו כולם קולטים
רון | 05-05-2021 21:42
על חטא שחטאנו לפניך בהצבעה לבנט הבוגד
, תזהר...
יפתח | 06-05-2021 0:55
, תזהר מאוד במילה בוגד, המצב הפוליטי מסובך, גם עשיה במחדל ובחירות חמישיות יהיו אבל נורא לעם ישראל. ובכלל לו ביבי היה זז בנט היה חובר לליכוד עם סער וסמוטריץ ומפלגות מרכז ללא עבאס.
7
ירושלים
משה | 05-05-2021 21:51
האם מישהו יאמר 'טעיתי'? נועם מקבלת רק מנדט בקושי... או שבהר המור לא טועים?
8
כתבת מילים כדורבנות
יהודה | 05-05-2021 22:06
יישר כוח
9
אשרינו שזכינו ברב טאו!!!
elyasiv | 05-05-2021 22:11
פעם הבאה להקשיב לו!!!
10
השעבוד שלכם לנתניהו...
ג | 05-05-2021 22:15
השעבוד שלכם לנתניהו נוראי... גם הוא ימין בלי תורה והוא עם פחות תורה מבנה ופחות ימין מבנט. אם סמוטריץ והחרדים ילכו עם בנט במקום הערבים מרץ ולעברנן אפשר לעשות מזה משהו נורמלי
11
אני סבור שגם מאמר זה מיותר שייאמר על ידי רב
דוד | 05-05-2021 22:16
לעניות דעתי, אין אומר ואין דברים בלי נשמע קולם משכו וקחו לכם צאן, ולמדו אותם הניחו את הפוליטיקה המכוערת, ונסו להשפיע תורנית בלי להיכנס לדיונים של עסקנים אתם לא חרדים אשכנזים עסקנים, הם נולדו לזה אגב, הם טובים בלשקר כנראה, ואתם לא
12
הדבר היחידי שהכתבה...
יאיר דוקוב נתניה | 05-05-2021 22:26
הדבר היחידי שהכתבה הזו גורמת זה להבין עד כמה הציבור הדתי לאומי נשאר גלותי ומסכן.... נפתלי בנט אדם ערכי שיכול היה להמשיך לעשות לביתו ובמקום זה נותן את חייו ונשמתו למען עם ישראל והדבר הכי חשוב שהוא עשה זה להתנתק מרבנים שחושבים שיש להם זכות לנהל אותו תמשיכו רבנים יקרים להתנתק מהציבור שלכאורה לדעתכם אתם מייצגים ולשם תגיעו בהצלחה מציע שתתחברו קצת לעם
מה תורה הליכוד...
יפתח | 06-05-2021 0:51
מה תורה הליכוד יותר מהשמאל? השמאל יותר אהבת לרעך, והליכוד יותר שמירת שבת , שניהם חילונים.
אתה טועה...
מרדכי | 05-05-2021 23:56
אתה טועה בגדול... בנט רודף אחרי הכבוד אחרי הכיסא...להרכיב ממשלה עם שמאל.. זה אומר למחוק את התורה למחוק את הדת..וזה מה שהוא עושה בשביל הכבוד שלו..צר לי לאכזב אותך.. אבל אם יהיה חסר לי מניין..בטוח שאדם כזה לא נספר ולא מצטרף אליו...
13
מסוג הכתבות שאתה...
רועי | 05-05-2021 23:05
מסוג הכתבות שאתה אומר תישאר רב ותלמד תורה, עזוב אותך מפוליטיקה, סליחה אבל אתה לא מחובר נשמה
14
כל ממשלה בלעדיכם...
דודו | 05-05-2021 23:14
כל ממשלה בלעדיכם תציל את מדינת ישראל.
15
יהיו לביבי מתנגדים...
ירושלים | 05-05-2021 23:58
יהיו לביבי מתנגדים רבים מאוד. ועדיין הוא יהיה ראש ממשלה כי בו בחר ה' מכולם!
ה' גם...
ממש לא | 06-05-2021 6:43
ה' גם בחר את שרה וגם את הילד עם הפה הכי מלוכלך בארץ? אם כן, אז כדאי לחפש ה' אחר
אמת אחי...
אשר זגורי | 06-05-2021 5:26
אמת אחי ביבי נתניהו אחד ויחיד אלוהים יברך אותך אמן ואמן בנט וסער סופכם להיות כתבי השטח של השמאל הקיצוני ביותר חבל לכם על הזמן אתם אבודים
16
העזות פנים הזו...
פשוט לא ייאמן | 06-05-2021 0:00
העזות פנים הזו לא תיאמן. ההערצה עד כדי סגידה לראש ממשלה אתאיסט ואוכל שרצים, רק לא מי שדתי לייט. זה הגיוני?! בנט לא, ומפלגת הליכוד שלא מעניין אותה שום זהות יהודית, שעקרה יישובים מאי, שלא דובר של חכ אלא שר מטעמה מקהילת הלהטב. זה בסדר. אני פשוט לא מצליח להבין את ההיגיון הזה.
17
ילמדנו הרב מורגנשטרן,...
גם לך מותר לומר טעיתי | 06-05-2021 0:04
ילמדנו הרב מורגנשטרן, איך הוא מלמד את תלמידיו בנווה, שמורם ורבם החליף דעות תוך פחות משבוע לגבי מפלגת רעמ. האם השתנה משהו מהותי בין החתימה על העצומה לבין המכתב הפומבי? במקום לחנך רבנים אחרים, אולי כדאי להסתכל על הדבשת של עצמו.
18
האם יבוא יום...
מתי זה יקרה מתי | 06-05-2021 0:33
האם יבוא יום שרבני הציונות הדתית (שבה אני חלק ממנה) במקום לבוא בתלונות לבנט שהוא הולך עם השמאל, לסער שהוא לא הולך עם נתניהו, יבוא ויגידו לבן אדם שאנחנו בארבע מערכות בחירות ברצף בגללו? הרי יש 65 מנדטים לימין, כן, יש אפשרות להקים ממשלת ימין על מלא מלא מלא. צריך רק שבן אדם אחד שכולנו יודעים על מי מדובר, יקום ויזוז הצידה, ויש לנו פה ממשלה גדולה, ימנית וחזקה.
כפרה ב',...
ממש לא | 06-05-2021 6:42
כפרה ב', לא כל הציבור ואפילו לא רוב הציבור.
כפרה, זו...
ראו | 06-05-2021 1:21
כפרה, זו הדמוקרטיה... אם הציבור נותן לו אימון אין מה לעשות. ובנתיים יש לו את האימון הזה של העם היושב בציון. לא מתאים לך? לך לתאילנד
19
אתה זה שטועה!
פיקח | 06-05-2021 0:47
כשאתה חושב ששומרי שבת יכולים להתחבר רק עם שומרי שבת, אתה גורם לזה לקרות! זה מה שמביא אותנו לידי הזרה שמאפשרת רעיונות רומסניים כמו הגירוש! זאת הבעיה של התפיסה האשכנזית: או שאתה דוס או שנכריח אותך לצאת מבית הכנסת בטריקת דלת, לא תוכל לנשק את המזוזה כשתצא. אם תביע ניכור תקבל ניכור. שמור על ההזדהות עם הזוג בנט-שקד, אל תדחה אותם בשתי ידיים, הם משלנו. גם אם הם משלנו בתוך ממשלת שמאל, וזה דבר לא נסבל, אבל לכל הפחות שיישארו שלנו בתוך אותה ממשלה.
20
בנט ירדתה לי...
אליקו | 06-05-2021 0:50
בנט ירדתה לי מהעניים אמיתי
21
, אסון המרון...
יפתח | 06-05-2021 1:13
, אסון המרון הוא רשלנות של בני אנוש לא גזרת שמים, על תחפש בכוכבים. נוצרה כאן תרבות שלטונית מושחתת ופרוד בעם חסר תקדים בימי המדינה. ובקריאה לאיחוד יעשו נכון החרדים שיתחילו ללמד את בניהם ובנותיהן מקצועות ליבה כך שברבות השנים יתרמו למשק, והחשוב מכל ילכו כולם לצבא או שרות לאומי לא רק לדתיים, דרך ארץ קדמה לתורה ובעם שיש הסדרים מי לתורה ומי לצבא, החילוני מלא, הדתי לאומי חלקי והחרדי בכלל לא שלא יגלגל עיניים וישאל מהיכן הפילוג, שם הפילוג באפליה. יבואו רבנים ויצדיקו שהתורה מעל הכל אך בפועל שקר וכזב, כמה תלמידים חכמים יש הלומדים באמת ובתמים?, האם יש מקום לקיצור שרות בפועל להסדר? מדוע לא יקצרו פחות ולכולם ומי שרואה בלימוד תורה ערך ילמד לאחר השרות הצבאי לפי הבנתו. כאשר מקצרים לדתי מעריכים לחילוני ומעמידים אותו בפני אותה הסכנה יותר זמן, האם דם החילוני שווה פחות?, זו שחיתות וירא שמים צריך להבין זאת שהזכה שבתפילות לא תכסה על כך. ולמה חילוני בן חילוני שאבותיו הם שהקימו את הארץ הזו צריך להסכים עם כל זה בו בשעה שבלעדי כל אוול התורה הזו לחמו בערבים בבריטים ושוב בערבים וניצחו, להבנתו בלי כל יראת השמים הזו ומדרג הדתיות הזו שנוצר מניצול ציני של כח פוליטי ויראת שמים אין. ועכשיו שהשתרשה הציניות הזו העם מפולג וכל זב חותם עם 7 מנדטים יכול לדרוש את ראשות הממשלה. הכל הכל אובדן דרך ארץ שהיא כידוע בישראל קדמה לתורה.
22
אתה מייצג סקטור...
דניאל ירושלים | 06-05-2021 1:36
אתה מייצג סקטור בציונות הדתית שחי בכוכב לכת אחר, מונע מפנטזיות משיחיות. אין דרך נעימה לומר זאת, אבל אתה לא מחובר למציאות ץ
23
שמאל פוסט ציוני?...
דניאל ירושלים | 06-05-2021 1:38
שמאל פוסט ציוני? הזוי לגמרי, זה השמאל שבנה והקים את המדינה. ולא האבות הרוחניים שלך שהעדיפו להשאר בגלות
24
הביזיון הגדול הוא...
משה זוכמיר | 06-05-2021 1:42
הביזיון הגדול הוא חריצת הדין עוד לפני המעשה. הרב הגאון כבר החליט מה בנט יעשה ולכן קובע שלהצביע בנט זו היתה טעות. עד כה בנט לא עשה כלום והוא צודק כשהוא מבין שהציבור הדתי לאומי, ככלל, בז לרבנים שעושים פוליטיקה כמו של כותב מאמר גאוני זה.
25
ומי חינך את...
אלון רוזנצוייג | 06-05-2021 1:59
ומי חינך את הציבור שלך לא לתמוך בעברינות, בשוחד, במרמה, בהפרת אמונים. בלקיים את המצוות הכי חשובות בעשרת הדיברות. זו בדיוק הבעיה שלך ושל דומיך, הדת שלך הפכה לפוליטית, מינופלטיבית, לפלציבו דת... אתה תומך בהא הידיעה בארגון פשע, המורכב מעברינים מורשעים ומסובכים בפלילים בכנסת ישראל, שלא נזכיר כסת'ח פדופיליה תמורת אתנן. אם אתה באמת אדם מאמין, מאחורי כל הדת הפוליטית שלך, אתה צריך לחזור בתשובה... אתאיסט ממוצע הוא יותר מענטש ממך ולא יסכים להפוך את מדינתו למדינת עולם שלישי, של רשע ופשע כמוך. טול קורה מבין עיניך!
26
חזק מאוד ונכון...
ישר כח | 06-05-2021 5:29
חזק מאוד ונכון מאוד
27
ימי הביניים זה...
כוכב הצפון | 06-05-2021 6:21
ימי הביניים זה רב זה ? מלא את עצמו עד אפס מקום ומדבר על צניעותת כך נראית הציונות הדתית ימי הביניים על גבעות שומרון.
28
אצל כמוך נאמר...
ציוני | 06-05-2021 7:47
אצל כמוך נאמר כל ישראל חברים בתנאי שזה רק באקווריום שלי היגיע הזמן לצאת מהאקווריום.
29
עדיף היודוגרמני סמוטריץ?...
עמי | 06-05-2021 8:21
עדיף היודוגרמני סמוטריץ? בושה שיש יהודים שבמהות הם פאשיסטים ואף גרוע מכך והמדהים שאין כמעט רבנים אפילו אשכנזים שמוקיעים אותם האם היהדות והתנועות הלאומניות זהות במהות?
נראה שאתה...
ארי | 06-05-2021 8:48
נראה שאתה פשיסט טמבל
30
צודק בהחלט
אבי | 06-05-2021 8:22
יישר כח
31
חרטטן, ביבי תמיד...
ארי בליצר | 06-05-2021 8:33
חרטטן, ביבי תמיד היה שמאל, תמיד הלך עם השמאל והותיר את האיחוד לאומי בחוץ והלך עם לבני ואחכ עם ברק, עם בוזי וגם ניסה את גבאי שלא הסכים, שלא נדבר על גנץ וניסנקורן. אגב ביבי במקום בנט היה נוהג בדיוק כמו בנט והולך עם השמאל. ההבדל שבנט דורש ממשלה פרטטית שלימין יהיה יתרון ככה שההמשלה תהיה יותר ימנית ממשלת ביבי שאף לא ניצל את עידן טראמפ, עמד מול שער ריק )בפעם האלף ) והחטיא
איזה ערכים של...
ציוני | 06-05-2021 22:27
איזה ערכים של הציונות הדתית נשמרו בממשלת נתניהו. פילוג העם. הסתה. ועוד
נתניהו בתקופת...
מירהbh | 06-05-2021 12:23
נתניהו בתקופת טראמפ עשה שלום עם האמירויות רק לא סיפר שחתם על הפסקת הבניה ביהודה שומרון לירושלים.כמו קבלת חיסונים במחיר מופקע למסירת אינפורמציה על המחוסנים בלי לבקש רשות מאותם אנשים. האם נתניהו קיבל מניות או כספים אחרים
32
שבנט מצטרף ומכשיר...
דוד | 06-05-2021 9:14
שבנט מצטרף ומכשיר את ליברמן ששונא את הדת ואת הימין רק בגלל נתניהו השם ישמור.. אז כבר היה צריך להדליק אצל הרבנים אור אדום בוהק ,יש פתגם שאומר תגיד לי מי החבר שלך ואז אדע מי אתה.
33
כמה חילול ה'...
שיראל גולן | 06-05-2021 9:26
כמה חילול ה' בכתבה אחת. מהי אותה ממשלת שמאל הדמונית שייצרתם לכם בדמיונכם ואיך בדיוק היא מתכתבת עם המציאות?! יאיר לפיד הוא שמאל? החרדים הם ימין? הערך המוביל אצלם הוא ציונות? ליברמן שמאל? סער שמאל? הציונות הדתית שאני גדלתי בה עסקה בעוד כל מיני ערכים שוליים מלבד ארץ ישראל: יושר, הגינות, אהבת העם, אחדות, חינוך. ביבי במו ידיו הקים ממשלות עם אחוז שמאלנים גבוה יותר ובמו ידיו הכשיר את המפלגות הערביות שלהיות חלק לגיטימי מהממשל בישראל. עד מתי תמשיכו להתרפס ולהתקפל בפני איש חסר ערכים שפועל אך ורק לטובתו האישית. עד מתי תמשיכו להתקפל מול החרדים שמחזיקים בכל מוסדות הדת במדינה ובזים לכם ולדת שלכם? יש כאן הזדמנות היסטורית לחזק את מעמדה של הציונות הדתית בכל מה שקשור לדת ומדינה: להכניס את אנשינו ורבנינו לרבנות, לחזק את מערכי החיתון והכשרות של צוהר, להיות מובילים ולא מובלים ומזולזלים. לכונן ממשלה ערכית, שבה רב המשותף על השונה ולהפסיק לשרת איש מושחת אחד. עוצו עימה ותופר, דברו דבר ולא יקום, כי *עמנו* אל! עמנו! לא עמכם, הקיצוניים, המפלגים והמשסים.
34
חברים יקרים! הרב...
עומר כהן | 06-05-2021 9:30
חברים יקרים! הרב מורגנשטרן הביע את דעתו. צריך לזכור שיש דבר כזה הלכות לשון הרע ולא להשתלח ולבזות אחד את השני. רק בגלל שזה קל וזמין ואף אחד לא יודע מי אני. וזה נכון לגבי כל אדם שכותב משהו, אפשר לחלוק עליו עניינית. אבל לשמור על דרך ארץ.
35
אם כל הכבוד...
ארבל אפרין | 06-05-2021 11:21
אם כל הכבוד הרב מורגנשטרן המפדל שהייתה ואינינה עוד אנשי תורה ועבודה שנים רבות היו שותפים אם מפאי ההיסטורית ושמרנו על קלה כבחמורה מי יתן לנו אנשים כחיים משה שפירא זל דר זרח ורהפטיג זצל הרב דר נורוק מה זה הפסילה הזאת האם נתניהו שומר מצוות האם אנשי הליכוד מקפידים על ההחכה.מה זאת ההיתממות הזאת.כשנוח לכם אתם כץגם רציתם לשבת אם התנועה האיסלמית.צר לי שהכל זה איטרסים ולא מלחמה אמיתית על קדושה העם והארץ טלו קורה מבין עיניכם ותתחילו לחשוב קצת אחרת יהודים אנחנו ואל נהיה אדם לאדם זאב
ניסוח חד...
א | 06-05-2021 12:35
ניסוח חד ומדויק
36
מלמד במכינת עצם...
ליאור | 06-05-2021 12:01
מלמד במכינת עצם בגרון
37
רבינו, התגובות כאן...
איש פשוט | 06-05-2021 12:09
רבינו, התגובות כאן (ודווקא אלו שמתנגדות לדבריך) מחזקות מאוד את דבריך. חלק מהציונות הדתית רואה רק צבע לאומי וימין ושמאל ולכן מתמקדים בחלק שכתבת ממשלת שמאל אפילו שעיקר דבריך לאורך כל הטור הם על נושא של יהדות , יראת שמיים ונשמה לצד הציונות מול החומריות. כבוד הרב צודק (אם כי אני מסתייג מהאשמת רבנים) שהיתה טעות גדולה להראות לדור הצעיר שציונות דתית זו מצליח ות ואהבת המדינה גרידא כאשר הנושא הדתי יכול לרדת יותר ויותר. ולמגיבים שהיה כך בעבר - ההיפך הוא הנכון! בכל הממשלות שהציונות הדתית נכנסה היא באה לשמור על ערכיה ולהציל כמה שיותר ולא בכדי לחפש מנהיגות ולוותר כמה שיותר. החתירה למנהיגות ולשליטה של בנט מזכירה ציבורים אחרים ולא את הציונות הדתית. עזבו ימין עזבו שמאל חוץ ממילין מפוצצות אילו ערכים של הציונות הדתית יכולים להישמר בממשלת לפיד, ליברמן , ניצן הורביץ ומיכאלי?
38
קצת מצחיק לומר...
שי | 06-05-2021 12:10
קצת מצחיק לומר שלהכניס דוברת להטבית ומימון לארגון גאה זה ערכים תל אביבים. להטב יש בכל המגזרים כולל כולם. בוקר טוב! צא מהמערה.
39
כולם יודעים שאלו...
רמי | 06-05-2021 12:43
כולם יודעים שאלו הנימנים עם מפלגת הפועל המזרחי לא יוכלו להחזיק מעמד עם השקר שהם טיפחו סביבם בראותם שהבנים הופכים לחילונים בגלל החינוך הכושל.חלקם הבינו שלהיות חרדל זו הדרך הכי נכונה לחינוך והמחנות התפצלו לשניים. כעת זו בדיוק רואים את הפרצוף האמיתי של אלו שעברו חזק שמאלה והם האנשים של בנט . לא פלא ....ממש לא פלא ....
40
סתום תפה ...
מאיר | 06-05-2021 12:45
סתום תפה
41
הגאון האמתי הרב טאו, מתחילה התנגד להנהגת בנט
אליהו | 06-05-2021 13:08
רבניים אמתיים, שהפצת תורה ,הייתה נר לרגלם, התנגדו בתוקף, להנהגת בנט ושקד, שבאורח חייהם, לא פועלים ולא אמוריים לייצג ,ציבור דתי ואמוני. לצערי, היו כאלה שחיפשו כוח ושררה. בפועל, הזוג בנט ושקד, זרקו לפח את כל הערכיים, שהטיפו להם שנים, עבור תאווה ,בלתי נשלטת ,לכוח ושררה. אני מקווה ,שבעידן החדש, דעת הרב טאו, הרב שפירא, הרב דרוקמן, והרב אליהו ואח' תשמע בגאון, ונחזיר עטרה ליושנה.
42
בנט ושקד
מישהי | 06-05-2021 13:58
מעולם לא הצבעתי להם. מעולם לא האמנתי להם. הבלוף שלהם לא קנה אותי מההתחלה. צמד שקרנים אופורטוניסטים. כשהלכו לCFR ב2018 קיבלו שם משימה לפרק את הציונות הדתית ולכן נטשו את הבית היהודי והקימו את הימין החדש. אבל הרבנים שלנו ממלכתיים מדי. לא מסוגלים לראות את השקר ומסנוורים מהם... היום צריך לסמוך רק על עצמך ולא להאמין לאף אחד. ואינשאללה שבנט יעוף מחיינו כמו גם נתניהו - הרמאי והשקרן הגדול בתולדות הפוליטיקה הישראלית וכל עסקניהם ומלחכי הפנכה שלהם. מגיע לנו פוליטיקה ישרה נקייה יותר ולא אוסף של טינופות שכל מה שחשוב להם זה הכיסא.
43
כן..ערכים תלמדו מביבי,...
יאיר ולפל | 06-05-2021 14:00
כן..ערכים תלמדו מביבי, גם אחדות ויושרה, בטח ששמירת ארץ ישראל, וצניעות ,ודרך ארץ, וסדרי ממשל, ולקיחת אחריות, רק מביבי אדוני הרב המכובד.
44
מאמר מדהים,אבל נא לשנות סגנון כלפיזקני הרבנים
מד | 06-05-2021 14:07
.
45
טול קורה מבין...
מעיין | 06-05-2021 14:35
טול קורה מבין עיניך כבוד הרב מה שאתה אומר על בנט, תקף שבעתיים לגבי נתניהו לא ימין ולא ירא שמיים.. שלא נדבר על ערכים בסיסיים של תורתנו הקדושה. האם נתניהו המנהיג מאחד או זורע פילוג בעם? נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מירמה.
46
ארץ ישראל זו כל התורה כולה
דוד | 06-05-2021 15:32
מצוות יישוב ארץ ישראל, חשובה מאד, אך היא לא כל התורה, כמסר שהנוער ספג. יראת שמים, לימוד תורה והקפדה במצוות, לא בבית ספרנו. פרי הבאושים, דתלשים ,וספקות באמונה. בעטיו של חינוך שכזה, חלק מהציבור בז למקפידים במצוות ולומדי התורה, ציבור לא דתי ולא חילוני, ייצור כלאיים שכזה. מכאן ואילך, כולם צריכים לעשות חשבון נפש גדול.
47
הפרדת הדת מהמדינה ומהעסקונה
חיים | 06-05-2021 15:43
הציבור כמהה לרבניים אמתיים ולא לעסקניים שנושאים שם שמיים לשווא. האם ענק בתורה ובמידות ,יכול להיות רב עיר , ללא כוח פוליטי. ?! בעולם השקר, גדול בתורה, זה שמחובר לתקשורת ולפוליטקאיים. ייתכן, שבהפרדת הדת מהמדינה, יצמחו המנהיגים הרוחניים האמתיים, ולא נהיה תלויים בעסקנים, שעושים מסחר ביהדות, ונקרב הרבה מאחינו לאבינו שבשמים.
אתה סתם...
אורי | 06-05-2021 16:39
אתה סתם מטומטם,להפריד את הדת? מהיכן היגעתה?אתה בטח קשור לשני הרפורמים המנטורים של שקדיה,ובנט,סתיו ופירון,שני ארורים רפורמים שנחתו כמו שבתאי צבי שמות רשעים ירקבו,אז לך איתם ביחד חולה, וכל זה קורה בריבוי הרבנים במפדל לשעבר,כל מי שלמד מסכת הופך לרב,אבוי לנו,
48
אמת לאמיתה לצערינו...
שוחקים עלינו | 06-05-2021 15:52
אמת לאמיתה לצערינו הרב
49
את מי רואים...
עבודי | 06-05-2021 16:10
את מי רואים בתמונה? כמובן, הרפורמי הארור סתו,שם רשעים ירקב,ומצד שני את הטינופת של לפיד,שהיה שר חינוך פירון,עוד רפורמי ארור,איך הם ניכנסו לכיפות הסרוגות,ושם אף אחד לא אמר אלה לא יהודים,אלה אנטי העם היהודי,עכשיו מבינים מאין הושתלו הרפורמים,בנט ושקדיה,
50
תומר יקירנו.בדקת אם ביבי שמאל או ימין?
לס | 06-05-2021 18:06
לא בדקת. אחרת איך תסביר את ברק בממשלת ביבי? או את המומ עם בוז׳י גבאי ופתיונות למכביר למירב מיכאלי? או אולי תרצה לפרש בפנינו את נאום בר אילן? אתה עדיין חושב אחרת?
51
כל הרבנים של...
יצחק | 06-05-2021 20:58
כל הרבנים של הציונות הדתית אוכלי נבל. ובועלי נידה. מכרו את המדינה לאוייבנו מבחוץ. בושה וחרפה שהם קוראים לעצמם רב. הם מבזים את תורתנו הקדושה
52
כל עם הארץ שפתח דף גמרא לרב חשוב ייחשב
יצחק | 06-05-2021 20:59
ככל שהוא עם הארץ גדול יותר, נחשב הוא כבר סמכא לפסוק בעיני עצמו. רבנים שלא מגיעים לקרסוליים של הרב טאו, הם המכריעים.
53
רק אין יראת אלוקים והרגוני
רונן | 06-05-2021 21:07
תאוות השררה של בנט לכסא גורמת לו למסור את הנהגת האומה ליד המחבל טיבי את יהדותה של המדינה לאנטישמי ליברמן
54
זה מה שפרסם...
נדביה | 07-05-2021 9:43
זה מה שפרסם הרב אבינר לפני כמעט 7 שנים. הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית, תוקף בחריפות את יור הבית היהודי השר נפתלי בנט. לו הדתיים-לאומיים היו יודעים מה מתרחש באמת בבית היהודי לא היו מצביעים עבורו. אבל הצליחו להרדים אותם, הצליחו להטעות אותם, הוא כותב. לבית היהודי אין קווים אדומים, הוא רכיכה, הקו האדום היחיד שלו הוא הכיסא. הוא לשבת בממשלה, כדי 'להשפיע מבפנים'. 13 דצמבר 2014 ynet
אכן אתה...
נדביה | 07-05-2021 15:12
אכן אתה צודק אבל לפחות הודה בטעותו ומיהר להזהיר מפניו ולא המשיך ככלב ששב על קיאו.
ובמי תמר הרב אבינר בפריימריס בין אורלב לבנט??
מיכאל הר סגור | 07-05-2021 13:45
כדאי אולי שתמשיך לחפור לאחור ותגלה מי באמת אחראי על שטיח הזהב שפרסו לבנט כדי לכבוש את הבית היהודי
55
מה אלוקים היה אומר על זה?תגובה חובה לכל יהודי
פרשת בוגדים | 10-05-2021 23:46
ויאמר ד' אל משה לאמר קח את האנשים הרשעים האלה שעשו נבלה בישראל לכרות ברית עם העמלקים להכרית את ישראל; ורגמוהם באבנים כל העדה; וידבר משה אל בני ישראל לאמר קחו את האנשים הרשעים האלה ורגמוהם כל העדה